Kyllä sen pumpun äänen kuulee, että toimiiko sähköt.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pissapojan ongelmat
Collapse
X
-
Nyt aletaan liikkua hieman mutu-alueella, mutta lasinpyyhkijöille ainakin on rele ja ilmeisesti pumpullekin menee virta samaa reittiä. Sähkökeskuksesta rattipylvään alta, paikoilta 5+6 pitäisi sellaisen "tuplareleen" löytyä.
Toinen vikapaikka saattaa toki olla pesulaitteen viiksikatkaisijakin, mutta en sitten tiedä.. Jos autostasi on takalasin pesuri ja ehkä pyyhkijäkin(?) poistettu toiminnasta, niin porrasperäisen viiksikatkaisija lienee parempi hankinta jos vika paikallistuu viikseen.
Pesurin rele / ohjainlaite, 4B0955531E, aiemmin 4B0955531C.
Viiksikytkimiä on useampaa sorttia, sedan / avant ja ajotietokone / ei ajotietokonetta.
Comment
-
Kiitoksia jälleen infosta. Kuinkas tuonne sähkökeskukseen pääsee käsiksi? Muovit irti kuskin jalkotilasta?
Toivottavasti ei ole tuo viiksi, se kun on mallia avant + ajotietokone, eli se kallein mahdollinen :) Aattelin nyt tänään viellä purkaa tuota ja varmistaa että letkussa ei ole tukosta. Samalla vois katella noita releitä jos vaan löydän ne.
Comment
-
Nyt tarvittais jotain hyviä veikkauksia missä vois olla vika.
Purin tuon säiliön irti ja otin letkut irti pumpusta. Kokeilin (useita kertoja) ja pumppu toimi. Sen jälkeen otin suuttimet irti ja pistin paineilmaa letkuun ja totesin että letku ei ole tukossa. No letkut kiinni pumppuun ja kokeilu. Pumppu toimii. Tämän jälkeen säiliö paikoilleen ja pumput kiinni. Säiliö viellä tässä vaiheessa tyhjä. Kokeilu ja pumppu toimii. No sitten pesunesteet sisään ja kokeilu. Pumppu toimii.
No tästä tyytyväisenä sisälokari paikoilleen ja auto kasaan. Ajoin auton pihalle tallista ja kokeilin pissapoikaa pari kertaa. Ekalla kerralla toimi, tokalla ei. Ja pienellä rämppäämisellä pari kertaa toimi, mutta suurimmaksi osaksi ei. Ja nytten taas ei toimi enää ollenkaan. Ja siis takalasille toimii joka kerralla. Tuulilasille ei sitten millään. Ja kun siis oli säiliö irti, niin pumppu toimi joka kerralla.
Veikkauksia?
Comment
-
Pumppu on jo kerran vaihdettu kuun alussa.
Päivitetään sen verran, että nyt taas pumppu tuntuis toimivan sillon tällön. Eli tänään kun olin liikenteessä niin toimi noin 4 kertaa kymmenestä. Mikä ihme tässä vois olla? Viiksi?
Comment
-
Pumppu?
Itellä sama vika mutta sulake on ehjä.
Laakkoselta neuvottiin mittamaan että tuleeko pumpulle virtaa kun vetää viiksestä.
Missähän sijaitsee Beekutosessa tuo pumppu?
Säiliön alaosassa on sellainen mötikkä mihin tulee anturi ja mistä lähtee kaksi nesteletkua.
Onko tämä se nesteen pinnan mittari vai onko tässä mötikässä pumppu samassa?
Comment
-
A4 b7 pissapojan nestetason tunnistimessa häikkää. Viimeisen säiliötäytön jälkeen säiliön tyhjenemisen varoitusvalo jäi päälle vaikka säiliö on piripinnassa. Pissapoika toimii kyllä ihan normisti mutta ketuttaa tuo varoitusvalon jatkuva palaminen näytössä ja käynnistäessä se piipitys. Onko vastaavasta ongelmasta kokemusta, että mistä vikaa voisi lähtisi etsimään?
Comment
-
Anturi hapettunut/limaantunut. Irti ja putsaus. Anturin toiminta on kaksi "naulaa" mitkä yhdistää, kun on nestettä. Jos nuo on kovin likaiset niin ei yhdistä vaikka olisi nestettä. Vanhemmissa Audeissa (ennen -97) on koho+reedanturi, liekkö tämä uusi systeemi sitten halvempi ja vähemmän liikkuvia osia.. tuolla koho systeemillä ei ole ollut mitään ongelmia.
Comment
-
Itellä myös nyt sanoutu irti p.pojan pesuri.
Välillä kun vetää viiksestä kuuluu pumpun ääni, mutta mitään ei tule. Taas välillä ei kuulu mitään muutakuin, että pyyhkijöiden ääni.
Mun käsittääkseen nois sedan mallin satku c4:ssa on vaan yks pesuri joka ampuu etuvaloille ja lasille, oonko väärässä?
Omassa on poistettu joskus etuvalojen pesurit, mut letkut on jätetty ja tukittu vaan puutapeilla.
Nyt vois sen haarotuskappaleenkin etuvalojen letkuille poistaa.
PS. Missä kohti se painepesuri on säiliötä? Onks se ns. vasemman ajovaloumpion ja p.pojan nestesäiliön välissä keulan puolella? Sinne ainakin meni jotain johtoja.Viimeksi muokannut lowe low; 23.7.2012, 06:40.
Comment
-
Väärässä olet. Sedanissakin on kaksi eri pumppua. Alempi lasille ja ylempi valoille. Tuo siis sen takia, että enste loppuu valoillee ruiskimine, sitten vasta ihan lopussa lasille ruiskiminen.
Painepumppu on tosiaan "etupuolella" säiliötä, lasinpesulle sitten jemmassa vasten vasenta kylkeä, eikä sitä näe ilman vasemman sisäloksun irroitusta, tai helpommasti nostamalla säiliön ylös (3 kpl 10mm kannan pultteja.)
Comment
-
Otin p.pojan säiliön nyt irti. Piti vaan nostaa ohjaustehostimen säiliö pois päältä. En löytänyt yleismittaria ni yritin sähkökynällä, mut se ei taas mahtunut liittimen reikiin. Aina kun kaveri veti viiksestä ni lasille ampuvan pesurin luota kuului naks, mutta ei pumpannut vettä. Eli luultavasti rele on ehjä ja virta kulkee, mut vaan pesuri leikannut kiinni.
Täs mun pesurista kuva ja osa numero: 4A0955651A
Selvästi osa num. on muuttunut.
Eli check toiminnolla olevalle p.pojan pesurille uusi osa num. on: 4A0955651B
Kun multa on joskus poistettu lampunpesijät niin oli ite pesurit kuitenkin jätetty paikoilleen letkuineen. Nyt otin samalla pois letkut ja pesurit ja valojen pesurin pumpusta virrat irti ja tulppasin sen.Viimeksi muokannut lowe low; 25.7.2012, 21:35.
Comment
-
A3 1.8t -99 semmonen probleema kun viiksestä vetää niin edessä kyllä käy pyyhkijät pyyhkimään mutta vettä ei tule. mielestäni pumppu ei pyöri. takana taas ei mitään liikettä edes pyyhkijän suunnalla eikä vettä tule. sulakkeet ok. mistäs seuraavaks alettais vikaa ettimään? Johtojen kunto/kiinnitykset?
Comment
-
Päivitelläänpä tuo oman tilanne tänne, kun on näköjään unohtunut. Elikkä letkut oli tukossa. Pistin paineella ilmaa letkuihin (suuttimet irti) ja samoin suuttimet kävin läpi ja tämän jälkeen toimi. Mitään en kyllä nähnyt että ois letkuista lentänyt ulos, mutta jokatapauksessa tuo auttoi.
Sampsa: Pumpun kyllä kuulee jos se pyörii. Äkkiseltään lähtisin kokeilemaan pyöriikö pumppu ilman mitään nestettä. Jos pyörii, niin voi olla kuten mulla oli, eli letkut/suuttimet tukossa. Ja jos ei pyöri pumppu edes ilman kuormaa niin sitten mittausta tuleeko sähköä pumpun liittimelle ja sitä rataa eteen päin? Toki voi viiksessäkin olla jotain vikaa, koska takalasille ei tapahdu mitään.
Comment
-
Ostin pesurin ja se toimii yms, mutta nyt mittaristossa valittaa check control koko ajan, että p.pojan neste on loppu vaikka säiliö on täysi.
Onko siis itse pesurissa jonkinlainen anturi joka nyt uudesta pesuristani puuttuu vai mitä, onko asennuksen yhteydessä mahdollisesti irronnut joku anturin johto mitä en huomannut?
Ennenkuin tilasin pesurin huomasin, että osassa luki tiedoissa "with check control..."
Comment
-
Pumppuja on kahdenlaisia autocheckillä ja ilman. Tason tunnistus on pumppuyksikössä.
Tuossa esim. kuvat: http://www.car-bock.de/100-2800-128kW-e_s2
Autochekillä varustettu voi alkaa vanhemmiten vuotaa kumitiivisteestä, koska korkeusanturin putki estää pumpun painumasta tarpeeksi syvälle. Korjauksena pumpun kumiin voi laittaa prikan alle, aika tarkka sovitus.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja lowe low Näytä viestiOk. Kiitos!
Pakko se on ostaa toisenlainen rasittaa se check valo kun palaa kokoajan.
Ootko ostanut kyseisestä kaupasta itse jotain, onko luotettava?
Comment
-
Itellä oli moottori ihan kärähtänyt kun avasin ton alkuperäsen pumpun, joten ei prikat auta ja on pakko saaha uus. :D
Marmorilla 100€, joten en sieltäkään aio ostaa. Voisin harkita tota nettikauppaa minkä linkitit.
Motonetissä oli myynnissä vain yksi samanlainen pesuri ku mulla ja ostin sen.
Maksoi 7,90€, "kaksilähtöinen", kolminapainen pesuri. Siinä ei ole varmaan sitä anturia ja mm. netissä ei ole mitään siitä mainittu ni aion palauttaa sen kun en sillä mitään nyt tee kun joudun nyt tilaamaan uuden pesurin taas sen anturin takia.
http://www.motonet.fi/web/guest/etus...ductid=12-1409Viimeksi muokannut lowe low; 19.8.2012, 14:39.
Comment
-
Nyt, kyllä hieman ihmetyttää!
Siis ilman anturia varustetussa mallissa säiliössä ei ole reikää anturille luonnollisesti ja taas anturilla varustetussa mallissa on. JA anturilla oleva pesuri KUVA on aivan erinäköinen kuin ilman anturia oleva pesuri koska siinä ei ole tuota uloketta KUVA ja anturilla varustettu pesuri on kolminapainen ja ilman anturia oleva on kaksinapainen.
Niin näin maalaisjärjellä eihän siinä ole mitään järkeä, että Motonet myisi anturilla olevaa mallia LINKKI halvemmalla kuin ilman anturia olevaa LINKKI. Esim tuolla Car-Bockissankin anturilla oleva on kalliimpi.
Naureskelin sitä jo myyjälle kun ostin sen.
Ilmoituksessa ei lue anturista mitään vaan lukee "kaksilähtöä". joka on harhaanjohtava, koska se saa kuullostamaan sen siltä, että pesurissa olisi kaksi letkulähtöä nesteelle. Oikeasti siinä on myös yksi lähtö niinkuin ilman anturia olevassa mallissa ja tämä "toinenlähtö" on se anturi mikä työnnetään säiliön sisään.
Vai mikä tässä nyt kusee?Viimeksi muokannut lowe low; 19.8.2012, 16:09.
Comment
-
A6 4F:ssä näyttää olevan tuulilasille kaksi suutinta, joissa molemmissa on kolme reikää. Näistä on nyt mulla puolet tukossa, toiselta puolelta tulee kahdesta ja toiselta vain yhdestä reiästä vettä. Suutin on jonkinlainen "kupu" siellä konepellissä. Miten se irtoaa? Onko siellä sisällä vaihdettava suutinosa vai pitääkö koko mokkula vaihtaa? Tietääkö joku osanumeroa?
Comment
-
Jep, konepelti pystyssä alareunasta (eli suuttimien puolelta) kevyesti vääntämällä lähtee irti. Sähkö tosiaan löytyy, kuten Jouni sanoi, ja on kiinni liittimellä vesiletkussa. Liittimessä on metalliklipsu, joka täytyy vapauttaa. Sikäli hyvin suunniteltu, että se klipsu ei lennä siitä hevontuuttiin vaan jää aukiasennossakin liittimeen kiinni.
Nuppineulaa parempaa ei tähän hätään löytyny, mutta sillä söhelsin ja sain tukkeutuneet reiät auki. Ne aukinaisetkin oli jo puoliksi tukossa.
Comment
Comment