Jos pumpun ääni kuuluu, niin katsopas ettei ruiski pitkin konehuonetta, vanhemmiten ne kovamuoviset putket tuppaa hajoamaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Pissapojan ongelmat
Collapse
X
-
Toki olen tämän katsonut,mitään eloa lasille päin ei ole tai mikään ei vuoda valoille tulee tavaraa normaalisti. Jostain kuulin että olis kaksi moottoria ja mulla taitaa olla toinen pimeänä, mut odottelen lähinnä jos joku tietäis tyyppivian tyyliin liitin tjs ennenku vien pajalle ja kärsin rahoitukselliset seuraukset.
Comment
-
Nykäset sen pissapojansäiliön sieltä ylös ja puskurinpuoleiselta puolelta löytyy valojen pumppu ja kyljen puolelta tuulilasinpumppu. Pumppu on säiliössä ihan vaan painamalla kiinni, riittää siis että otat sähköliittimen irti ja vetäset vanhan pumpun pois ja laitat uuden tilalle.
Tai vaihtoehtoisesti vois kai letkujen paikkaa vaihtaa toiselta pumpulta toiselle, sitten ei enää tosin valoille tuhlata pesuvettä. ;)
Comment
-
Tere!
Omassa A4 b6:ssa ei tunnu olevan pissapojassa puhtia tuulilasille. Lampuille tulee ihan ok painella mutta lasille ei riitä painetta. Ei vaikuta vaikka olisi valot 0 asennossa jolloin valopesurit ei pese...
Huomasin tänään illalla vasta. En ole tutkinut missä voisi olla syy.
Säiliö ei mielestäni vuoda. Ehkä. Ihmettelen vaan miksi painetta on valopesureille mutta lasille vaan lorottaa niin sanotusti.
Neuvoja, ideoita, tietoa kenties?
Comment
-
Mulla oli kummassakin autossa pissapoika aika eturauhasvaivainen. Toisesta sitten rassasin suuttimet oikein kunnolla (rautalangalla, letkut irti paineilmalla, letkujen puhdistus etc) Alkoi tulemaan oikein kunnon suihkut lasille. Toisessa autossa vaati sitten 3-4 kertaa tuon että toimisi kunnolla. Suutin on metallia ja siihen tarttuu skeidaa ja se hapettuu ja menee tukkoon. Normisti kun ulkopuolelta rassaa niitä niin nuo paskat menee suuttimeen sisään- ja tulevat takaisin veden mukana taas
Comment
-
Tuossa taannoin huomasin että olikin letku halki/poikki juuri ennen sitä kohtaa mistä se menee konepellin sisään. Eli siinä saranan vieressä... Tänään sain vihdoin aikaseksi korjata sen! Pistin sellasen kumisen liitospätkän väliin. Tuntu toimivan. Taas tulee paineella vettä tuulilasille.
Eipä tullut mieleen tarkistaa sitä heti silloin vaikka meidän firman pakun pissapojan letkut oli poikki ihan samasta kohtaa!
Tuntuis että kumiletku olis parempi idea kuin sellanen muovinen kurttuputki...
Comment
-
Comment
-
Moro,
Oliko tietoa tähän mikä näistä Motonet pumpuista sopii Audi A4 -95 1.8:
Pesuripumppu VAG 97- ovaalilii 12-1384 A4 Pumppu säiliön kylkeen jos OVAALIpikaliitin/YKSI lähtö [1995 - 2000] 9.90 €
Pesuripumppu Audi 90- pikaliit 12-1376 A4 Pumppu säiliön kylkeen jos PYÖREÄ pikaliitin/YKSI lähtö [1995 - 2000] 8.50 €
Pesuripumppu Audi 90- pikaliit 12-1409 A4 Pumppu säiliön kylkeen jos PYÖREÄ pikaliitin/KAKSI lähtöä [1995 - 2000] 7.90 €
Mites tuo vaihto menee? Onko niin, että vasemmalta edestä rengas pois, pelti rengaan yläpuolelta pois, ja siten pääsee käsiksi pumppuun. Pumppu on siis säiliön kyljessä?
Kiitti paljon,
Sami
Comment
-
Omassa A4 -95:ssa taisi olla pyöreä missä kaksi lähtöä (moottori ja tasoanturi) ja maa (eli kolme pinniä). Vaihto onnistuu kyllä yläkauttakin. Sivuvilkun ja suojan ohjaustehostimen säiliön ympäriltä ottaa pois. Toki vähän ahdas, mutta sieltä itse vaihdoin.
En tiedä sitten onko tuossa 1.8:ssa kovin erilainen tuo säiliön muoto verrattuna V6:een.
http://www.mercedes-benz-auto-parts....0955651BMY.jpg
Comment
-
Tuntuu olevan noissa pumpuissa sen verran variaatioita että olis meikäläisenkin kannattanu aikoinaan napata vanha pumppu ensin kouraan ja sitten vasta varaosatiskille. Kun ei tullu ensimmäisellä yrityksellä oikea, niin kävin mallin kanssa biltemasta tilapäisen, mikä on nyt toiminu pari talvea vailla vaikeuksia. Ensimmäinen yritys olis muuten ollu ok, mutta imupilli ja lähtö oli liian pienet.
Vaihtoa varten itse katsoin helpoimmaks ottaa sisälokarin kautta säiliön kouraan, mutta meikän pitikin samalla tiivistää joku korviketulppa. Oli vissiin naapureilla lystiä kun meikäläinen lämmittelee tiivistesilikonia polvillaan lumihangessa kuumailmapuhaltimella.
Comment
-
Palataans aiheen pariin, elikkä päätti tuulilasin pissapoika lopettaa toimintansa työmatkalla. Alku matkasta toimipariin otteeseen ja sitten mykistyi. Lampuille kyllä tulee nesteet, mutta lasille ei. Tarkemmin en viellä kerennyt tutkimaan, mutta onkos lampuille ja lasille eri pumput (A6 btq avant 2001)?
Ja sen tarkistin että säiliössä on nestettä :)
E: tuleekos noista pumpuista mitään vikakoodeja, jos eivät toimi?
Comment
-
Kokeileppa vielä piruuttasi tuleeko takalasillekaan nestettä, 4B-farkussa se meinaan tulee samalta pumpulta. Jos ei tule taaksekaan, niin todennäköisesti pumppu on valmis.
1K6955651 pumppu, 58,80e
443955465 tiivisterengas, 0,90e
Vaihtaminen saattaa olla v-mäistä, jos ei autoa saa sopivalle työskentelykorkeudelle. Vaatinee ainakin osittaisen sisälokarin irroittamisen.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja RistoEe Näytä viestiSen verran lisäystä viellä että pyyhkimet toimii, sulake on ehjä, sekä vikakoodeja ei löydy.
Aattelin nyt pumpun käydä hakemassa ja vaihtaa sen samalla kun on renkaiden vaihto edessä viikonloppuna. Kuinkas veemäinen homma tuo pumpun vaihto on?
Comment
-
-
Näin vähän tutkiskelin että sisälokari pitää ottaa irti tai sitten umpio. Renkaat kun on vaihdettava, niin samalla sitten ottaa tuon sisälokarin irti. Ja takalasille ei ole koskaan edes tullut nestettä auton minulla ollessa. Ainakaan mistään ei valu nesteitä kun yrittää ruikkia lasille vettä, eli veikkaisin että letkut ois kiinni. Sen verran tuli kuitenkin testailtua että jostain ois pitäny valua jo, jos ois letku irti.
Kiitoksia cRN:lle osanumeroista. Itsekkin jo tuon pumpun katsoin, mutta tiiviste unohtui :)
Comment
-
Moro,
Sain vaihdettua pumpun. Se oli sitten helpompi vaihtaa päältä käsin, eli sivuvilkun/ajovalon suoja pois + kaapeli liittimestä irti, + ohjaustehostimen säiliön suojus ympäriltä pois.
Pumppu sijaitsee vesisäiliön ns. etupuolen kyljessä. Eli valosuojusta vastapäätä.
Pumppu ei ole kiinni mitenkään ihmeellisesti, eli ruuvimeisselillä vaan kampeaa sen irti ylöspäin nostaen.
Hain pumpun tarvikevaraosaliikkeestä. Liikkeessä sanoivat, että on mahdotonta tietää mikä pumpun malli on missäkin autossa. Vaihtoehtoja on neljä. Tässä tapauksessa kyseessä oli pyöreä liitin, jossa kaksi pinniä.
-Sami
Comment
-
Pumppu vaihdettu ja ei ongelma ratkennut. Täytynee seuraavaaks kokeilla selvittää onko letkut sitten kuitenkin poikki jostain. Eikös tuonne voi huoletta pistää paineilmaa pullosta pumpun suunnasta letkuihin? Vois samalla tutkia myös suuttimet. Fiksumpi ois tutkinu samalla kertaa myös, että tuleeko pumpulle sähköä. :/
Comment
Comment