Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pissapojan ongelmat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Vasen etupyörä pois ja lokaria irti niin pääsee säiliöön käsiksi.
    Lampun pesuri on ylämpänä (vesi loppuu ensin) ja tuulilasin pumppu alempana.
    Joko tiiviste falskaa tai pumppu on päässyt jäätymään esim täytettäessä ensin vesi ja sitten Lasol (nimimerkillä....). Jäätynyt pumppu halkeaa juurestaan, on aikamoinen himmeli. Ei maksa kovin montaa mallasta merkkarillakaan. Voi vaihtaa itse kun ei sada tai on katto pään päällä.

    Comment


    • #32
      Käytin eilen illalla sisälokaria irti ja sieltähän säiliöön pääsi käsiksi mutta kyllä se vähän sormi/käsinäppäryyttä vaatii ja ainakin mulla tahtoo olla liian lyhyt pinna tuon tyylisiin nysväyksiin ettei rikkois ainakaa enempää vehkeitä:) Vähän jäi hämäräksi mikä siinä lampunpesurin pumpun juuressa loppupeleissä oli. Joko tiivisteessä oli jotain mätää tai pumppu oli päässyt "pullahtamaan" irti tiivisteestä. Putsailin paikat ja sain pumpun jämäkästi vielä tiivisteeseen kiinni ja iltamyöhään romut kasaan. Katotaan nyt toistuuko tuo joskus ja mennään sitten hakemaan uutta osaa.

      Comment


      • #33
        Tuulilasin pesurin moottori rikkikö?

        Milläs tuon saapi selville? Pitäisikö vipua kääntäessä kuulua jonkun näköistä hurinaa / muuta ääntä jos moottori on toimintakuntoinen?
        Pyyhkijät tosiaan toimii normaalisti, mutta pesunestettä ei ruiki lasille ollenkaan.
        Jäässä, sulake vai kenties tuo kyseinen moottori rikki?

        Comment


          #34
          Sulake nro. 37 (älymoduuli tms.) vaihda se ensiavuksi. Jos ei toimi niin sitten voi pumppu olla tiensä päässä. Laita vaikka 25A sulake vanhan 20A:n tilalle.

          E: Toki voihan se jäässäkin olla.

          Comment


            #35
            Kyllä se selkeää ääntä pitäis pitää, kaipa se sunkin vuosimallissa on siellä kuskin puolen sisälokarin takana. Todennäköisesti on pesurinmoottorin akselin tiiviste pettänyt ja moottori ruostunut kiinni lasinpesunesteen päästessä moottorin sisälle.

            Comment


            • #36
              Jäässä se taisi kuitenkin olla! Aamulla homma ei pelittäny, mutta kun auto oli ollu parkissa työpaikan pihalla muutamat tunnit ja aurinkohan eilen paistoi niin iltapäivällä pissapoika ruikki nesteitään ihan normitapaan. Joten lyhyesti voisi nyt päätellä, että JÄÄTÄ SE OLI, ONNEKSI!!!
              Kiitos apuja tarjonneille!!!

              Comment


              • #37
                Lainaan vanhaa threadia kun kerran aiheeseen liittyy.

                Ajelin tänään muutaman sata kilometriä tuolla kurakelissä ja pesuri oli ahkerassa käytössä. Sulake meni reissun aikana neljä kertaa... eli joku sen rikkoo eikä ole enää sattumaa. Laitoin lopulta pykälää järeämmän sulakkeen ja se tuntui toistaiseksi toimivan. Onhan tuo tietysti vain hätäratkaisu mutta tuskin tuolla autoaan polttaa kun ero alkuperäiseen sulakkeeseen on pieni (nyt on 30A, siinä oli aikaisemmin 25A)? Mutta mistähän tuo johtuu? Lämpötila hieman nollan alla koko ajan.

                Comment


                  #38
                  Jos pumppu jumittaa, niin se vie enemmän virtaa. Jos et vielä jaksa avata paikkoja niin kuuntele, miltä se kuulostaa. Jos se pumppu pitää epätasaista tai rohisevaa ääntä, niin varmaan on pumppu tulossa tiensä päähän. Syynä varmaan tuo, minkä tossa aikasemmassa viestissä kirjotin.

                  Comment


                  • #39
                    Se ääni on ihan normaalin kuuloinen. Mutta tuntuu ettei se ruuttaa ihan tarpeeksi pitkälle vaan pesuneste osuu ärsyttävästi siihen sulkaan kun pyyhkijä lähtee liikkeelle. Jos siihen ihan lokarin kautta pääsee käsiksi niin voisihan sitä tarkemmin ihmetellä.

                    Comment


                    • #40
                      Selvittelin syksyllä A3 ajovalonpesuri ongelmaa(ei riittänyt paine nostamaan ajovalonpesureita). Viaksi selvisi, että pesurinmoottorinrunko oli halki. Uutta hommatessa, kertoivat että "tyyppivian" vuoksi malli on vaihtunut "uuteen". Moottoria oli vahvistettu halkeaman kohdalta:) Mielenkiintoista oli, vaikka moottori oli ottanut nestettä sisäänsä, niin ääni oli vielä "normaali".

                      Comment


                      • #41
                        Ainakin B6 korisessa pesurin pumppuun pääsee helpoiten käsiksi irroittamalla kuskinpuolen ajovalonumpion. Pyöräkotelon puoleltapäin lähestyminen teettää enemmän työtä, poistattaessa edestä pyörän, sisälokasuojan ja säiliön.

                        Comment


                        • #42
                          Samanlaista ongelmaa oli mullakin, mutta kun ei xenoneita ole niin nykäsin ajovalopesurin töpselin irti niin enään ei oo häirinny :)

                          Comment


                          • #43
                            Nyt kun tarkemmin miettii niin enpä ole huomannut ajovalopesureiden toimivan vielä kertaakaan, ainakin umpiot olivan ihan kuran peitossa. Mistä kohtaa tuo liitin löytyy (jos sen vaikka pimeällä parkkipaikalla saisi paikallistettua)?

                            Comment


                            • #44
                              jos tuota ajovalopesurinmoottorinliitintä tarkoitat niin kuskinpuolen umpio irti ja sieltä säiliönkupeesta lokarinpuoleinen moottori on ajovaloille

                              Comment


                              • #45
                                Nostetaanpa ylös...
                                TT:ssä samanlaisia ongelmia kuin threadin perustajalla. Minkäköhän sulakkeen alla tuulilasin pesurinpumppu mahtaa olla? Yritin tuosta saksankielisestä manuaalista ottaa selvää heikoin tuloksin.

                                - tuulilasinpyyhkimet ok
                                - ajovalojen pesurit ok
                                - pumppu ei pidä minkäänlaista ääntä

                                Ilmeisesti kaikki pyyhkimet/pesurit ovat eri sullakkeiden alla?

                                Comment


                                • #46
                                  Ilmeisesti vika piuhoissa/liittimessä, sillä pienen irroituksen ja putsauksen jälkeen alkoi pissapoika taas toimimaan...

                                  Pumppuihin pääsee käsiksi irroittamalla sisälokasuojan + pesuainesäiliön, jonka kyljestä molemmat pumput löytyvät.
                                  Viimeksi muokannut Jyllis; 18.5.2007, 20:19.

                                  Comment


                                  • #47
                                    "pissapojan" moottori A4/S4 b5

                                    Otsikon mukainen osa on hajalla b5 S4:stä (ilmeisesti haljennut Saksan pakkasessa). Jos joku, joka on vaihtanut kyseisen osasen, voisi kertoa vaihto-homman niksit, niin olisin kiitollinen. Täytyy itse paneutua asiaan heti kun ehtii, ajattelin vaan kysellä mahdollisia etukäteisohjeita :)

                                    Comment


                                      #48
                                      Ei se ole kovin vaikea homma. Sisälokari pois, ja sitten pesusäiliö. Sitten pumppu lähteekin nostamalla pois. Jos kävis oikein mäihä niin sen saattaa saada pois konehuoneen puolelta, se näkyy sieltä jostain kolosta.

                                      Comment


                                      • #49
                                        Miul ois S6 -01 ylimääräinen pumppu jos sattus käymään...

                                        Comment


                                        • #50
                                          Omaan B5:een vaihdoin pumpun konehuoneen puolelta. Taisin muistaakseni purkaa tehostimen öljysäiliön pois edestä. Ahdasta on joten näppärät sormet ovat tarpeen.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Itselläkin ois sama homma edessä. Välillä toimii, kun hieman kopauttaa. Aika suolainen hinta oli tuolla pumpulla. Muistaakseni 94e Käyttöautolla... Pitäs Tepolle pistää tilaus, kun tässä alkaa kohta rapakelit olla käsillä...

                                            Ja tosiaan, tehostimen öljysäiliön irroittamalla tuon saattaisi tuon näppäräsorminen saada vaihdettua. Kannattaa sitte varoa tehostimen öljysäiliötä uudelleen kiinnittäessä ettei työnnä sitä yhtä kumia runkokotelon sisälle... oli kiva homma kaivaa se pois rautalangalla..

                                            Comment


                                              #52
                                              Joo tulipa tuonkin kanssa tänään "harrastetua".

                                              Ajovalojen pesurin saa pois konehuoneen puolelta, minulla oli valo irti ja syylärin kehys vähän raollaan. Sitä kautta sen sai pois. Tuulilasin pumpun sain myös pois purkamatta säiliötä, alakautta lähti pois aika helposti kun cooleri oli pois tieltä. Lähtee varmaan ilman senkin irroitusta mutta se oli nyt levällään.

                                              Löytyi sitten syykin miksi vesi ei pysy säiliössä, molemmat pumput halki! Jos hinta tosiaan on noin suolainen niin kylläpäs taas naurattaa...

                                              Comment


                                              • #53
                                                "Pissapoika"-ongelma (100 C4 -91)

                                                Tuulilasin pesuri, kansankielellä pissapoika, lakkasi toimimasta.
                                                Ajovalojen pesurit toimii edelleen.
                                                Tuulilasin pyyhkijät toimivat - myös vedettäessä viiksestä taakse eli lasin pesua käytettäessä.
                                                Pesurin pumpulle ei tullut jännitettä (mittasin piuhat irti johtojen päästä).

                                                Kysymys kuuluukin:
                                                Voiko viiksessä (viiksen kytkimessä) olla vikaa, kun kerran pyyhkijät kytkeytyy päälle?
                                                Onko kellään ollut vastaavaa ongelmaa?
                                                Veikkauksia viasta? Viiksikytkin? Rele? Pumpun maadoitus? Joku muu?
                                                Mikähän rele tuota pissapoikaa hoitelee? Ilmeisesti joku siellä kuljettajan jalkojen yläpuolen paneelin takana olevista? Olisiko se, jossa oli päällä merkintä 229?

                                                Comment


                                                • #54
                                                  Vika tiedossa, mistä rele?

                                                  Eli pesurin rele oli lopettanut toimintansa.
                                                  Olisiko kellään tietoa, mistä semmosen löytäis kohtuuhintaan?
                                                  Paikallisesta autosähköpuljusta ei tarvikkeena saa, ja Pörhön tiskillä turhan kallis.
                                                  Releen numerot:
                                                  - 005899-01
                                                  - 4A0 955 535

                                                  Comment


                                                    #55
                                                    http://acf.demoefekti.net/index.php?q=8L0955535

                                                    löytynee hyllystä myös käytetty yksilö

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Osaatko sanoa, paljonko käytetty kustantaa?

                                                      Comment


                                                        #57
                                                        tarjoa jotakin järkevää mailiin teppo.kalske@iki.fi

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Kyselen vielä paikallisista purkaamoista - palailen tarvittaessa asiaan sähköpostilla..

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            A4 B5 Pissapojan moottorin sijainti

                                                            Moro,

                                                            missähän mahtaa sijaita A4 B5 -95 mallissa pissapojan moottori. Pitää aika järkyttävää ääntä eikä toimi. Äänen perusteella luulen että se on säiliön takana, rungon ja säiliön välissä, mutta en osaa sanoa varmaksi?

                                                            Olisiko jollakin tarkempaa informaatiota sen sijainnista ja miten sen pystyisi helposti vaihtamaan?

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Raota muovista sisälokasuojaa kuskin puolelta edestä... Vaihto onnistuu hetkessä ja tarvikkeenakin löytyy sopivia kympin pumppuja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X