Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miten estää kattotelineiden aiheuttamat naarmut?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Miten estää kattotelineiden aiheuttamat naarmut?

Nyt kaivattaisiin niksipirkkaniksejä naarmujen syntymisen estämiseksi.

Miten suojata auton katto kattotelineiden aiheuttamilta naarmuilta?
    Ajelin viime keväänä kaksi viikkoa suksiboksi katolla ja kattotelineiden poiston jälkeen katon lakkakerroksessa oli telineiden jalkojen alla selvät hankaumat. Millä konstilla tämän ilmiön saisi parhaiten estettyä?

Olen kuullut, että moottoripyöräilijät käyttävät jotain suojakalvoa tankkilaukun ja tankin välissä hankaumien estämiseksi. Soveltuneeko sama kalvo tähän sovellukseen?
    Viimeksi muokannut anotsook; 25.1.2011, 22:17.

Miten olis esin Nitto:n PVC "sähkömiehen teippi" 50 mm leveänä versiona? Lähtee irti eikä mun ymmärrykseni mukaan jätä jälkiä. Mustana aika ilmeetön.

Tai sitten laitat väliin...sukkahousut;-)))))))))

Comment

3M:n valikoimissa on autoteollisuudessakin käytettyjä hyviä suojakalvoja. Tuollaiseen tilapäiskäyttöön tavara on varsin arvokasta ja kalvon liima todennäköisesti turhankin tiukassa. Eiköhän tavallinen kontaktimuovikin aja lyhytaikaisesti saman asian pienien hiertymien ehkäisyssä. Puhdistat vain pinnan hyvin ennen kalvon asennusta. Ja telineen jalkojen alle ohuet solumuoviset pehmikkeet, ellei siellä valmiiksi sellaisia ole.

Comment

Kokeileppas Antti-Olli ja toki muutkin hiekkapuhallusteippiä.

Sitä saa isoissa rullissa (K-Rauta, Starkki, muistaakseni 50 mm leveänä, väriltään musta.
        Se on sopivan paksua ja mukavan pehmeää kiinnittää. Kiitettävän elastista ja sitkeää. Kiinnittyy lämpimänä kuin tauti, eikä lähde automaattipesussakaan irti. Kun sen sitten keväällä poistaa, ei pintaan jää mitään jälkiä tahi liimanjämiä. Irtoaakin yhtenä palasena.

Rallipuolella sitä on käytetty nykyään myös moneen paikkaan IT:n tai sähköheikin teipin sijaan.
        Kokemusta on ja olen ollut tuotteeseen supertyytyväinen.

Comment

Working...
        X