Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vinkkejä koukun asentamiseen (A4 b6 Avant)?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vinkkejä koukun asentamiseen (A4 b6 Avant)?

    Kävin tänään hakemassa Kovilin irroitettavan vetokoukkusetin ja autooni sopivan Jaegerin sähkösarjan. Kyseessä on siis se Westfalia kopio, jonka asentaminen ei näy taaksepäin polvia kuraamatta. Onko joku löytänyt netistä joko ko. koukun tai Westfalian koukun kuvallisia asennusdokumentteja (vai olenko tekemässä ensimmäisiä sellaisia)?

    Ensivaikutelmana: jos hinta onkin melkoinen, niin kilohinta alkaa hipoa kohtuullista. Setti nimittäin painaa kuin synti...

  • #2
    Ei voi painaa. Original Audi-Westfalia ainakin on alumiinisella koukkuosalla =kohtuu kevyt. (kiinnitysrauta varmaan eri juttu ; )

    Comment


      #3
      Mun Westiksessä koukku on jotain westfaliaterästä. Koko laitos painaa pauttiarallaa 20kg. Koukku tosiaan ei näy housuja kuraamatta, kun koukku on irti. Tosin irtokoukun kiinnikytkentä on sen verran vakava asia, että silloin joutuu Audin taakse polvistumaan:)

      En tiiä onko tästä mitään apua asennushommaan, mutta mun autossa se meni suunnilleen seuraavasti:

      Takakontin sivuverhoilut, matot yms. irti, jotta pääsee käsiksi puskurin kiinnikepultteihin.
      Puskuri kuorineen ja tukirautoineen pois.
      Mallataan koukun runkoa puskurin ja tehdään puskurin kuoren alahelmaan sopivat lovet koukkua varten.
      Koukun runko kiinni puskurin ulkokuoreen ja koko hässäkkä kiinni auton koriin.
      Kytketään sähköt koukun runkoon ja vedetään piuhat auton sisälle.
      Kytketään sähköt auton johtosarjaan.
      Laitetaan verhoilupaneelit yms. kiinni.
      Palkitaan asentaja huurteisella.

      Kuulostaa helpolta, mutta tosielämässä meikä ahersi noin kaksi päivää ton koukun asennuksen parissa, kun kaikki ei mennyt kuin elokuvissa.

      Comment


      • #4
        Westfalian sivuilta pääsin jotenkin jonnekin arkiston puolelle josta löytyi pdf muotoisia dokumenttejä, joista saa jotain kuvia näkymään. Jonkun muunkin olisko Vbg?(ruotsinkielinen sivu?) sivuilla näin kans jonkun näköisiä asennuskuvia. Jälkimmäinen on sitä mutu muistia.

        Mun koukkuprojekti on kans menny kuten Ilkankin, pari päivää ja koukku kiinni. Sähköt kolmantena päivänä, saas nähdä mitä yllätyksiä vielä tulee? 16kg oma koukkupaketti.

        Comment


        • #5
          1) takarontin "kynnyslista" irti
          2) takasivupanelit irti ala- ja takareunoista
          3) tavaratilan vararengaskaukalo ja lattiakasetti pois (ah-das)
          4) subbari pois
          5) takakuraläpät pois
          6) takapuskurin pultit takavalojen takaa irti ja puskuri alas
          7) puskurin alareunaan puukkoa Kovilin ohjeiden mukaan
          8) puskutangon (poikittaistanko) pitkittäistuet irti (säästä pultit)
          9) pakoputket alas takakannatuksistaan
          10) Kovilin koukkutuki paikoillen
          11) johtosarja kuskinpuoleisen takavalon edestä lattiasta läpi
          12) johtosarjan kiinnittäminen koukkutuen telineeseen kiinni
          13) johtosarja kiinni takavaloliittimiin ja ohjausboksi johtosarjan läpimenon tuntumaan lattialle
          14a) virtajohtimen kuljettaminen keskikonsolin tupakansytyttimeen (tämä vaatii paaljon työtä)
          14b) virtajohtimen kuljettaminen tavaratilan virtapistokkeen kytkentään (meikulla näin)
          15) subbari kiinni
          16) tavaratilan pohjakasetti ja vararengaskaukalo paikalleen (edelleen ah-das)
          17) sivumuovit kiinni
          18) luukun "kynnyslista kiinni"

          Tuli sama homma tehtyä äsken. Huomioita Jounin listaan.
          2) Takasivupaneelit kannattaa irrottaa kokonaan, niin pääsee aika paljon helpommalla monessa kohtaa
          6) Puskurin pultteja löytyy seuraavasti
          - sisälokasuojan päällä 2+2kpl
          - sisälokasuojan alla 2+2kpl
          - takavalojen alapuolella 2+2kpl
          - takavalojen ala/ulkopuolella 3+3kpl
          - takapuskurin alla 2kpl
          8) Poikittaistankoa täytyy myös myös hiukan loveta kovilin ohjeiden mukaan
          13) Nykyisellä kovilin/jägerin sarjalla tätä vaihettaa ei ole. Ainoastaan jarruvalolle otetaan syöttö takaa, kaikki muut tulevat kojelaudan alta.
          14a) Työläs ja työläs..
          Purkamaan kannattaa lähteä edestäpäin
          - Kojelaudan kylkipala irti (3klipsua)
          - Kylkipalan ja oventiivisteen välinen lista pois (lähtee vetämällä, aloita yläreunasta)
          - Kytkinjalan lepuutustuki pois, yksi ruuvi
          - etummainen kynnyslista pois, aloita nostamaan takareunasta ylös, kun kaikki klipsit on irti (2 tai 3kpl), liuuta taaksepäin.
          - B-pilarin ylemmän palan alareuna irti, kampea sisäänpäin
          - B-pilarin alempi pala lähtee nostamalla ylöspäin.
          - Takapenkin istuinosa pois (lähtee nostamalla etureunasta)
          - Takaoven kynnyslista lähtee myös nostamalla
          15) Takapuskuri kannattaa kiinnittää ennen subbaria. :)

          Aikaa tuohon meni kaikkinen ensikertalaisena ihmettelyineen 5-6tuntia.
          Viimeksi muokannut jta; 26.2.2016, 14:57. Perustelu: Jouni kun on viestinsä poistanut, niin asian kaivuu näkyville lokeisat

          Comment


          • #6
            Meillä on ollut eri johtosarjat, kopan kyljessä oli seuraavat tiedot:
            Kovil Oy
            Electrical Installation Kit for Tow Bar
            7-pin / 12 Volt, according to ISO 1724
            A4 limousine 11/04 >>
            A4 Avant 11/04 >>
            A4 Cabriolet 02/06 >>
            12010511Y
            J010511/T8E 057 511

            Ohjainpurkkiin tuli ainoastaan kärryyn menevät johdot, jarruvalon heräte, 2 plussaa, maa ja can-väylä.

            Comment


            • #7
              Hintatietoja en osaa ikävä kyllä antaa. Paketti tuli auton mukana.

              Comment


              • #8
                Helppiä kytkentään

                Vetokoukun sähkökytkentäkaaviossa "Jaeger" otetaan jarruvaloille tieto "mustasta johdosta".

                Johto kuvataan kulkevan vasemmalla takana johtonipussa.

                Siis takapaksissa vasemmalla ikkunan alla korissa kiinni.

                Eipä satu silmään:).

                Ohjeessa idea olisi ryöstää valotieto takaluukun jarruvalolta.

                Tosiaan nyt mulla sopiva ryöstettävä kateissa:).

                Mulla on navigaattori ja ilmeisesti radioantenni siinä kohdin. Niistä lähtee mustia johtoja katon suuntaan antennille mutta yläjarruvalon piuha hukassa).

                EDIT

                PIuha on musta punainen ohut:).

                Löytyi toimii. Yöllä alkoi kisaväsymys painamaan ja piuha muuttui koko mustaksi:)
                Viimeksi muokannut roadster; 21.12.2008, 11:13.

                Comment

                Working...
                X