Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C6 avant 2005 takalasinpyyhkijä ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C6 avant 2005 takalasinpyyhkijä ei toimi

    eli voisko joku kertoa miten lähtee c5 korisesta a6:sta takalasin pyyhin irti siis se koko vipu siitä. en ainakaan ite keksiny miten se siitä lähtee ku siihen mutteriin ei pääse mitenkää käsiks mikä pitä sitä vipua..

  • #2
    Pitää kääntää se "hattu" siitä mutterin edestä ensin pois.

    Comment


    • #3
      Jaa sen siis pitäs kääntyä siitä, on vaan aika tiukassa ,no pitä koittaa vähänlisätä voimaa..

      Comment


      • #4
        Takaisin laittaessa ei sitten kannata liikoja kiristellä, halkeaa se varsi meinaan älyttömän herkästi. nimim. pitihän se kokeilla...

        Comment


        • #5
          Työntää vaan sormet sinne klasin ja sen muovisuojan väliin (varren vastapuolelle) ja vetää, itsellä lähteneet parista autosta ihan sormivoimilla.

          Comment


          • #6
            A6 C6 avant 2005 takalasinpyyhkijä ei toimi

            Eli pyyhkijä eikä pesunesteen suihkutus toimi.
            Pesunesteen pumpun ja pyyhkijän sulakkeet ok.

            Ongelmana on se millä takaluukun verhoukset saa purettua että pääsisi
            Pyyhkijän moottoriin käsiksi?
            Alareunassa 4kpl torx ruuveja sekä sivuissa jousimetalli klipsit.
            Sain sivuilta ja alareunasta n. 1,5cm raon aikaiseksi mutta siitä
            eteenpäin ei millään.
            Epäilen jumiin ruostunutta akselia mutta luulisi silloin polttavan sen 15A:n nallin,
            joten taitaa paras sitten hommata uus vaan.

            Comment


            • #7
              Nyt löytyikin aika kattavat ohjeet:

              http://www.audi-forums.com/b7-forum/...per-motor.html

              Comment


              • #8
                Voikos tähän takalasin pyyhkijän käyttömoottoriin vaihtaa pelkän sähkömoottoriosan, vai onko paketti yksi kokonaisuus?

                Comment


                • #9
                  Hiilet ja käämit tsekattu, vaihteisto putsattu ja rasvattu, ei muutosta eli ei toimi muuten kuin että nestettä tulee.
                  Uloimmat piuhat liittimissä +12V.
                  Onkohan erikseen vielä jokin rele ohjaamassa vaiko tuleeko viiksen pyynti jonkin älypurkin kautta moottorin piirikortille, keskimmäisiin liittimiin jotakin hitusähköä tulee mutta mun mittari taitaa olla liian karski lukemaan sitä.

                  Comment


                  • #10
                    Itselläni tuo pyyhkijän "akseli" oli ruostunu ja sen seurauksena tiiviste ei pitänyt. Akselin sisällä on reikä josta pesuneste menee suuttimelle. Pesunestettä oli vuotanu moottoriin ja verhouksen sisään..
                    Jos näin on sinunkin tapauksessa, voi olla että pesuneste on vaurioittanut sähköosia tai aiheuttanut hapettumaa liittimiin. Takaluukun saranan kohdalta johdot voivat nitkua poikki jos ei kunnolla kiinni. Uskoisin, että vika on takaluukun sisällä. Kannattaa myös koittaa virrat koetinkynällä tai pienellä polttimolla koska yleismittari kertoo vaan jännitteen kuormittamatta johtoja.
                    Noita moottoreita on vaihdettu kuulemma paljon merkkiliikkeessä. Näin mulle sanottiin kun kävin teettämässä pesurinletkukorjauskampanjan kesällä. (kampanja farmarimallin 4f audeihin, pesurinletku menee saranoiden kohdalta poikki ja pesuneste vuotaa verhouksen sisään ja vahvistimen, navin, ym päälle sivukoteloon) tehtaan kustantama.

                    Comment


                    • #11
                      Onko jostain saatavilla räjäytyskuvaa / vinkkiä miten kannattaa lähteä 4F Avantia purkamaan jotta saisi tuon moottorin näkyviin?

                      Muistaakseni jossain englanninkielisellä sivulla näin tuollaisen "ohjeen", mutta en muista missä ja carprog2:sta en yksinkertaisesti löydä räjäytyskuvaa.

                      Comment


                      • #12
                        Tuli ostettua viikonloppuna Audi A6 Avant, 2.7tdi, guattro, vm.2008. Nyt olisi tällaiset ongelmat autossa:

                        1. Takalasin pyyhkijä ei toimi, koska entinen omistaja on irroittanut sulakkeen. Pesurista tulee kyllä nestettä, mutta pyyhkijä on ihan mykkä. Ostin Teboililta rasian lattasulakkeita ja laitoin 15A sulakkeen paikoilleen. Tämän jälkeen käänsin virrat päälle autosta ja alkoi kuulumaan hirveää surinaa. En uskaltanut käynnistää autoa tai kokeilla toimiiko pyyhkijä vaan otin sulakkeen irti lisävahingoilta välttyäkseni. Tämän jälkeen ei enää ääntä kuulunut. Mikähän mahtaisi olla vikana?

                        2. Autossa ei ole valmiina isofix kiinnikkeitä ja meille on tulossa toukokuun lopussa poika. Tilattiin istuin valmiiksi, jota ei pysty kiinnittämään kun omalla isofix alustalla. Onkohan autossa kuitenkin valmiudet isofix kiinnikkeille olemassa?

                        Toivotaan, että saan vastaukset näihin pariin ongelmaan täältä kautta :-) Muuten olen kyllä ollut tyytyväinen autoon ja ihan mahtavan tuntuinen auto ajaa. Kiitokset vastauksista jo etukäteen!

                        Comment


                        • #13
                          A6 C6 2006 takalasin pyyhin pyyhkinyt nykimällä ja nyt sitten lopetti liikkeen kokonaan, kuuluu vaan moottorin ääni ja rutinaa. Mahtaa olla uusilla koko moottori, joten onkos tämä oikea malli, niin että lepoasento on vasemmalla: VALEO Pyyhkijän moottori ORIGINAL PART 12V 579602
                          Ja haluan tuon toimimaan, tulppaus ei ole vaihtoehto

                          Comment


                          • #14
                            Lainataan vanhaa ketjua, nyt vain malli on "päivittynyt" edellisestä eli: A6 C7 2012 Avant.
                            Oireet ihan samat eli rutinaa ja pauketta kun lähti epähuomiossa peruuttamaan pyyhkimet päällä (muutoin tulee käytettyä takapyyhintä "liian" harvakseltaan).

                            Tilasin uuden moottorin Virosta (Aero Mot..rsilta) eikä ollut pahan hintainen. Osa vastasi muuten orggista mutta liittimen väliin tuli adapteri, mikä ei tietenkään ole plussaa.
                            No ei sitten muuta kuin vaihtamaan:
                            - Takapyyhkimen mutteri kyllä lähti auki, mutta muovinen pyyhkijän varsi otti jo tuossa kohtaa osumaa...
                            - Lopullisesti varren viimeisteli se kun varren nyppäsi ulosvetäjällä pois. (Noh, noita saa uusia alkaen kympillä..)
                            - Sitten takarontin puolelle, kannet x2 reunasta pois liu'uttaen sivuille, niiden ja varoituskolmion alla yht. 4x Torxia jotka veks
                            - Tuon jälkeen alkaa tahtojen taistelu: ne metalliset (painettavat) klipsut ovat meinaan aika tiukassa, joutuu käyttää voimaa ja tarvii sopivan työkalun kampeamiseen.
                            - Alareunan saa vielä kohtuudella irti, mutta ikkunan yläreunasta n. 10cm alaspäin on vielä 4 lisää - pitää tietää mistä vetää (lue: repiä)
                            - Viimeinen haaste on tämä verhoilun ja ikkunan kehyksen liittymäkohta, tämä luukun alaosan verhoilu on muovisilla kynsillä painamalla kiinni.
                            - Hain tuolta lisää uskon vahvistusta että se ei täysin hajoa vetämällä:

                            https://www.vwaudiforum.co.uk/forum/...sh-cam-cabling

                            - Lopulta se sitten antoi periksi.
                            - Itse moottorin vaihto oli pikkujuttu: 3 pulttia ja pistoke auki, vesiletku irti. Sama toiseen suuntaan.
                            - Verhoilun kiinnitys oli nopeaa kun tajusi ensi että se yläosa pitää sovittaa symmetrisesti kohdilleen ja painaa kiinni, sitten armoton paukutus ja klipsut on kiinni sekunneissa.
                            - Ei sitten muuta kuin torxeilla varmistus ja varoituskolmio ja kannet matkaan. Nyt odotellaan sitten pyyhkijän vartta että pääisi testaamaan toimintaa, ainakin moottori pyörii ok.

                            Samalla kun alettiin, vaihdoin myös nuo takaluukun kaasujouset. Helppo homma oli tuo, etenkin kun katsoin tän videon pohjille: https://youtu.be/Owv9yDTGqvc?si=89A-8dGN6-JJuH-R
                            - ainoastaan tuli harmi kyllä otettua liian tehokkaat (500N?) jouset.. melkein pitää luukkua jarrutella kun se nousee liiankin vauhdilla.
                            - noh, veikkaan että kunnon pakkastalvi "tappaa" noitakin sen verran että jo 1-2 vuoden päästä nämä toimii ihan ok ;-)

                            Comment


                            • #15
                              - Joo, se on kumma juttu noissa tarvike kaasujousissa että jos ei oo tarkkana niin myyvät newtonien puolesta mitä sattuu. Mullakin tuli takavuosina 4f avantin takaluukusta pumppujen vaihdon jälkeen ”ponnulauta” , mutta vuodet on kyllä ne jo sopeuttaneet kuten arvelitkin.?

                              Comment

                              Working...
                              X