[COLOR=black]Auton renkaita keväällä vaihtaessani havaitsin, että varsinkin takavanteiden pultit ja pyörännavat olivat märät sekä voimakkassa ruosteessa ja myös aluvanteissa näkyi korroosiota keskiön alueella.
Putsasin tarvikevanteista korroosion hiomalla ja irrotin keskiökupin ja soviterenkaan vanteesta; muovinen keskiökuppi on painamalla kiinni vanteessa kynsillä ja pienestä väljyydestä johtuen vesi pääsee sen reunasta vanteen keskiöreikään ja siitä edelleen pyörännapaan. Tämä tapahtuu, koska tarvikevanteessa ei ole sorvattua olaketta, kuten audin orkkisvanteessa; tarvikevanteessa olake on hoidettu muovisella soviterenkaalla, joka ei ole vesitiivis. - ennen muoviosien takaisinlaittoa tiivistin ne silikonilla ja kromatut pyöränpultit hankin ruostuneiden tilalle.
Lisäksi porasin 3 mm reiän vanteen keskireiän keskeltä vanteen sisään jota kautta mahd. vuotovesi pääsee poistumaan; ehkä turha toimenpide nämä reiät, mutta tuskin mitään haittaa.
Onko forumilaisilla vastaavia kokemuksia asiassa? [/COLOR]
Putsasin tarvikevanteista korroosion hiomalla ja irrotin keskiökupin ja soviterenkaan vanteesta; muovinen keskiökuppi on painamalla kiinni vanteessa kynsillä ja pienestä väljyydestä johtuen vesi pääsee sen reunasta vanteen keskiöreikään ja siitä edelleen pyörännapaan. Tämä tapahtuu, koska tarvikevanteessa ei ole sorvattua olaketta, kuten audin orkkisvanteessa; tarvikevanteessa olake on hoidettu muovisella soviterenkaalla, joka ei ole vesitiivis. - ennen muoviosien takaisinlaittoa tiivistin ne silikonilla ja kromatut pyöränpultit hankin ruostuneiden tilalle.
Lisäksi porasin 3 mm reiän vanteen keskireiän keskeltä vanteen sisään jota kautta mahd. vuotovesi pääsee poistumaan; ehkä turha toimenpide nämä reiät, mutta tuskin mitään haittaa.
Onko forumilaisilla vastaavia kokemuksia asiassa? [/COLOR]
Comment