..onko kellään ideaa, mistä sellainen tasainen "lonksutus" kuuluu kun kaupunkivauhti ajelee..olen käyttänyt auto merkkiliikkeessä, eivät kuulemma kuule lonksutusta...kumma vaan...olen katsellut tukivarsia ja oikeanpuoleisen(yhden tukivarren) ns. välikumi on toispuoleinen, vasemmalla kumi on tasainen, eikä sieltä kuulukkaan mitään....osaako kukaan ottaa kantaa....iskarit ja jouset pitäisi olla ok.....
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A4 1.8 T linnunluut
Collapse
X
-
pekkaptl
-
...mulla kuuluu sekä suoralla ja kääntäessä....katsoin tänään hieman tarkemmin pyörän taakse ja ainakin sen eron huomasin, että pyörän yläpuolella ja keskellä oleva tukirauta ja sen kumipusla oli toispuoleinen, vasemmalta josta ääntä ei kuulu pusla on tasainen......huomenna taas mentävä merkkiliikkeelle "taistelemaan"..
Comment
-
pekkaptl
Kuulin kaverilta, et jos puslat (vakaimen) on kulunu, juuri sellaista kolinaa saattaa kuulua. Sama ääni tulee, jos jousen yläpää päsee liikkumaan
Comment
-
A3 rupesi kolisemaan etupäästä ja vikaa jäljitettiin kissojen ja koirien kanssa.
Lopulta vika löytyi etupään kallistuksenvakaajan kumeista tai oikeastaan siellä käytetyisä muovisista sovitinholkeista. Tanko oli 19 millinen ja kumet 21 milliset. tehtalla oli keksitty niinkin näppärä kikka, että väliin oli tungettu muoviset soviteholkit. Toinen puuttui kokonaan ja toinen mureni sormiin.. Vikaa oli vaikea löytää koska kumet näyttivät ehjiltä vaikka todellisuudessa toisella puolella oli väljää pari milliä.
Uudet kumet tulivat varaosatiskiltä ilman sovitinholkkeja ja vaihtokin osoittautui todella helpoksi. Kanattaa aloittaa niiden vaihdolla koska se on varmasti edullisin vaihtoehto..
Comment
-
linnunluut
...nyt on puslat rasvattu ja iskarit eteen vaihdettu ja kolinat hävisi samantien...merkkiliike ansaitsee hyvän arvosanan, kiitettävä olisi tullut jos asiaan olisi hieman paremmin paneuduttu...mukava lähteä joulukuusta hakemaan, kun auto ei kolise..:-)..kiitos kaikille kommentteja antaneille
Comment
Comment