Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käsijarru jumissa, miten säädetään vaijeria?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käsijarru jumissa, miten säädetään vaijeria?

    käsijarru vaijeri jumissa,näyttää säätö olevan hankalasti takaardaanin ,pitääkö kardaani ottaa pois eestä vai kuinka sinne pääsee käsiksi

    #2
    Vaijereita ei tarvitse säätää kuin siinä tapauksessa, kun ne vaihdetaan. Vika löytynee jumittavista vaijjereista tai todennäköisemmin satuloista. Haulla löytyy tarinaa.

    Comment


      #3
      Vaijeria ei kuulu säätää kuin vaijerit uusittaessa. Sen säädöllä ei siis saa jarruja pelittämään.

      Sopivilla jatkoilla mahtuu juuri ja juuri välistä, jos vain mutteri ei ole jumittanut kiinni.

      Comment


      • #4
        uudet vaijerit meinasin laittaa,täytyy jotenkin koittaa ne sinne saada

        Comment


          #5
          Räikkä, jota voi vääntää myös kahvasta kiertäen, oli aika pop tuohon hommaan.

          Comment


            #6
            Kardaanin lämpösuojan kun ottaa pois auton pohjasta niin tulee just ja just sen verran tilaa että räikkälenkillä pääsee siihen säätöön käsiksi. Jos vaijerit pitää vaihtaa niin voi olla aika perseestä tehdä kardaani ja putki paikallaan.

            Comment


            • #7
              Tosiaan vaijerien vaihto kardaani kiinni on vittumainen mutta tehtävissä, omassa suurin ongelma oli itse satulassa käsijarru mekanismi oli ruostunut hapettunut kiinni rengasraudalla käsijarruin sai pois päältä. No satuloihin hain tiivistesarjat yhteensä 25€ tiivisteiden vaihdon yhteydessä laiton rasvanipat sinne käsijarrun akselien kohtaan satulaan niin saa sitte rasvattua ilman purkamista.

              Comment


                #8
                Jos on vaijerin säätömutteri vähän hankala säätää, niin vaijerinkuorien lukkosokat on pari astetta kettumaisemmat puljata pois ja takasin kardaani paikallaan, mutta tehtävissä.

                Comment


                • #9
                  Jep, työläs homma, mutta tehtävissä jopa ilman ti-hallia. Vaihdoin omaani uudet vaijerit, jarrusatulat, palat ja - levyt. Säätömutterin kiertäminen yhtä tuskaa kun tilaa niin vähän ilman kardaaniakin, siis hyvällä räikällä onnistuu. Tosiaan iso työ saada vaijerit irti lukituksista, jotka ihan ruosteessa. Vanhat satulat eivät palauttaneet riittävästi, vaikka niitä huolsin. Uudet tilalle Biltemasta (74 euroa kipale), laadusta ei takeita, mutta nyt kässäri toimii.
                  Viimeksi muokannut wonderer; 29.12.2013, 12:50.

                  Comment


                    #10
                    Kardaanin tukilaakerin kun ottaa irti korista, saa kivasti lisää tilaa. Ei tartte irrottaa kardaania laipoista. Putki kannattaa toki pudottaa alemmas.

                    Comment


                    • #11
                      Aikoinaan vaihdoin omaan -94 satku quuhun ihan vaan pihassa tunkin nokassa molemmat vaijerit. En irrottanut muistaakseni kuin lämpösuojapellin.
                      Työkaluarsenaali kyllä käytiin läpi ihan laidasta laitaan.
                      Vaati pitkiä hermoja, mutta lopulta onnistui yllättävänkin helposti.
                      Nykyään ei kyllä tulisi ilman nosturia vaihdettua edes öljyjä ;)

                      Comment


                      • #12
                        Aikoinaan vaihdoin omaan -94 satku quuhun ihan vaan pihassa tunkin nokassa molemmat vaijerit
                        Näinpä tuo tuli tehtyä kun ei muita vaihtoehtoja aikataulun kiireessä (katsastusaika umpeen menossa) ollut. Lämpösuojapelti jää helposti resonoimaan kun ahtaassa tilassa sitä joutuu vähän murjomaan.

                        Comment

                        Working...
                        X