Noniin. On mulla bilteman jakoavain ja ruuvimeisseli.
Päätin toteuttaa pitkäaikaisen unelmani, vaihdan itse a4 b6 -02 takajarrulevyt sekä palat. Netistä löytyy video, jonka perusteella se on äärettömän helppo nakki.
Olen nyt purkanut molemmista puolista jarrupalat ja levyt pois. Takaoikealta oli ulommainen pala jostain syystä kulunut kokonaan pois ja näin myös mustannut koko vanteen.
KYSYMYS 1. Mistä voi johtua toisen puolen jarrun kuluminen noin loppuun? Auton vas. puolella on ainakin 7 mm. jarrupaloja jäljellä.
Jarrusatulat lähtivät kohtuullisen helpolla irti, mutta jarrusatulan kannakkeet eivät meinanneet millään lähteä irti. Ensinnäkin alueelle ei mahdu kuin heiveröinen pitkävartinen kuusiokoloavain. Tämän lisäksi pultit ovat jumiutuneet niin, ettei niitä meinaa irti saada. Noh, joka tapauksessa sain ylemmät pultit auki, mutta toinen alempi lähti vasta ulkoapäin poraamalla. Nyt siis on hankittava uusi pultti.. Huomasin että levyn saa pois ilman jarrusatulan kannakkeiden irroitustakin. Noh, seuraavaksi pitäisi jarrusylinteri puristaa ja kiertää sisälle. Näyttää videossa helpolta. En saa kuitenkaan ruuvipuristimella ja putkipihdeillä mäntää yhtään liikkumaan.
KYSYMYS 2. Kyseessä on automaatti-auto. Missä asennossa pitäisi vaihteet olla, ts. onko P-tilassa jarru päällä? Käsijarru on pois päältä.
Miten mä saan sen männän sisään??? Vai haenko huomenna biltemasta/motonetista sellasen 15e työkalun..
KYSYMYS 3. Bossin jarrupaloissa on tarrat ulkopuolella, onko ne sitä kitinää estävää tarraa varten?
KYSYMYS 4. Mihin kaikkialle tollasta valkosta jarrutahnaa kannattaa laittaa?
KYSYMYS 5. Onko jotain näin jarrujen purkamisen jälkeen, jota ois pitänyt huomioida ennenkuin edes päätti irrottaa renkaat?
KYSYMYS 6. Voinko ajaa lähikorjaamoon ilman takajarruja? :)
Päätin toteuttaa pitkäaikaisen unelmani, vaihdan itse a4 b6 -02 takajarrulevyt sekä palat. Netistä löytyy video, jonka perusteella se on äärettömän helppo nakki.
Olen nyt purkanut molemmista puolista jarrupalat ja levyt pois. Takaoikealta oli ulommainen pala jostain syystä kulunut kokonaan pois ja näin myös mustannut koko vanteen.
KYSYMYS 1. Mistä voi johtua toisen puolen jarrun kuluminen noin loppuun? Auton vas. puolella on ainakin 7 mm. jarrupaloja jäljellä.
Jarrusatulat lähtivät kohtuullisen helpolla irti, mutta jarrusatulan kannakkeet eivät meinanneet millään lähteä irti. Ensinnäkin alueelle ei mahdu kuin heiveröinen pitkävartinen kuusiokoloavain. Tämän lisäksi pultit ovat jumiutuneet niin, ettei niitä meinaa irti saada. Noh, joka tapauksessa sain ylemmät pultit auki, mutta toinen alempi lähti vasta ulkoapäin poraamalla. Nyt siis on hankittava uusi pultti.. Huomasin että levyn saa pois ilman jarrusatulan kannakkeiden irroitustakin. Noh, seuraavaksi pitäisi jarrusylinteri puristaa ja kiertää sisälle. Näyttää videossa helpolta. En saa kuitenkaan ruuvipuristimella ja putkipihdeillä mäntää yhtään liikkumaan.
KYSYMYS 2. Kyseessä on automaatti-auto. Missä asennossa pitäisi vaihteet olla, ts. onko P-tilassa jarru päällä? Käsijarru on pois päältä.
Miten mä saan sen männän sisään??? Vai haenko huomenna biltemasta/motonetista sellasen 15e työkalun..
KYSYMYS 3. Bossin jarrupaloissa on tarrat ulkopuolella, onko ne sitä kitinää estävää tarraa varten?
KYSYMYS 4. Mihin kaikkialle tollasta valkosta jarrutahnaa kannattaa laittaa?
KYSYMYS 5. Onko jotain näin jarrujen purkamisen jälkeen, jota ois pitänyt huomioida ennenkuin edes päätti irrottaa renkaat?
KYSYMYS 6. Voinko ajaa lähikorjaamoon ilman takajarruja? :)
Comment