Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 ABS/ESP vikakoodit

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Kiitos, tuo on aika halpa kokeilu kuitenkin. Käynpä hakemassa anturin, ja varmaan pitää vaihtaa liittimen rungonkin sitten samalla kun se oli niin hapero että lukituskynsi jäi käteen kosketuksesta. Tietääkö kukaan sille osanumeroa? Vai pitääkö tässä lämmitellä Windows XP:tä käyntiin? :)

    Comment


    • #32
      Tämän mukaan, näyttää olevan (nro 23) 4E0927804F: https://www.lllparts.co.uk/catalogs/...3/9/927/927000

      Comment


      • #33
        Koska edessä ja takana on samat anturit, niin varmaan nuo liittimien rungotkin toimivat ristiin? Killerin kuvassa ei ole takapään anturin liitinrunkoa ollenkaan (osa 31) mutta etupuolen on (osa 8).

        Comment


        • #34
          Anturin vaihdollahan se tokeni. Kiitokset avulle!

          Kokoeilin uudella anturilla ilman asentamista niin heti hävisi vikailmoitukset mittaristosta.

          Näin jälkeenpäin ajatellen niin tuo anturin kuolemaa taisi enteillä pieni puutuminen, tuntui siltä kun joku olisi todella harvoin nostanut kaasua aivan hitusen.

          Osissahan se tuli ulos sieltä, poralla pieni reikä tynkään ja peltiruuvi perään. Parkettiraudalla vääntämällä kannasta lähti sitten poksauksen saattamana tynkä ulos.Aika hyvin sai putsata hapettunutta alumiinia reiästä ennen kuin uusi motonetin anturi sujahti koloonsa.

          Liittimen sain pysymään paikaallaan vaikka lukituskynsi on erillinen osa nykyään. Tiivistekin oli vähän repeytynyt, tämäköhän tappoi edellisen anturin? Pitää seuralla ja vaikka tilata uusi liitinrunko.

          Kolmellakympillä pärjäsi tällä kertaa. Onni on toimiva auto.

          Click image for larger version  Name:	image_91671.jpg Views:	4 Size:	287,8 Kt ID:	1982148
          Attached Files
          Viimeksi muokannut haraldh; 1.2.2025, 16:15.

          Comment


          • #35
            En ole anturia vaihtanut vielä, tuli niin monta vikaa että lähdin siitä että johdotuksessa. Siellä on käsijarrun servo, korkeus- ja ABS-anturi samassa johtonipussa. Kattoluukullinen auto joten arvaat varmaan mistä oikeasti pitäisi katsoa, eikä se ole auton ulkopuolella.
            Kyllä se vaan rittää anturivika. Muut järjestelmät käyttää samaa dataa, siksi herjailevat.

            Comment


            • #36
              Hyvä että tuli noin pienellä kuntoon!

              Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
              Koska edessä ja takana on samat anturit, niin varmaan nuo liittimien rungotkin toimivat ristiin? Killerin kuvassa ei ole takapään anturin liitinrunkoa ollenkaan (osa 31) mutta etupuolen on (osa 8).
              On siinä myös takapään liitinrunko eli osa 26. Etu ja taka kummatkin 8T0973702.

              Comment


              • #37
                Alkuperäinen kirjoittaja amalin Näytä viesti
                Kyllä se vaan rittää anturivika. Muut järjestelmät käyttää samaa dataa, siksi herjailevat.
                Tuo valojen korkeudensäätö hämäsi, en mitenkään voinut ymmärtää miten se käyttäisi ABS-anturia. No, onneksi korjaantui.

                Comment


                • #38
                  Alkuperäinen kirjoittaja haraldh Näytä viesti
                  Edessä ja takana on samat anturit.
                  Kyllä näin on, muttei ne saman puolen anturit menee eteen taakse, vaan hassusti ristiin, eli oikeaetu- ja takavasenanturi (4E0927804F), sitten takaoikea- ja vasenetuanturi (4E0927803F).

                  Comment

                  Working...
                  X