Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

ABS kehän vaihto? (+ mikä osanumero)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • ABS kehän vaihto? (+ mikä osanumero)

    Mitä kautta olisi helpointa vaihtaa abs-kehä?
    Kannattaako mennä irrottamaan laakeri yms vai koko olkavarsi, vai irrotetaanko vetari? Vaihdettiin vkl laakerit eteen ja vissiin kehä saanut siipeensä sen verran että vikakoodi vinkuu sitä. Eli laakerien pitäis lähteä suht kivuttomasti varmaankin irti…

    Entä kellän havaintoa sen osanumerosta kun kyseessä A6 C5 2.5 TDI V6 quattro ja eteen nimenomaan. Vuosimalli on 2004 ja avantti. kehässä e lukenut sitä, enkä mene nyt vannomaan montako hahloa siinä olikaan kun en varmaksi muista.

    #2
    Vetari irti, ei laakeria kannata irroitella. Sitäpaitsi jos ottaisit laakerin pois, sulla olisi vetarin pää jo esillä ja saisit vaihdettua sen pulssikehän :) Laakerithan menee vaihtoon jos otat sen irti, vaikka olisikin uusi.

    Eiköhän se tuossakin tule vain vetarin mukana, ja alkuperäisenä sitä ei saa erikseen. En ole etupäähän etsinyt pulssikehiä, mutta taakse saa tarvikeosana.

    Comment


      #3
      Katoitko, että ABS anturi on tarpeeksi syvällä?
      Kun työntää kiinni hammaskehään ja milli taks, niin on yleensä sopiva.

      Comment


        #4
        Eikös tässä ole etulaakerit+navat pulttaamalla? Eli laakerin irrottaminen olkatuesta ei vaadi prässiä.

        Comment


          #5
          Taitaapa muuten olla kun se on noin uusi. Siltikään laakeria ei kannata irroittaa :)

          Comment


          • #6
            laakerit vaihdettiin tosiaan perjantaina ja ovat neljällä pultilla kiinni olkavarressa. Laakereiden mukana ei tule sitä kehää, joten siksi se pitäisi hankkia joko original osana tai tarvikeosana.

            Se kehä sai siis pari kertaa siipeensä laakerin irrotusoperaation aikana ja vaikka sitä koirettiin suoristaa ja viilata niin ei silti toimi. Anturi on niin syvällä reijässä kun menee, ja se lähti suhteellisen kiltisti irtikin. Tästä syystä epäilen sitä kehää.

            Mutta siis laakeripakettia ei pidä ottaa irti vaikka on pulteilla? Mistä tarkalleen ottaen pitäisi avata sitten että siihen kehään pääsee käsiksi… nyt oli kyllä olkavarsi kokonaan irti kun laakeri ei lähtenyt muuten irti vaikka pultit oli aukastu…. Mutta en mielellään koko pakettia irrota uudestaan…

            Comment


              #7
              Ainakin Metzgeriltä saa pulssikehiä, orkkiksena tosiaan ei saa. Normaalistihan kehä tulee vetonivelen mukana. Kehän vaihto tapahtuu ottamalla nivel irti olka-akselista, laakeriin ei tarvitse koskea.

              Comment


              • #8
                Olisko jollain tietoa mistä tämmöisen abs kehän sais (a4 b5 '00):



                Motonetistä löytyy kyseiselle vmlle vain tämmönen:

                Comment


                  #9
                  Kyllä se tuo motonetin tuote sinne käy. Ei sitte hirveellä voimalla sitä uutta sinne paikalleen.

                  Comment


                  • #10
                    02 audi tt:ssä meni abs anturi rikki, vaihoin sen ja katoin samalla että abs anturirengas on aivan mutkalla, mikä ilmeisesti rikkoi alkuperäisen anturinkin.

                    Onnistuukohan vaihto millälailla amatööriltä kotipihassa, onko miten vaikea operaatio ja mistä löytyisi ohjeita?
                    Viimeksi muokannut 0_ville; 29.12.2020, 17:43.

                    Comment

                    Working...
                    X