Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S4 B5 perä "heittelehtii"

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S4 B5 perä "heittelehtii"

    Joo eli auto ruvennu nyt liukkailla tekemään niin että välillä tuntuu että perä lähtis alta vaikka ei kaasua edes paina? Kurviin kun tulee nii perä lähtee alta tosi hätäsee vaikka tulee hiljaakin.. Lähes kokoajan joutuu tekemään korjausliikkeitä kun ajaa suoraan..
    Onko kellää ollu moista omassa autossa?
    Olisko jotku puslat loppu? Tai vika pyörän suuntauksissa?
    En ole vikaa vielä kerenny oikeen selvittää muutakun että rengas paineet on ok..

  • #2
    Oli samanlaista viime talvena. Takanurkat säädettiin pieleen kulmien säädössä, siihen kun pistetään päälle pieni käsijarrun laahaaminen niin peräpää on todella levoton. Itseasiassa just tollanen mitä kuvailit. Eli käsijarru ja sit kulmat.



    Edit. Launeen autoasissa tarkistus + säätö 79€ ilman tuntiveloitusta.

    Comment


      #3
      Siihen kun vielä lisätään takapään loppuunajetut puslat.

      Comment


        #4
        Tai takapään tukivarsi loppu toiselta puolelta.

        Comment


          #5
          Ylätukivarsi kiristetty olkavarteen tai ylätukeen liian kireälle? Mikä alusta ja mitkä vakaajat? Rengaskoko?

          Comment


            #6
            C5 ässä oli samanlainen. Kulmiensäätö korjasi peräpään levottomuuden täysin.

            Comment


            • #7
              Joo eiköhän aloiteta tää sit niillä kulmien säädöillä kun oli vielä kesärenkaatki kuluneet sisänurkista..

              Comment


                #8
                Pyydä niitä kattomaan ettei pyörä liiku vääntämällä! Camberi ei tuota aiheuta vaan auraus joka todennäköisesti muuttuu hetkessä. Kiinteä väärä auraus tuntuis siltä että vakaasti menee päin jänkhää IMO.

                Comment


                • #9
                  Kiitoksia vastauksista, pyöränkulmat säädetty ja vetely loppu siihen paikkaan..
                  Ja samassa huomattiin että kallistuksenvakaaja poikki niin seki laitettii samalla tilaukseen niin saadaan seki kuntoon.. :)

                  Comment


                    #10
                    Kallistuksenvakaaja vai koiranluu poikki?

                    Comment


                    • #11
                      En ite edes käyny kattoo, sano vaa että vasemmalla takana kallistuksenvakaaja poikki, meiltä saa metallisia niin kestää vähä paremmin kun tuo muovinen..

                      Comment


                        #12
                        Eipä tainnut olla vakaaja, vaan koiranluu.

                        Comment


                        • #13
                          Täytyypä kattoo tossa viikonloppuna..
                          Ihan äkkiä tuli vaa mieleen et mitähän se on kattonu sielt kun sano hinnaks kalistuksenvakaajille 30e??
                          :D
                          Viimeksi muokannut Jesse87; 4.12.2013, 18:12.

                          Comment


                            #14
                            Kysyppä ku ovat homman tehneet että miks ei oo vaihdettu kallistuksen vakaajaa vaikka niin sanottiin. :D

                            Comment


                            • #15
                              Haha, käyn vaa osat hakee ja vaihdan ite mut katotaa mitä pojat tiskillä tarjoo, jos kallistuksenvakaajat molemminpuolin toho rahaa saa niin kyllä mä nekin otan :)

                              Comment


                              • #16
                                Perusasiat kuntoon. Edessä ja takana on YKS kallistuksenvakaaja joka on akselin suuntainen rautakanki.


                                Sitten on KAKS koiranluuta, jotka on kiinni kallistuksenvakaajassa. Metallisena se osa on tämän näköinen, noin 30cm pitkä ja pystyasennossa.

                                Comment


                                  #17
                                  Onko oikeasti niin pitkä? C5:ssa on joku 5-6cm pitkä.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kyllä vain on pitkä.

                                    Comment


                                      #19
                                      Kyllä se B5:ssä on melko pitkä ~20cm, alkuperänen muovia.

                                      Comment


                                        #20
                                        Uudemmissa muovia. Alkupään aanelkuissa tuollainen kuvan tanko.

                                        Comment


                                          #21
                                          Onko tietoa miten sitten ässäläisessä? Löytyykö niistäkin alkupään malleista metalliset ja uudemmista muoviset?

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei, kaikissa on muovia. Siihen voi vaihtaa tilalle esim RS2 tangot (kalliit), tai sitten Febiltä(kö) sai halvemmat metalliset.

                                            Comment


                                              #23
                                              Hyvä että tämäkin aihe tuli vastaan, eihän sitä kaikkea nähtävästi aina muista. Mitenkäs, ovatko RS2:n tai Febin tangot samanpituiset mitä alkuperäiset muoviset? Nähtävästi joku edellisistä omistajista on vaihtanut toiselle puolelle metallisen tangon ja toisella puolella on muovinen. Kuinkahan paljon sillä on vaikutusta ajettavuuteen?

                                              Comment


                                                #24
                                                En ole verrannut, mutta kyllä ne RS2 tangot sinne sopii. Tuskinpa huomaa eroa jos vaihdat metallisen sen muovisen tilalle.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  En epäillytkään etteikö ne tangot sinne mahtuisi, vaan sitä mietin että onko sillä mitään merkitystä jos on tuollainen eripari paikallaan.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Edelliseen coupe quattroon sain varaosaputkasta Neuville-merkkiset muoviset vakaajantangot taakse. Muutama jääratasessio tuli heitettyä ja pelkääjänpuolelta oli revennyt tangon yläpää kupistaan. Takuuseen tuli uusi, mutta noita kannattaa välttää.

                                                    Comment

                                                    Working...
                                                    X