Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ takajarru dynossa otti hitaammin..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ takajarru dynossa otti hitaammin..

    Käytin typ44 mallia leimalla, dynossa otti takajarru viivellä huonommin, läpi meni, mutta mikä tekee moisen ilmiön? ja jäi toisesta jarrusta huonommaksi.
    Kengissä pintaa hyvin.
    Ilmaako putkissa. Jarrupaineen säädin toimi hyvin, Kiitos jokavuotisen rasvauksen.
    Toinen takajarru kiipesi pikkuhiljaa hyväksytynrajoille. Rumpu ei ole halki tms. Vuotoja ei ole.

    Takana rummut.

    #2
    Rumpu pois ja ihmettelemään. Vois vaikka sylinteri vuotaa vähän.

    Comment


    • #3
      Omassa ex-kulkineessa oli samaa vaivaa, kolmatta kertaa piti käydä näyttämässä ennen kuin kelpasi.
      Ensin vaihdatin yhden täysin jumissa olevan sylinterin ja sen letkun + jarruputken.
      Kävin näyttämässä, niin vaikka korjaamolla dyno näyttikin sillä hetkellä tasoeroksi muutamaa prosenttia, ero oli leimalla muutaman päivän päästä huomattavasti isompi.
      Sitten vaihdatin myös toisen sylinterin letkuineen ja putkineen. Taas kerran otti tasaisesti ja ero oli parin prosentin luokkaa.
      Leimalla sitten jotain muuta. Ensin heräsi toinen puoli ja sitten toinen parin kolmen sekunnin viiveellä, mutta päästi läpi.
      Syy selvisi vasta seuraavalla omistajalla seuraavassa vuosikatsastuksessa, kun toinen puoli ei pitänyt oikeastaan enää lainkaan.
      Yksi niistä jarrukenkien kiinnitystapeista oli korvattu kuulemma ruuvilla tai pultilla, joka kiristyi käytössä ja jumitti kengät/kengän tehokkaasti paikoilleen.
      Kun vaihdatin sylinterit, ei kenkiä irroitettu vaan ne tarkastettiin silmämääräisesti ja todettiin olevan hyväkuntoiset sen tarkemmin tutkimatta. Itsekään tehtynä olisin tuskin tuota huomannut...

      Katsopas siis, että kengät voivat liikkua vapaasti. Itselläni eri aikaan herääminen johtui siis tuosta.

      Comment

      Working...
      X