Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audin surkeisiin bi-xenon valohin apuja?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mites kun B7 Koodilla 8EH bi-xenon tuo päiväajovalopoliitiikka, sitäkö ei ole? katkaisimessa ei ole "auto" toimintoa mutta umpioissa on kyllä niiden paikalla polttimot!? Joka kerta pitää erikseen laittaa valot päälle katkaisimesta että valot palaa ja sama sammuttaessa. Koodaus vai mikä avuksi? Suomiauto kyseessä..

    edit..Itseasiassa 8ED koodi on varustelistassa=8ED = Bi-functional headlight with gas discharge lamp for driving on the right

    Comment


      Eikö B7:ssa ole DRL:lle oma pieni katkaisija valokatkaisijan oikealla puolella? Jos siitä DRL kytketty päälle, niin ne pitäisi palaa valokatkaisijan 0-asennossa. Ellei sitten toki ole koodaukset jotensakin pielessä.

      Comment


      • Totta, olihan se DRL siellä..Mutta kuinka tuo pitäisi toimia kun katkaisijassa ei ole auto toimintoa, itse pitää valita manuaalisesti ajaako xenoneilla vai päiväajovaloilla?

        Comment


          Juu, ilman auto-asentoa pitää itse valita milloin ajaa päivävaloilla ja milloin varsinaisilla ajovaloilla.

          Comment


          • A8 D2 viimeisin faceliftimalli. Alkuperäisillä Boschin xenonumpioilla. Projektorien heijastimista oli heijastin aika heikossa kunnossa. Xenonit antoivat ainoastaan pimeätä valoa. Laitoin umpioihin tuommoiset Boschin bi-xenon projektorit https://www.retrofitlab.com/en/xenon...jectors-1.html.

            Sytyttimet piti siirtää pois projektorien tieltä. Ja uusiin projektoreihin pari reikää porata oikeaan kohtaa. Sen jälkeen olikin bolt-on tyylinen ratkaisu. Tietty piti vielä saada sähköä bi-xenonien pitkille. Se tosin oli noin 5min projekti. Alkuperäiset pitkät H7:t on korvattu 55W xenon muutossarjalla. Nyt näkee pimeässäkin, kun pitkät päällä palaa 4 xenonia keulalla. Eikä xenonin ensimmäinen hidas syttyminen häiritse, kun bi-xenon "syttyy" samantien.

            Projektin pystyy tekemään parissa tunnissa umpioita irrottamatta.

            Comment


              Jos autosta löytyy "8JG Headlight with gas discharge lamp for driving on the right" xenonit ja vaihtaa halogeeni pitkät Xenoneihin, niin voiko tulla sanomista katsastuksessa?

              Comment


                Voi, koska oletettavasti sulla on H-kantaiset xenonit pitkissä. Onko umpiossa edes hyväksyntää pitkälle xenonille? Omassa autossa on, kun vakiona bi-xenonit, mutta siltikään ei jälkiasennussarjalla ihan kaikki lain kirjaimet täyty.

                Comment


                  Enpäs ole vielä tarkemmin tutkinut, mutta epäilisin että ei ole hyväksyntää, koska ei ole alunperinkään pitkille xenoneille tarkotettu.

                  Comment


                  • Eihän se laillista ole, mutta katsurikohtaista, että puuttuvatko siihen.

                    Comment


                      Huhhuh, omaan ässään toinen puoli tehtynä FX-R swapista. Puolivalmiste olisi liian antelias termi.

                      Comment


                      • Nyt olis aika ostaa b6 uuden umpiot. Normaalit h7 olevat.
                        Kannataako harkita muita kuin valeoita? Netti on myös pullollaan noita led nauhalla olevia umpioita. Tekeekö niillä mitään? Onko kellään kokemuksia mielipiteitä?

                        Comment


                        • Yleensä noilla tuningumpioilla ei tee mitään. Valo on monesti kapea ja säädöt huonot ja johdotus halvannäköinen. Tarvikkeena saa ihan alkuperäisiäkin ilman audin leimoja, niitä suosittelen ennemmin.

                          Itsellä Volkkarissa kuulemma B6 bixenon projektori kääntyvänä. Tilasin retrofitlabista uudet parannetut versiot, eli MD1S sarjan ja pitäisi askarrella paikalleen. Kunhan saapuvat. Orkkisten valoteho on nykyään aivan onneton uusilla polttimoillakin. Onko tuo Duraseal oikeastikin paljon kovempi vastus kuin butyylinauha noissa kuorissa? Varmaan perus uunitus paras keino mutta millä lämmöllä?

                          Comment


                            4F:ssä on myös tuo Duraseal ja se on tosi hankalasti irtoova. En uskaltanu omia umpioita enempää uunittaa ettei sula koko paska. Silti sai repiä ja riuhtoo ihan huolella että antautu. Asteita en muista mutta kaikki muovit alko oleen jo tosi pehmeitä..

                            Comment


                            • Eli alle 80 mielellään olettaisin.

                              Comment


                                Sanoisin että alle 80 asteessa ei kyllä tule irtoamaan. 120 asteella kokeilisin.

                                Comment


                                • Uuh. Parempi ruuvata sitten jo ohjainlaitteet irti

                                  Comment


                                    Toki kaikki irti mitä saa ennen kuin alkaa paisteleen :D

                                    Comment


                                      Mulla ei riittänyt b6:n umpioille 20min 120asteessa ja alkoi olla jo niin kuumat umpiot ettei enempää uskaltanut antaa lämpöä. Kuumailmapuhaltimen avulla nuo lähtee varmaan parhaiten.

                                      Uskaltaako tällaisia kokeilla vai ovatko valokuvioltaan ja laadultaan muutenkin ns. hintansa arvoiset?
                                      http://alvadi.ee/fi/kataloog/varuosa...d=104246#!tab1
                                      Alkuperäisiin xenon-umpioihin pitäisi uusia projektorit ja ehkä korkeudensäätömoottorit. Onnistuukohan noihin depoihin sovittaa nuo korkeudensäätömoottorit ja xenonit?
                                      Viimeksi muokannut vV8m5; 5.1.2016, 17:47.

                                      Comment


                                        Onko C5:sen umpioissa käytetty massa jotain iisimpää tavaraa? Just loppuvuonna kun purin ässän umpiot niin laitoin ison ~60mm halkaisijalla olevan kahvallisen imukupin (sellaisen jolla voi jotain ikkunalasia nostaa) kiinni umpion lasiin ja kiersin tasaisesti kuumapuhaltimen kanssa saumaa ympäri samalla koko ajan varovasti lasia ulospäin vetäen. Umpio oli viilapenkissä kiinni, lasi ylöspäin ja tuolla tavalla irtosi lasi noin minuutin lämmittelyllä. Kiinni päin sitten niin että lasi paikalleen, vahvat pyykkipojan näköiset puristimet ympäriinsä ja taas lämmittelyä niin kauan että massa pehmeni ja lasi painui tiiviisti kiinni.

                                        Comment


                                        • Vissiin ollu butyylinauhalla se.

                                          Yh. Kyllä ne torakan umpiot on permasealilla ja ihanasti tommoseen uraan painettu. En tykkää. Projektorit sentään lähteny tulemaan.



                                          Miten te jotka projektorin olette vaihtaneen, olette tuon kaihdinsolenoidin kanssa tehneet? Tuleeko projektorin mukana uusi vai pitääkö tuo vanha soveltaa jotenkin paikalleen? Kääntömoottorit ei ole ongelma kun ne liikuttavat koko kehtoa.
                                          Viimeksi muokannut LauriJT; 5.1.2016, 17:27.

                                          Comment


                                            Kyllä tulee ainakin sen B6:een tarkoitetun MD1S-sarjan mukana omat rajausläpät solenoideineen. Jos kerran Touaregissa on samat projektorit, niin harmi jos ei ole kiinnitys samalla lailla kuin B6:ssa. Xenon plussista lähti projektorit helposti takakautta irti.

                                            Comment


                                            • Tuo sivuliikkeen tarvitsema toinen kehto kasvattaa sitä rakennelmaa niin paljon ettei mahdu ulos takakautta vaikka itsekin ensin niin luulin. B6 luukku oli muistaakseni myös hieman isompi. Mutta hyvä että se solenoidi tulee mukana. Vaan saas nähdä miten paljon sitä heijastimen kehystä joutuu leikkelemään.

                                              Comment


                                                Ainakin B6:n sarjaa sai leikellä vähän joka puolelta, ennen kun ne sai sopimaan paikalleen. Aavistuksen verran enemmän puolivalmisteet, mitä esittelyteksti antoi ymmärtää. Osasyynä varmaankin se, että otin ne ECE-valokuviolla DOT:n sijaan.

                                                Comment


                                                  Oliko tuo ECE jotain erityistä tilaustavaraa vai miten sellaiset sait?

                                                  Comment


                                                    Joo, erikseen piti tilata, muutaman kympin maksoi lisää. Kysyin vaan etukäteen sähköpostilla, että löytyskö MD1S-sarjaakin ECE:nä, kun EvoX-R:ää vai mikä se nyt oli, löytyy ihan kaupasta suoraan.

                                                    Comment


                                                    • Itsellä kanssa tulossa retrofitlabilta uudet projetorit b6 xenon+ valoihin, saa nähdä kerkeääkö viikonlopuksi. Joutuukohan tuota vielä hakemaan dremelin tai vastaavan, että saa soviteltua noi paikoilleen.

                                                      Comment


                                                      • Mietin myös samaa että joutuu varmaan jonkinlaisen vingun ostamaan. Ensi viikolla näyttäisi tulevan valot, saa nähdä milloin ehtii asentamaan.

                                                        Comment


                                                        • Tänään tuli uudet valeon umpiot. Ihmettelin vain kun lampun takana lyhyidenvalojen kohdalla lukee H7/D1S. Pitkien kohdalla lukee vain H7.
                                                          Tarkoittaako tämä nyt sitä että siihen käy kumpi poltin tahansa? :D

                                                          Comment


                                                            Sen verta läheltä liippa tämä thread jotta tohtii sotkeutua.

                                                            Eli potilas -09 Q5 bi xenoneilla ja pidemmän aikaa ihmetellyt kun pitkät valot on niin kehnot. Huomasin tuossa joulun aikoihin että kun seinää vasten vaihtaa lyhyviltä pitkille ei kuskin puolen umpion kuvio liiku mihinkään eli pitkä ei pelee sillä puolen. Valot kyllä liikkuvat ylös alas käynnistyksessä ja molemmat lyhyet toimii.
                                                            Ajossa taas vaikuttaa että valokuvio on kuitenkin samanlainen kummallakin puolen autoa vaikka se "kuskin puolen" pitkä ei liikukkaan. Onko noissa umpioissa muka jotain älyä että pitkät ei vaihda hitaassa ajossa lainkaan vai onko siellä umpiossa nyt jotain särki ? Olin kuulevinani jonkinlaista surinaa mykässä umpiossa kun pitkät laittaa päällä auton seistessä.

                                                            Comment


                                                            • a4 b6 xenon+

                                                              Uudet projektorit asennettu. Kannattaa hankkia dremel tai vastaava. Kuskin puolen umpiosta joutui leikkaamaan parista kohtaa, että asettui paikoilleen, vänkärin puolella riitti saman kohdan leikkaus kuin mainoskuvassa. Vanhoillakin polttimoilla valoteho oli erittäin positiivinen yllätys! Kyllä ne vaan oli noi vanhat projektorit huonossa hapessa. Suosittelen sarjaa kyllä muillekin jos kärsii samasta ongelmasta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X