Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 Allroad ilma-alustan käyttö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 Allroad ilma-alustan käyttö

    Mulla tommonen 4F2 Allroad, mutta kait tää pätee muihinki versioihin.

    Erilaisissa teknisissä välineissä on mun kokemuksen mukaan semmosia toimintoja, jotka hajoaa pikkuhiljaa kuluessaan käytössä ja sellaisia, jotka hajoaa, jos niitä ei käytä. Kumpaan sarjaan nämä ilma-alustat kuuluu?

    Tänään ajelin Allroad moodissa pääkaupunkiseudulla (noku because I can) ja välillä se 80km/h ylitys laskee autoa ja sitten taas risteyksessä nostaa jne. Vaimo tykkäis, jos auto aina hitaassa vauhdissa nousis korkeammalle, ettei talvella tartteis varoa niin kuoppia ja jääpaakkuja (niinku ex-S-linellä). Jatkuva rumppaaminen tietty kuluttaa ainakin kompuraa. Onko nää siis tehty käytettäväks vai pitäskö vaan ajaa comfortilla ja toivoa et kestää siinä korkeudessa? :)

  • #2
    Käytettäväksi ne on tehty. Tietenkin kompura ja ehkä tukivarsien kumitkin kuluvat nopeammin mutta se on kai hyväksyttävää kun Allroadilla ajaa.

    Vanhemmassa Allroadissa systeemiin menee kosteutta talvikelissä jota saattaa tulla enemmän aktiivimoodissa. Siitä pääsee eroon kun silloin tällöin tekee parit täysnostot ja -laskut monta tuntia lämpimässä parkkihallissa seisseelle ja edelleen seisovalle autolle.

    Toinen haittaa, ainakin vanhemmissa on hiekka jota menee palkeen alle loskakeleissä. Ainakin teoriassa sitä pitäisi tulla vähemmän jos ei koko ajan nostele. Renkaanvaihdossa paikat kannattaa putsata ja vastapuoli vaikka vahata niin ei kaikki kivet juutu muovin pintaan.

    Comment


    • #3
      Kyllä niissä vanhemmissakin on ilmankuivain joka estää kosteuden pääsyn järjestelmään ja mahdollistaa talvikäytön samoin kuin uudemmissakin. Huoltamattomana sekä uudempi että vanhempi oireilevat kun ilmankuivain ei enää pysty täyttämään tehtäväänsä. Omassa 260tkm ja kuivain huollettuna toimii myös pakkasella normaalisti.
      Viimeksi muokannut evinrude; 13.10.2013, 14:58. Perustelu: Lisätty tietoa.

      Comment


      • #4
        Omalla allroadilla viime talvena alkoi vaikeudet noston kanssa; kovilla pakkasilla ei jaksanu aina nostaa heti. Ajokilsat noin 230 tuhatta. Kuukausi sitten vaihdoin uuden kompuran alle ja avasin vanhan. Männänrengas oli huomattavan kulunut. Eli pari satkua kompuran kesto normaali käytössä.

        Comment

        Working...