Ongelmana on et vasen xenon lappu sammu ajon aikana noin minutin päästä ja sit ku vääntää valokytkimestä se taas syttyy ja palaa noin 1min ja taas sammu. Missä mahta olla vikaa?:((
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A4 B8 toinen xenon sammuilee
Collapse
X
-
Kokeile vaihtaa polttimo toiselle puolelle, jos vika siirtyy niin uusi xenon-polttimo. Jos ei niin vika on ballastissa. Orkkisosia ei kannata sitten ostaa, ellet halua ballastista maksaa useaa satasta.
aftermarket-ballasteja löytyy vaikka js-tuningilta
-
Vaihdoin tuossa autooni kuskinpuolelle uuden xenon polttimon kun vanha oli mennyt jo punaiseksi eli tiensä päässä. Uusi toimi vain pari viikkoa ja pimeni kokonaan (philips). Tietokone herjaa rikkinäistä polttimoa. Nyt vaihdoin molemmille puolille uudet polttimot, eikä kuskinpuoli suostu syttymään ollenkaan. En usko että vika olisi polttimossa, todennäköisesti siinä ei ollut vika alunperinkään. Eli kahdella polttimolla kokeiltu eikä syty.
VDCS löytyy eikä sekään muuta herjaa kuin polttimovikaa: "00978 - Lamp for Low Beam; Left (M29)
012 - Electrical Fault in Circuit"
Missähän mahtaisi olla vika? Onko näissä ollut vikoja esim. umpioon menevässä liittimessä?
Potilaana siis A4 avant -14
Comment
-
Umpioissa taitaa olla kummallakin puolella samanlaiset liittimet. Voisi kokeilla irroittaa umpiot (pari pulttia päältä ja takaa (tarvitsee pidemmän avaimen)) ja vaihtaa ristiin ja kokeilla siirtyykö vika toiselle puolelle. Jos siirtyy, niin sitten se vika jää johtosarjan ja polttimon väliin (lue: ballasti).
Comment
-
Umpion taakse on ruuvattu kiinni ne erilliset ballastit.
http://www.oemxenonshop.com/Audi-A4-...b-Problem.html
xenonkauppa.fi - sivuilta vois löytyä sopivaa ballastia.
Comment
-
Jos muuten kokeilee tuota mun vinkkiä umpioiden kokeilemisesta ristiin, niin niitä umpion takaa/alhaalta löytyviä pultteja ei tarvitse avata kokonaan, vaan riittää löysyttäminen. Jos umpion päällä olevat pultit ovat jo auki, niin umpion saa sitten nitkuttelemalla eteen ja pois. Näin ainakin B8:ssa - en usko, että B8.5:ssä on kovinkaan erilainen järjestely tuon suhteen.
Comment
-
Sattui olemaan määräaikaishuolto ajankohtainen niin Audihuollossa tutkivat samalla missä vika. Eli "valon ohjainlaite viallinen" (=ballasti), uuden hinta audilla vaivaiset 509 €, jostain syystä en antanut vaihtaa...
Ilmeisesti sama mitsubishin ballasti xenonkauppa.fi -verkkokaupassa 125 € +toimituskulut... Nyt siis odottelen osan saapumista ja toivon että vika korjaantuu tuolla.
Alkuperäinen kesti ilmeisesti liki 270 tkm, eli en pidä pahana vikana, ensimmäisenä kylläkin...
Comment
-
Nyt valot taas toimii. Jälleen tuli vajaan tunnin työllä n. 400€ säästöä... Näytti käytetyt ballastit romuttamoillakin olevan n. 100 e luokkaa joten tuo uusi ei siitä mahdottomasti kalliimpi ollut.
Tässä vielä kuva uudesta ja vanhasta. Eli kuten näkyy, kyseessä täysin sama osa, uudessa vain tuo vw/audi logo jää tuon tarran alle1 Kuva
Comment
-
Xenonkauppa tarjoaa sivuillaan suoraan tuota audiin sopivaa ballastia.
https://www.xenonkauppa.fi/epages/Xe...S%20Ballast%22
Uusi alkuperäinen Mitsubishin xenonyksikkö D3S polttimolle. Yksikköä käytetty ainakin Audi A4, A5, A6 malleissa D3S lampun kanssa. Audin varaosanumero 8K0.941.597. Mitsubishin varaosanumeroita on samalle osalle useita, esim. W003T20171, W003T22071 (hiukan pienempi koko, mutta liittimet ja kiinnityskorvakkeet samat), W003T18471. Korvaa myös Keboda merkkisen yksikön, jota käytetty joissain vuosimalleissa Audeissa.
Comment
-
Terve vaan foorumilaiset! A4 B8 Ongelma on semmonen että auto herjasi vasemman puolen ajovalon poltinta lähivalo toimi mut kaukovalo ei (bixenon d3s) noh vaihdoin polttimon eikä toimi edelleenkään.. koitin toiselle puolelle koko paskaa ja toimii. Noh mittasin heräte johdolle tulevan virran eikä tuu tänne vas puolelle. Eli mitäs sitten?Viimeksi muokannut Taaberi; 19.10.2020, 20:20.
Comment
-
Hei, vähän samansuuntaista ongelmaa. Auto A4 B8 2011. Ongelmana on pidemmän aikaa ollut, että oikean puoleisesta xenon etuvalosta tulee varoitusvalo paneeliin. Vika ilmeneminen on nyt pahentunut ja aiemmin kosteus laukaisi vikailmoituksen. Audi huollon suositus oli vaihtaa koko umpio. Käytin toisella hyvällä korjaamolla ja he olivat juuri vaihtaneet vastaavaan umpioon ja vika ei korjaantunut! Viimeksi katsastuksessa huomauttivat asiasta, mutta päästivät läpi.Mitä seuraavaksi voisi kokeilla, ikävä jos vikaa ei voi korjata. Mikähän avuksi?
Comment
-
Vika on todennäikösimmin ballastissa tai polttimossa. Ballastia saa myös erillisenä, niin ei heti tarvitse alkaa uutta umpiota ostamaan.
Tuossa minun tapauksessa vika oli siis polttimossa joka selvisi, kun vaihtoi polttimot ristiin puolelta toiselle. Tällä saa rajattua vikaa.
Tässä kyseisessä autossa joku oli hajottanut umpiolle tulevat liittimet molemmin puolin. Liittimet eivät tahdo pysyä pohjassa, kun eivät mene lukkoon. Tuo on helppo tarkastaa, kun liitimet ovat helposti näkyvissä.
Comment
Comment