Minä en ymmärrä, miten huonommalla pidolla varustetut renkaat parantaisi liikenneturvallisuutta? Onko joku oikeasti sitä mieltä että autoilijoiden asenteet korjaantuu kun vähennetään auton hallittavuutta? Miksei sitten samalla kielletä ESP ja ABS?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kitkat vaiko nastat quattroon?
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Täysin turhaa vääntöä nasta ja kitkarenkaisen välillä. Minä olen ajanut nelivetosella ja kitkoilla vuosia ja ei ole moitittavaa ollenkaan. Olennaista on talvella yleensäkkin ottaa huomioon turvavälit jne. Nyt laitoin testatakseni nelikkoon nastat kitkojen jälkeen. Kitkoissa pidin erityisesti siitä, että ne ilmoittaa pidon rajat hyvissä ajoin, eikä koskaan tullut hallitsemattomia tilanteita. Ihmettelenkin syvästi niitä väitteitä, joissa väitetään kitkojen olevan hallitsemattomia. Oma kokemus on se, että aidot arktisiin olosuhteisiin suunniteltujen kitkojen suhteen ei ole tuollaista havaittavissa, ei itsellä eikä tuttavilla. Saas nähä miten talvi menee nyt nastoilla, tulee ainakin hyvää verokkia kokemuksen kautta.
Comment
-
kyllä ite nuilla kitkoilla selvinny viimeset 3 talvea vetotavasta riippumatta..kierrossa ollu contia ja goodyearia..selvisi jälkimmäiset levin reissustakin moitteetta. ja pks kiertelyssä,kun tiet melko mukavasti auki yleensä,niin pärjää vallan mainiosti. jokaisellahan se on tietysti oma "makunsa" mutta itse en nastoja alle laita,kun tossa kolmosessa muutenkin meluaa renkaat ja tosiaan kitkoilla selvinnyt ihan yhtä lailla,kun joskus nastoilla ajellessa..nytki nakertaa,kun nastat ropisee tuulilasiin +15 asteessa :D
Comment
Comment