Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 takaluukun lukitus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

A4 B8 takaluukun lukitus

Onko tämä vika vai ominaisuus?

Auto liikkeessä ja pysähdytään, ovet pysyy kiinni mutta ei lukittuina. Kuitenkin takaluukku on ja pysyy lukossa. Aukeaa vasta kun joku muista ovista avataan (?)

Jos tää on ominaisuus, niin aika vi...tun rasittava sellainen. Saako VCDS:llä pois? Jos vika --> hyvä, korjattavissa.

A4 B8 Avant -12

Oletko katsonut car valikon central locking kohdasta onko takaluukun lukitus päällä? Kutos golfissa oli sellainen ominaisuus ettei takaluukkua saanut auton liikuttua auki ulkoa jos ei kuski "noussut autosa ulos" eli kuskin ovea auottu. Siinä vaan ei perusmallissa ollut mitään valikkoa mistä tuota pystyi muuttamaan.

Comment

Ovethan menee automaattisesti lukkoon kun olet liikkeessä (jos et tätä ole ottanut pois päältä), joten avaatko (=poistat lukituksen) ovet kun pysähdyt? Jos avaat niin myös takaluukku aukeaa ainakin itsellä.

Comment

Kyllä tuo on ihan ominaisuus. Ei saa valikoista disabloitua tuota minun mielestä.
        Tuohan on varmaankin "suurta ja vaarallista" muuta maailmaa varten tehty feature, että joku saattaa ryömiä vaikka liikennevaloissa takaluukkuun tai viedä sieltä tavaraa. Kun esim. kuskin ovi aukeaa niin silloin systeemi olettaa että on OK että takaluukkukin nyt turvallista avata. Itsekin tuota ihmettelin aikoinaan kun hain poikaa treeneistä ja odotin pihalla, niin kun poika koitti heittää treenikassin takaluukkuun niin ei se avautunutkaan. Kuskin ovea piti käyttää auki niin sitten avautui.

Mulla on tuossa Avantissa kaikki ne central lockingiin liittyvät valinnat offilla ja samaa tuo tekee mullakin. Se valinta "boot lid/tailgate" on-off valinta liittyy siihen ainakin ohjekirjan mukaan että jos se on on-asennossa ei luukkua saa auki kahvasta, vaan pelkästään avaimesta, se ei liity tuohon featureen.

Comment

Jaahas, että näin fikusti ovat Audin insinöörit miettineet. Mulla on myös Central Locking -valikosta kaikki offilla. Tuo Boot Lid on/off voisi loogisesti ajatellen tarkoittaa tätä, mutta se on tosiaankin juuri noin kuin Perttikin sanoo eli silloin takaluukku aukeaa vain avaimella eli kaikkein typerin asetus.

Ongelmanhan voi osittain kiertää siten, että pitää Lukitse ovet liikkeellelähdetätessä -täbin on-asennossa, niin silloin Avaa ovet -nämiskästä ovesta aukeaa myös takaluukku. Mutta en tykkää tästäkään ominaisuudesta, sitä ei koskana muista painaa kun vaikkapa noukkii vaimoin kyytiin. Oon melko varma että tän sais puukotettua VCDS:llä auki kun vaan jaksaisi surffata valikon yksi kerrallaan läpi. Marmorin vastaus asiaan on takuuvarmasti "ei onnistu koska se on turvallisuusominaisuus". Kuten sanovat turvavyöhälyttimestäkin mutta senpäs olen koodannut pois ;)

Comment

Eipä ole tullut testattua, mutta itsellä on sähköluukku takana ja siinä voi ovien ollessa lukittuna luukkua käsin avata takaa ja laittaa kiinni, jolloin ovet ja luukku pysyy lukittuna. Toki keyless entry auttaa ettei avaimia tarvitse kaivaa. Ehkä näitä ominaisuuksia, että keyless kanssa toimii fiksusti ja kun "suunniteltu", ilman on karvalakki.

Myös kuskin ovesta napista saa luukun auki vaikka ovet pitää kiinni. Kiinni saa vain luukun napista.

Comment

Working...
            X