Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3:seen tehtaan sporttialusta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A3:seen tehtaan sporttialusta

    Saisikohan klubin kautta tuohon profiilin autoon (malli -05) tehtaan sporttialustaa, eli jouset ja iskarit. Itsellä menee närvi nykyisen huonontien varustuksen kanssa, kun auto vaappuu miten sattuu ja auton perä roikkuu pari senttiä turhan alhaalla (verrokkina edellinen -03 8P, jossa huonontien varustus oli tosi asiallinen, riittävän jämäkkä siis). Nykyiseen on vaihdettu jo takaiskarit ja jousia ei ilmeisesti saa takuuseen, joten jos ostoksille joudutaan niin sitten mieluiten 3-ovisen 3.2 dsg quattron sporttialusta, joka ainakin oman takamuksen alla tuntui sopivan jämäkältä. Toisaalta jos sinne voisi tunkea tuon sportbackin 3.2 dsg:n alustan, niin ainakin sillä pitäisi perän vaappumisen lakata.

    ps. ilmeisesti kannattaa laittaa sitten samalla jäykemmät kallistuksen vaimentimet? Onkos kellään kokemuksia kumpaa alle H&R vai Eibach?

    #2
    Itse olisin kiinnostunut aikalailla samasta paketista. Tosin ihan uudempi S-Linenkin varustus kelpaisi, mutta taitaa kivuta turhan korkeaksi hinta vs. sitten erilliset paketit. Anyway, toi ero minkä huomaat -03:n ja -05:n välillä ei välttämättä ole mikään vika, vaan muistaakseni -05 autot saivat kolmiovisessa tuon Sportbackin pehmeämmän jousituksen (3-ovisen vanha perusjousitus on kovempi kuin Sportbackin sport). Eli etköhän vaan koe tämän "mukavuuden" epämukavana ;)

    Mutta joo, kiinnostaa muakin.

    Comment


    • #3
      Moi,

      Mulla on kans toi huonontienvarustus. Ainakin mulla alusta on toiminut hyvin ja on jämäkkä. Ei mitään valittamista alustan käyttäytymisestä.

      Ainoastaan epämääräistä nitinää on ruvennut kuulumaan... ettei vaan olis "koiranluut" tms. menossa.
      Talvi varmasti kertoo asian.

      Comment


        #4
        Yak: Klik! Joku on kuullut toiveesi... :D

        Edit: Yakin tekstin uudelleen lukemisen jälkeen vasta tajusin sen, että ainakaan ei siis kannata laittaa normaalia sport alustaa, jos kerta on yhtä "mukava" kuin vanhempi perusalusta (halusin jo silloin jäykemmän ja siksi vanhassakin oli tuo huonontien varustus). Rinkuloissa on siis alettu käyttämään rellun sähköosaamista ja toyotan jousitusosaamista, sviddu mulla on väärä auto. :(

        Comment


          #5
          Hitto kun en omista luottokorttia tai ymmärrä sanaakaan Saksaa, joten tilaaminen hieman hankalaa. Tuossa olisi tosiaan ihan hyvä paketti jos on mitä ymmärsin ;). Tosin onkohan 3.2:sta alunperin? Mitenköhän pienempi paino siis vaikuttaa menoon/ulkonäköön.

          Comment


            #6
            Tulipahan käytyä sitten huollossa ja samalla mittailtiin edellisen auton alustan korkeutta ja seuraava ihmetyksen aihe selvisi: uudessa autossa on etupää 10mm korkeammalla ja takapää 10mm alempana, kuin edellisessä autossa jossa piti olla sama alusta. Eipä ihme jos tuntuu, että mopo keulii ja perä laahaa. Huollon kaveri lupasi selvitellä asiaa ensi viikolla maahantuojan kanssa, jos auto saataisiin vaikka ihan ns. vaateriin.

            Comment

            Working...
            X