Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 täristää vaihtelevasti -uusissa renkaissa vika??

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 täristää vaihtelevasti -uusissa renkaissa vika??

    Voiko uusissa renkaissa olla jotain vikaa joka aiheuttaisi tärinää? Onko kellään sattunut kohdalle?

    Ostin keväällä uudet keskihintaiset renkaat (Kumho KU39 235/40-18) ja mielestäni siitä lähtien on autossa ollut epämääristä tärinää alustasta. Ikäänkuin ylös-alaspomppimista ennemmin kuin sivuttaisväpätystä (ei tunnu ratissa). Ja pahimmillaan on heti ajon alussa kun auto on seissyt yön yli.

    Vaihdoin talvirenkaatkin pariksi viikoksi alle kesäkuussa ja mielestäni niillä meni kauiisti, on toki huomattavat paljon korkeampi profiiliset.

    Vanteet vaihdoin uusiin kun niissä oli jonkun verran heittoa. Ei auttanut.

    Tasapainotettu on moneen kertaan.

    Useampi korjaamoukko ja katsastusmieskin ollut koeajolla ja niiden mielestä ei viittaa tukivarsiin/ pusliin/ iskareihin vaan renkaisiin/ vanteisiin tuo väpätys.

    Ylätukivarret edessä onkin uudet, muut on alkuperäiset. Kilometrejä n. 240tkm

    Vai onko sittenkin niin että pienikin tärinä tuntuu paljon selvemmin "läpi" kun ne puslat on kuluneet, vaikka eivät olisikaan ihan loppu vielä. Eli että niitä pitäisi vaihtaa.

    Vannemyyjä meinasi että nuo Kumhot on niin pehmeät että "litistyy" kun auto seisoo yönkin yli paikallaan ja sitten on ensimmäiset kilometrit sellaista pompotusta ennenkuin pyöristyy taas. Mutta ei kai tämä voi olla asia jolle ei ole mitään tehtävissä... ei kai uudet autot popompottele vaikka olisikin Kumhot alla..

  • #2
    Samaa oli nokia hakka Z kanssa tuossa A4 B8 kanssa. Kelin lämpötilan mukaan vähän vaikutti ja ongelmia oli yhden renkaan kanssa ettei ollut kunnolla vanteella ja yhdessä kumissa oli pystyheittoa aavistus. Vaihdettiin uuteen kumiin ja paransi asiaa huomattavasti. Homma tasoittunut lopulta lopullisesti vain sillä että renkaat kuluneet ja sisäänajettu ehkä sen 3000km.

    Missään ei ole väljää, uudet vanteet ja pyöriensuuntaus tehty kahdesti.

    Comment


    • #3
      Miten ihmeessä selvisi että yhdessä kumissa oli aaavistus pystyheittoa? Eli miten sitä pystyy päättelemään?

      Nämä kumit vanteineen ainakin näytti silmämääräisesti ihan hyviltä kun ne pyöri siinä tasapainotuskoneessa (kun vaihdettiin ne uudehkot kumi uusille vanteille).

      Comment


      • #4
        Rengasliikeessä takuuhommina tutkittiin mistä johtuu. Eli tasapainotuskoneeseen ja kolme miestä ihmetteli ja tarkkaan katsoi asiaa. Taisi olla joku lasermittainkin. Kumi lähti Nokian renkaille takaisin.

        Comment


        • #5
          OK, kävin minäkin tutkituttamassa mutta silloin tosiaan oli vanhat vanteet joissa oli jonkun verran heittoa joten sipä siitä mitään selvää saanut. Ehkä pitäisi mennä uudestaan...

          Comment


          • #6
            Minulla on vm 2000 s6 ja ajettu 190tkm.

            Auto seissyt talvesta lähtien ja nyt otin käyttöön. Kävin testaamassa autoa toimiiko, ja kun nopeutta oli yli 100km/h auto kävi tärisemään. Tärinä helpottui ja hävisi. Kävin miettimään, että onkohan vanteissa tai renkaissa vikaa, vai nivelvarsien puslissa vai peräti vetarissa?

            Unohtu sanoa että myös jarruttaessa tuossa vauhdissa täristää
            Viimeksi muokannut Killeri; 26.8.2017, 19:11. Perustelu: Älä tee heti perään uutta viestiä, vaan editoi vanhaa.

            Comment


              #7
              Kumit soikeat seisonnan jälkeen. Jos auto seisoo pidempään, kannattaa laittaa reilut ylipaineet tai nostaa suosiolla pukeille.

              Comment


              • #8
                Pitääks vaihtaa renkaat vai saisko noista taiottua toimivat? Jos laittaa lisää paineita?

                Comment


                  #9
                  Laita painetta lisää ja ajelua. Voi olla että palautuu muotoonsa tai sit ei.

                  Comment

                  Working...
                  X