Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 jarru / alustapäivitykset

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tekeekö noilla lautamäen coiliseteillä mitää? Ja minkämittaset ja vahvuset jouset pitäs olla s6 aan avanttiin?

    Comment


      #62
      Kyllä varmaan ihan ok kittejä on, mut vaan liian pieniä audin tolppaan. Audin tolppa on 55mm halkaisijaltaan, Lautamäen ja Rallyracen holkit on 51-51mm sisähalkaisijaltaan, eikä suurempia löytynyt kun soittelin sinne muutama viikko sitten.

      Comment


      • #63
        Näyttää toi toinen topicci, mihin kysymyksen esitin, hieman hiljentyneen, joten spammataas nyt tännekkin sama kysymys. Ajo-ominaisuuksia ei nyt tässä vaiheessa sen kummemmin mietitä, kuhan vaan sais ton maasturin edes jollain lailla kenttään. Ja kyseessä siis tommone TA-technixin "alustasarja"...
        http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...1&postcount=34

        Comment


        • #64
          Onko kellää vertailun vuoksi kuvaa c4 korimallisesta jossa -40mm tai -30mm jouset? Auton ostaessa löyty hanskalokerosta tuv lappur H&R jousille, mutta ei nyt oo varmuutta mitä siellä on. Osanumeroki oli osittain lähteny nii ei ota selkoa.

          Comment


            #65
            Kukaan toteuttanut viellä palikoita joilla saada tukivarret fiksumpaan asentoon varsinkin takapäässä ? Olivat omassa aikalailla väärässä kulmassa, ei oltu enään vaakatasossa tukivarsien suhteen takaa katsottuna. Ja taisi tuo liikeratakin ns. loppua niistä :D

            Comment


              #66
              Laitetaan nyt vaikka tänne tämä kysymys, eli tietääkö joku mitä tarkoittaa -92 Urssin varustekoodi 1BA Standardsuspension-/shockabsorption? Tai tuossahan se jo lukee, mutta onko se S4-vakioalusta, vai Audi 100-vakioalusta? Onko viitoskoneisiin Ursseihin saanut jotain eri alustoja, tietoa?

              Comment


                #67
                Myotonia: Niillä takatukivarsilla ei (eikä muillakaan tukivarsilla) ole mitään varsinaista syytä olla juuri vaakatasossa. Tukivarsien asento vaikuttaa pääasiassa kahteen tekijään, cambergainiin ja kallistuskeskiön paikkaan. Urssin taka-akseli on päällekkäistukivarsirakenne joten se käyttäytyy eri lailla kuin esim. MacPherson-tyyppinen tuenta mikä löytyy pikkukorista. Itse asiassa urssissa cambergain toimii juuri oikeaan suuntaan sisäänjoustossa, minulla on siitä jopa kuvaaja:

                http://mrcrossfire.kuvat.fi/kuvat/pi...nematiikka.gif

                Kallistuskeskiötä en ole tutkinut, kun ei ole ollut tarvetta eikä kiinnostusta moiseen. Tietysti jos liikevarat loppuu, niin sitten on ongelma. Siinä tapauksessa joko tukivarsien sisäpäitä tai ulkopäitä pitäisi nostaa saman verran ylöspäin. Hankalahko homma, menee äkkiä korin pilkonnaksi.

                Heksi: Muistaakseni sportsuspension-paketissa tulee takavakaaja ja eteen poikkituki. Kenties jousissa ja iskareissakin joku pieni ero? Standard lienee ilman vakaajaa ja poikkitukea mutta käsittääkseni kuitenkin s-alusta.

                Comment


                  #68
                  Muistaakseni sportsuspension-paketissa tulee takavakaaja ja eteen poikkituki. Kenties jousissa ja iskareissakin joku pieni ero? Standard lienee ilman vakaajaa ja poikkitukea mutta käsittääkseni kuitenkin s-alusta.
                  Ookke. Tuossa autossa tosin on poikkituki, ja se on taatusti orkkis.

                  Comment


                  • #69
                    Tuleeko nuo aina parina? Itselläni on kallistuksenvakaaja takana, mutta poikkituki edestä puuttuu.

                    Comment


                      #70
                      Mulla on urssissa "ei-sport" alusta, poikkituki puuttuu, mutta takavakaaja on kyllä. Liekkö saanut yksitellen ruksittua varustelistaan aikanaan?

                      Comment


                        #71
                        Joo oli siihen muitakin parametreja miten noita vakaajia ym. on ollut autoissa. Varmaan on saanut ruksattua erikseen ja olikohan niin että jostain vuosimallista eteenpäin takavakaaja on ollut vakiona tms.

                        Comment


                          #72
                          Mr. Crossfire näytti siltä että tuli ajeltua liian matalalla ja loppui juurikin tuo liikerata. Huomasin tuon vasta siinä vaiheessa kun kokeilin sovitella uusia vanteita autoon ja tunkkasin ilman iskaria vanteesta paketin niin ylös kun meni. Jäi sellaiseen kohtaan tuo vanteen reuna ettei paljoa poikennu ajokorkeudesta. Saattaa olla yksi syy miksi mennyt takaiskareista iskarin alapään kiinnityksen puslapesät soikeiksi :/

                          Comment


                            #73
                            Täytyy kyllä olla aikamoinen lintta jos tukivarsista on loppunut liikevara... Onko edes mahdollista ennen kuin pohja ottaa maahan?

                            Comment


                              #74
                              Pirinen on vähän sellanen stansehomo että sen urssilla pääsee melkein mun urssin alle parkkiin :D

                              Comment


                                #75
                                No ohan tuo sen verran matala ettei pahemmi kehdannut urissa ajella. Putkistokin on muokattu niin ylös kuin menee ja kaikki ylimääräiset rautaiset ulokkeet on pohjassa poistuneet joko omasta tai minun tahdostani :D Nyt kumminkin tuli nostettua autoa vähän ylemmäs että on taas ajettava. Ei tuo kori ja alusta oikein jostain kumman syystä tykkää kun se on laskettu puolimetriä alemmas.

                                Comment


                                  #76
                                  Vuosimallierojakin on noissa. Alkusarjan (-91 mallivuoden kirjaimella) tehdyt sedanit olivat ilman vakaajaa JA poikkitukea, sitten -92 koodilla JA sporttialustalla olevat ovat poikkituella JA vakaajalla, sitten esim -93 mallivuoden yksilöt ovat ilman poikkitukea ja takavakaajaa, vaikka ovatkin sporttialustalla jne... Avant koriset ovat aina takavakaajalla, mutta niissäkin poikkitukea esiintyy tai on esiintymättä.

                                  Comment


                                    #77
                                    Mulla on -92 ilman kumpaakaan ja oli kyllä mukava laiva ennen alustan duunaamista. Nyt alkaa olemaan iskarit jo aika väsyneet tai uskottavasti ottaneet nekin itseensä tuosta matalalla ajamisesta kun pikkusen pomputtaa töyssyissä. Kerran heijaa ylimääräistä välillä.

                                    Comment


                                      #78
                                      55mm sisäreiällä olevia holkkeja täältä:

                                      http://www.bjorkmotorsport.fi/Origam...d=&path=&lang=

                                      Comment


                                      • #79
                                        Mitä raati on mieltä, riittääkö urssiin jäärataleikkeihin H&R / Bilstein alustapäivitys vai vaatiiko jäykempää?

                                        Comment


                                          #80
                                          Jos jäälle pelkästään, niin pehmeämpi parempi.

                                          Comment


                                          • #81
                                            Niin, pehmeämpi kuin tuo H&R/Bilstein setti?

                                            Comment


                                              #82
                                              Kuinka jäykkiä jousia ootte käyttänä ursseissa? Jossain projektissa tais olla 750/500lbs jouset mut mitä muut laittanu?

                                              Comment


                                                #83
                                                ^ Tästä ei oo sit vielä mitään kokemuksia, joten paha sanoa onko hyvä vai ei.

                                                Comment


                                                  #84
                                                  Millä tuntumalla apujousen jäykkyys valitaan?

                                                  Comment


                                                    #85
                                                    Yritin vaihtaa omaan satkuun nuo 9.9484G urtsipuslat nii huomasin että tuota kannaketta on kahta eri kokoa, 44mm ja 48mm sisä halkaisialla. Kummassakin on kuitenkin sama osanumero ja vagcat:kin tarjoaa samaa numeroa 100/s4/s6, nii oisko jollaki hajua että onko nuita pienemällä sisäreillä olevia, esim. jossain tietyssä vuosimallissa vai miten nuo vaihtelee?

                                                    Comment


                                                    • #86
                                                      Ei perkele, huomasin juuri saman, eli siis -91 ässän kanssa. Mullakin on 48mm nuo kehdot ja puslahan on 44mm. Minun vasemman kehdon osanumero on: 4a0511337A, mikähän sen käypäsen kehdon osanumero on?
                                                      Tekisi mieli ottaa 2mm peltiä ja tehä sovite...

                                                      Comment


                                                        #87
                                                        Minulla pyörii tuossa pöydällä kaks vasemmanpuolen sovitetta jossa toisessa on 44 ja toisessa 48 reikä ja kummassaki näkyy olevan 4a0511337 osanumero... eli ei erota edes siitä. Tuo missä on isompi reikä näkyy olevan millin leveempi ku tuo pienemmällä reiällä oleva ja pienempi reikänen on 28mm leveä.

                                                        Comment


                                                          #88
                                                          Uniball sisäpäillä varustetut etutukivarret työn alla.

                                                          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...d.php?t=141604

                                                          Comment


                                                            #89
                                                            Ensimmäinen satsi valmiina.

                                                            Koneistustyöstä ja lopullisesta suunnittelusta iso kiitos http://www.ratakettu.fi / Antti

                                                            Jännä nähdä miten panssarivaunun ajettavuus muuttuu kun uutta palikkaa tulee isolla kädellä.
                                                            Thupun cambercaster yläpäät, etupää muutettu normijousituksesta kynäjouseksi järeällä jousella, uniball alatukivarret ja jos vielä semisliksit sais ostettua.
                                                            Alkaa katurenkaat haiskahtaa vähän turhilta tähän komboon.



                                                            Viimeksi muokannut Hammu; 14.3.2015, 08:22.

                                                            Comment


                                                            • #90
                                                              onko kuka laittanu hp2 jarrujen kanssa ferodon kisasempia paloja jos on millä koodilla löytyy ??
                                                              Viimeksi muokannut Sleepy2; 20.3.2015, 10:26. Perustelu: Siirsin tähän ketjuun.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X