Ajattelin kasata tälläisen topikin, kun jotkut hölmöt tälläisilläkin panssarivaunuilla ajaa rataa tai muutenvaan kovaa ja virittämisestä on jo oma topicci olemassa.
Muutamia performance henkisiä alustamodeja oon tässä jo kerennytkin suorittamaan, Etuvakaajan uretaanipuslat, takatukivarsien päätypuslat ja poikkituen asennus.
Etupoikkituki:
Osanumerot iskaritornien lappuihin:
Oikea 4A0805635
Vasen 4A0805636
Poikkituki 8A0805645A
Jarrunestesäiliö 4A0611301E
Poikkituki vaati vähän kikkailua koska en ajatellut investoida uudemman mallin jarrunestesäiliötä sekä valmista poikkitukea.
Lähestyin poikkituen rakentamista k-raudasta haetusta huonekaluputkesta (25mm x 25mm x 2mm)
Pulttasin pohjalevyt iskaritorneihin, leikkasin 2kpl lyhyitä pätkiä molemmille puolille jotka hitsasin yhteen, porasin reiät ja asensin paikalleen.
Tämän jälkeen mittasin sopivan pituuden varsinaiselle poikkituelle, leikkasin sopivan kangen ja hitsasin kiinni.
Tämän koko paketin niputin hitsaamalla molempiin päihin 2,5mm laput sitomaan koko paketin kasaan.
Ohjattavuus terävöityi yllättävän paljon tällä, joten todettakoon toimivaksi.
Ruma kun synti, mutta ehkä ton vielä kerkee hiomaan ja maalaamaan kunnolla.
Kallistuksenvakaajan ja tukivarren yhdistävät puslat.
Nopea tehdä nosturilla, ite jumpattiin tämä kun moottori oli nostettu pois konehuoneesta.
Tarvittavat osat:
Powerflex PFF3-401 (AUDI - 100 QUATTRO INC AVANT TYPE 44 (10/84-11/90))
Vakaajan päästä mutterit auki, samaten apurungosta vakaajaa pitävät kannakkeet pois.
Orkkispuslat on molemmilta puolin asennettavat, joten niitä ei tartte prässäillä irti.
Vakaaja lattialle, uudet puslan puolikaat prikkoineen etupuolelle ja vakaaja paikalleen.
Tämän jälkeen takapuolelle puslat paikalleen prikkoineen ja kiristys.
Pusla vaikuttaa melko väljältä alkuun, mutta kun mutterit ampuu kiinni niin prikat painaa puslaa tukivarteen ja se laajenee jämäkäksi tukivarteen.
Vaikuttaa positiivisesti aika paljon etupään toimintaan, varsinkin poikkituen kanssa.
Etujarrut:
Päivitin HP2 -> Porsche Cayenne Turbo S 18ZR 6-mäntäiset jarrusatulat.
Satulan kaverina on 360x34 VW Phaetonin / Audi A8 jarrulevy, offsetti tässä on 59,6mm.
Osanumero levylle VW: 4E0615301G, AUDI: 4E0615301P
Helpoiten levyn saa sopimaan kun sen sorvauttaa 350mm, mutta 360mm sopii myös pienellä soveltamisella.
Satula tarttee olka-akselin väliin 16mm spacerit että se osuu levyyn kohdalleen.
Satulan pultinreikiin on myös hyvä teettää holkit että pulttien ja satulan väliin ei jää väljää.
18" vanne tosiaan on minimi.
Satulaa saa myös 17ZR versiona, joka sopii 17" vanteiden kanssa.
Varmaa tietoa ei ole, mutta epäilen että menee samalla modaamisella jonkun 330mm levyn kanssa.
18" lippivanteen kanssa näyttää tältä:
Tulossa vielä:
Kallistuksenvakaajalla varustettu takakelkka alumiinipuslin.
Perän kovat kannakepuslat Apikolilta.
Takasatuloiden spacerit ja isompi levy
?
?
?
Muutamia performance henkisiä alustamodeja oon tässä jo kerennytkin suorittamaan, Etuvakaajan uretaanipuslat, takatukivarsien päätypuslat ja poikkituen asennus.
Etupoikkituki:
Osanumerot iskaritornien lappuihin:
Oikea 4A0805635
Vasen 4A0805636
Poikkituki 8A0805645A
Jarrunestesäiliö 4A0611301E
Poikkituki vaati vähän kikkailua koska en ajatellut investoida uudemman mallin jarrunestesäiliötä sekä valmista poikkitukea.
Lähestyin poikkituen rakentamista k-raudasta haetusta huonekaluputkesta (25mm x 25mm x 2mm)
Pulttasin pohjalevyt iskaritorneihin, leikkasin 2kpl lyhyitä pätkiä molemmille puolille jotka hitsasin yhteen, porasin reiät ja asensin paikalleen.
Tämän jälkeen mittasin sopivan pituuden varsinaiselle poikkituelle, leikkasin sopivan kangen ja hitsasin kiinni.
Tämän koko paketin niputin hitsaamalla molempiin päihin 2,5mm laput sitomaan koko paketin kasaan.
Ohjattavuus terävöityi yllättävän paljon tällä, joten todettakoon toimivaksi.
Ruma kun synti, mutta ehkä ton vielä kerkee hiomaan ja maalaamaan kunnolla.
Kallistuksenvakaajan ja tukivarren yhdistävät puslat.
Nopea tehdä nosturilla, ite jumpattiin tämä kun moottori oli nostettu pois konehuoneesta.
Tarvittavat osat:
Powerflex PFF3-401 (AUDI - 100 QUATTRO INC AVANT TYPE 44 (10/84-11/90))
Vakaajan päästä mutterit auki, samaten apurungosta vakaajaa pitävät kannakkeet pois.
Orkkispuslat on molemmilta puolin asennettavat, joten niitä ei tartte prässäillä irti.
Vakaaja lattialle, uudet puslan puolikaat prikkoineen etupuolelle ja vakaaja paikalleen.
Tämän jälkeen takapuolelle puslat paikalleen prikkoineen ja kiristys.
Pusla vaikuttaa melko väljältä alkuun, mutta kun mutterit ampuu kiinni niin prikat painaa puslaa tukivarteen ja se laajenee jämäkäksi tukivarteen.
Vaikuttaa positiivisesti aika paljon etupään toimintaan, varsinkin poikkituen kanssa.
Etujarrut:
Päivitin HP2 -> Porsche Cayenne Turbo S 18ZR 6-mäntäiset jarrusatulat.
Satulan kaverina on 360x34 VW Phaetonin / Audi A8 jarrulevy, offsetti tässä on 59,6mm.
Osanumero levylle VW: 4E0615301G, AUDI: 4E0615301P
Helpoiten levyn saa sopimaan kun sen sorvauttaa 350mm, mutta 360mm sopii myös pienellä soveltamisella.
Satula tarttee olka-akselin väliin 16mm spacerit että se osuu levyyn kohdalleen.
Satulan pultinreikiin on myös hyvä teettää holkit että pulttien ja satulan väliin ei jää väljää.
18" vanne tosiaan on minimi.
Satulaa saa myös 17ZR versiona, joka sopii 17" vanteiden kanssa.
Varmaa tietoa ei ole, mutta epäilen että menee samalla modaamisella jonkun 330mm levyn kanssa.
18" lippivanteen kanssa näyttää tältä:
Tulossa vielä:
Kallistuksenvakaajalla varustettu takakelkka alumiinipuslin.
Perän kovat kannakepuslat Apikolilta.
Takasatuloiden spacerit ja isompi levy
?
?
?
Comment