Sillä kokemuksella mikä mulla noista on (eri ikäisiä a4, a6, passat...), niin moottorikin edestä pois purettuna se on viheliäinen ja sotkuinen projekti irroittaa. En todellakaan suosittele ahtaaseen kotiverstaaseen tehtäväksi jos ei oo vakaata taitoa ja päättäväisyyttä. Ehkä 12h on ammattikorjaamolle vähän yläkanttiin, mutta ei pahasti.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
A6 C5 hammastangon vaihto
Collapse
X
-
Noniin. Auto oli pitskussa foorumilaisen huollettavana ja hammastangossa ei ollut mitään muuta vikaa, kuin että sen kiinnitys oli toisesta päästä löystynyt. Sinänsä erikoista että auto on mulla ollut 7 vuotta ja sinä aikana hammastangolle ei ole tehty mitään, että siis miten se nyt yhtäkkiä on päättänyt lähteä löystymään. No, tulipahan huomattavan halvaksi korjaaminen (kiristäminen). Sain vielä maanantaille ajan tuulilasin vaihtoon, joten ehdin käydä näyttämässä autoa korjausajan puitteissa. Mitkäs tukivarsisarjat olivat testattu kestäviksi, Lemförder taisi olla ainakin, mutta oliko muita?
Comment
-
-
Comment
-
Kyllä sitä vamaan pikapatenttina voi käyttää molempia hammastankoja, jos ei välitä vikakoodeista ja vähän väärin tehostetusta ohjauksesta. Mutta ehdottomasti etsit oikeanlaisen. Tämmösessä on asiaa vähän käsitelty:
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...ronicin-poisto
Comment
-
Ei servotronicin poistosta jää edes vikakoodia, se on ihan oma erillinen "tyhmä" systeeminsä. Tyhmä tarkoittaen että ei siellä ole mitään älyä rai diagnostiikkaa. Yksi rele johon menee yhtä johtoa pitkin nopeussignaali ja toinen johto ohjausvaihteen murkulalle. Näin kärjistetyn yksinkertaistaen.
C5:ssa on käytetty ZF ja Koyo ohjausvaihteita, nämä eivät ole keskenään vaihtokelpoisia. Muita päivänselviä eroja on LHD/RHD. Eri moottorien välillä on tehostajan pumpuissa pieniä eroja mutta arvelen hammastangon olevan silti sama, ainakin kun pysyy saman moottorikonstruktion sisällä eikä lähde neloskoneen tankoa laittamaan kutoskoneeseen. Myös V8 vaihteet on oma lukunsa eivätkä ole vaihtokelpoisia pienmoottoristen tankojen kanssa.
Comment
-
Sparetolla näytti olevan vajaan neljä hunttia joku random noname tanko. En tiedä sitten yhtään onko mistään kotoisin sellainen kaiken halvin. Jos auto on itselle alle 400€ arvoinen ni ei siihen paljon kannata ohjausvaihdetta jumpata, on se sen verran kyinen homma. Viiteen tuntiin tekee kun tietää mitä tekee ja on vehkeet mutta jos homman joutuu ulkoistamaan niin ei kannata.
Comment
-
Mistä olette ohjaustankoja hommanneet ? nyt vaihtoehtona joko purkuautosta tai ostaa uusi/kunnostettu. Onko kokemuksia näistä? Elstock jotenki särähtää korvaan
https://www.autonvaraosat24.fi/audi/...svaihde-pumppu
Vielä lisäisin, että:
- Allroadissa ei lähde akunpohja pelti irti, ennenkuin irroittaa myös poikittaisen alumiinilatan etutolppien välistä. Potilaana 2,5tdi Allroad manual Low-Range
- jostain syystä Motonetista ostettu 10mm 12kulma avain ei mennyt kiinnityspultin kantaan. Onko jotain tekoa sillä, että hylsyssä luki myös merkintä 3/8 ? Jenkkejä harrastavat tietänevät ?
Comment
Comment