Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Xenon-polttimo vetelee viimeisiään?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Xenon-polttimo vetelee viimeisiään?

A6:n toisen xenon-polttimon valo on normaalin kylmänvalkoista, mutta toisen on vähän himmeämpää ja väriltään oranssihtavaa.
    Veteleekö polttimo viimeisiään, vai onko vika jossain muualla? Olisi harmi vaihtaa 140 euron polttimo huomatakseen vaivan johtuvan jostakin muusta.

Kyllä se polttimo aika varmasti on päivänsä nähnyt.

Comment

Kyllä noita polttimoita edullisemminkin saa...
      esim. www.mhturva.com

Comment

mhturvan sivuilta lainattua:
        Ruotsissa Bilprovningen on hyväksynyt kyseiset sarjat tieliikennekäyttöön, koska ne tutkitusti vähentävät onnettomuuksia.
        Suomessa tätä käytäntöä ei vielä ole.
        Jos tuo on totta, niin hieno homma. Miks v***ssa täällä Suomessa ei voi olla yhtä viksuja ihmisiä?

Comment

Jos tuo on totta, niin hieno homma. Miks v***ssa täällä Suomessa ei voi olla yhtä viksuja ihmisiä?
          Muistuuko mieleen vielä lisäjarruvalokielto :)

Comment

Omankin -99 A6:n xenonit on alkanu epäilyttään himmeydellään, joten vois olla varmaan paikallaan uusia ne. Autolla on 160tkm ajettu ja melko varmasti ovat alkuperäiset polttimot.

Mites, kandeeko hakee jostain Motoneista halvat varustelamput ja vaihdattaa jossain (itse en meinaa "käsiäni liata" :) ), vai saako merkkihuollosta järkevänhintaista tarjousta?

- Otto

Comment

Motonetin lamput ovat samoja (taisi olla philipsiä ja ge:tä) vajaa 100? kpl ja huollosta joskus kysyin edellisen auton kanssa, niin tarjous oli 150? lamppu ja vaihto kaupan päälle. Kannattaa kysellä noita vaihto tarjouksia vaikka huollosta jos vie omat lamput. Ei näyttänyt ihan helpolta, kun omasta olisi pitänyt puskuri irroittaa. Huoltomies ei innostunut ko. hommasta, vaan purki puolet kone huoneesta, jotta sai polttimot vaihdettua aikaa taisi mennä reilu tunti yhden polttimon kanssa.

Comment

mä tilasin itelleni ebay:stä uudet polttimot molemmat ja hintaa tuli kuluineen noin 70eur... itte ne sai vaihdettua ainaki tähän mun A6 malliin noin 10minuutissa purkamatta muuta ku imuilmanottoputki..

mulla oli ihan sama juttu et toisen värisävy oli alkanu tulee sellaseks keltasen oranssiks ja se taiski olla alkuperänen ku oli osramin ku toinen taas näytti valkosen violetilta ja oli sit philipsin polttimo...lienee vaihdettu oletan

Comment

multa saa d2-svielä halvemmin..

Comment

Mihin hintaan lähtee? Mulla olisi tuo vaihtoperaatio edessä piakkoin. Mitä värilämpötiloja sinulta löytyy?

Comment

Kävin tänään vaihdattamassa uudet D2S:t ja ero oli kyllä melkoinen! Varmasti ajoturvallisuus koheni merkittävästi kun nyt näkee mm. heijastimet ja liikennemerkit huomattavasti kauempaa. Samoin sivullevalaisu parani kummasti. Enpä tosiaan ollut tietoinen, että xenonien teho heikkenee noin paljon.

Paikallisessa Autofitissä itse vaihto-operaatio kustansi 15e, lamput (Philips) oli 105e kipale (Osaset). Vanhat lamput oli Osramin, eli ilmeisesti alkuperäiset.

Kannattanee muidenkin vanhojen xenon-valojen omistajien tarkistaa valojensa tehot...

Comment

Mistäs tuon valojen himmenemisen voisi sitten uusia lamppuja ostamatta todeta? Ostin käytetyt xenon valot audi -97 A4:ään, eikä ole mitään tietoa onko valoja milloin vaihdettu/minkälaiset kuuluisivat olla.

Comment

Omalla kohdalla ahaa-elämys tuli kaverin kyydissä ollessa kun kummastelin, että onpas siinä hyvät valot. Kaipa tuo värisävyn muutos sinertävästä kellertävään kertoo myös aika paljon.

Nyt kun valot on vaihdettu niin eron kyllä huomaa, se on kuin yöllä ja päivällä :)

Comment

Niinno, kyllähän sen sitten huomaisi kun olisi jotain mihin verrata. Jos kaverilla on samanlaiset ja uudet valot/polttimot.

Comment

Working...
                            X