Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Just vaihdoin vänkärin puolelle ja kun irrottaa ilmanputsarille menevät torvet (ilman työkaluja) niin pystyy isompaaki kättä ujuttamalla vaihtamaan. Polttimolla on semmosessa muovipidikkeessä ja sen ihan laidasta kyllä löytää, kääntää 45-90 astetta ja tulee kokonaan pois.
Koko umpiotahan saa lisäksi vähän eteenpäin helposti, kiinni kolmella torxilla (2 päällä, 1 syvässä kolossa). Hyvin useinhan polttimoiden vaihdot on kerrottu ihan ohjekirjassa, en tosin oo iteltä edes katsonut...
Viimeksi muokannut aakman; 22.8.2013, 11:00.
Perustelu: En tainnu vastata kysymykseen kuskin puolesta :), mutta ehkä irroittamalla liikkuu sen verran että auttaa
En nyt tiedä bitin konetilaa, kuinka ahdas on, mutta ainakin V6 TDI:hin vaihtui suhteellisen kivuttomasti. Ei sinnekään kyllä nähnyt oikein mistään suunnasta, mutta käsikopelolla löytää tuon Anssin mainitseman muovipidikkeen. Siitä pyöräytys ja nykäisy niin polttimo on kourassa. Sitten vain sohlata sokkona uusi takaisin. Yrittäisin ainakin ennen umpion irroittamista.
Okei, koitetaan. Ajattelin että siinä pyöränkotelosta saattaisi päästä ihan kohtuuhyvin käsiksi, jos ottaa sen muovisen sisälokasuojan etuosan irti. Mutta ei ole muillakaan näköjään ollut tarvetta lähteä tähän operaatioon.
Älä ihan heti osta uutta polttimoa ku tyyppivika näissä on ollut että kontaktit hapettu ja menee se muovipidike ,johon polttimo laitetaan, vaihtoon. Varaosanumero 3B0953123C
Helpohkostihan tuo vaihtui sitten kun tiesi minkänäköistä muovipidikettä pitää etsiä (kiitos Juho).
Sinne ei tosiaan näy juuri lainkaan mutta sormikopelolla onnistuu. Ja liittimetkin oli kuin uudet eli polttimon vaihto riitti.
Comment