Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 C5 etupyörät lämpenee

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 C5 etupyörät lämpenee

    Mistä mahtaa johtua, kun A6 C5 2.8 -98 Tippi ajon jälkeen etupyörät ovat kuumat (sormella voi koskea ehkä sekunnin), ja haisee hieman palaneelta? Tapahtuu aina ajon jälkeen, ilman mitään kovia jarrutuksia.
    Jarrut eivät tunnu laahaavan, rullaa nätisti.

    #2
    Ootko ilmassa pyöritelly niitä renkaita että ei laahaa, ei siellä oikein mikään muu paikka lämmitä vannetta.

    Comment


    • #3
      Pyörähdin juuri pikku kierroksen (5km.), pyörät eivät lämmenneet sanottavasti, mutta kun pysähdyin pyöräkotelosta (tuulen alapuolella olevasta) tuli savua ja haisi palaneelta.
      Aivan kuin lämpö tulisi pyörään vetoakselia pitkin (?), ja joku paikka käy aika kuumana jo pienen ajon jälkeen. (Onko ihan hullu teoria?)
      Moottoritilassa ei ole savua eikä mitään näkyvää ongelmaa, ja ajossa ei ole ongelmaa.

      Comment


        #4
        Ei se vanne vetaria pitkin lämpeä, se on joko laakeri tai jarrut mutta jos laakeri lämpiää noin paljon on se aika lähellä kiinni palamista. Ottaisin jarrut auki ja herkistelisin.

        Siis mistä sitä savua nyt tarkalleen tulee ja liittyykö se tähän ongelmaan vai vuotaako esim. moottori ölyä?
        Viimeksi muokannut Brain; 16.8.2013, 19:18. Perustelu: Lisäys

        Comment


        • #5
          Tänks Brian, nostelin ja kokeilin. Pyörät pyörivät vapaasti, ja kun ajelin ikkunat auki tunnelissa, laakereiden "jurskutusta" ei kuulunut.
          Öljypohja on kyllä märkä, öljyä ei kuitenkaan kulu 10 000 vaihtovälillä kuin puolisen litraa. (Mistä mahtaa vuotaa, arvauksia...?)
          Tarkkaa savun lähdettä en vielä ole löytänyt. Joku kuitenkin lämmittää pyörät, ja joku savuaa. Jotenkin loogiselta tuntuisi että noilla on joku yhteys, vaan en tiedä vielä mikä...
          Ja tämä tapahtuu siis kummallakin puolella.

          E: Lisätään vielä, että tämänpäiväisen pikku lenkin jälkeen pyörät eivät sanottavasti lämmenneet, mutta savu kumminkin pölähti pyöräkotelosta. Pidemmän ajon jälkeen pyörät kuitenkin ovat kuumat.
          Viimeksi muokannut Ollyvai; 16.8.2013, 20:15. Perustelu: Täsmennys

          Comment


            #6
            Ei se juuri muu ole kuin jarrut. Vetoakselia pitkin se lämpö ei tule. Hyvinkin pieni laahaaminen riittää kyllä kuumentamaan jarrut savuavan kuumiksi. Kokeile nyt vielä polkea jarrua ihan huolella, ja tämän jälkeen nostaa kulma ilmaan ja pyöritellä käsin renkaita ilman, että käyt ajamassa välissä.

            Laakerivikaan en usko, se olisi tässä vaiheessa jo palanut kiinni, tosin se selviäisi samalla kyllä rengasta pyöritellessä.

            Comment


              #7
              Usko vaan, kyllä ne on todennäkösimmin jarrut.

              Comment


              • #8
                Tykkäisin kovasti siitä että kyseessä olisi jarrut, ja pikku herkistelyllä homma olisi kunnossa. Kumminkin, viime (pienen) ajelun jälkeen taas savutti, ja jarrulevyt oli käden lämpöiset.
                Pitänee ajella kiertolenkin kautta ti-halliin ja nostaa se kuumana ylös, eiköhän sieltä jotain löydy...

                Comment


                • #9
                  Hullu veikkaus, etukumit ottaa kiinni johonkin. :P

                  Comment


                  • #10
                    Ääni öljypisaroille katalysaattorilla / kuumalla pakoputkella :)

                    Comment


                    • #11
                      Minulla hieman samaa ongelmaa, potilaana b6 avant tq manuaali.
                      Oikea etujarru kuumenee niin pirusti, vasen ihan normaali. Tänään herkistelin jarruja, eli käytin auki, liukutapit ok, jarrusylinteri/mäntä ok, palat kohta vaihtokunnossa, mutta pintaa vielä ihan hyvin.
                      Palat tasaisesti kuluneet, samoin levy. Pitää kokeilla ostaa uudet palat ja asentaa ne. Josko sillä helpottaisi.
                      Herkistelyn jälkeen kävin koeajolla, jonka jälkeen jarru savusi ja vanne melkolailla lämmin.
                      Ideoita kellään? Miten tuo jarrujen herkistely pitäisi oikeasti suorittaa?

                      Comment


                        #12
                        Kokeiles vaihtaa jarruletku sinne etunurkkaan.

                        Comment


                        • #13
                          Jarrupääsylinteri sippamassa.. Alkaa meneen jarrut päälle itsekseen.
                          Uusi pääsylinteri ni jarrut toimii.
                          Jos kerran savun haju tulee molemminpuolin?

                          Ei tarvitse ilmailla, kun esitäytät pääsylinterin, on senverran ylhäällä, et pienet kuplat nousevat pois.
                          Toki voi ilmailla kaikki, niin tulee nesteet vaihdettua!

                          Comment


                          • #14
                            Ihan näin heittona, että pyöränkulmat päin peetä? Jos pyörivät liikaa vinottain ja sopivasti vastakkain, ettei tunnu erikoisena vetelynä.

                            Comment


                            • #15
                              Kiitos taas kaikille, kyllä se ongelma taitaa olla öljyn valuminen pakoputkelle. Jarrut olivat lämpimät ajon jälkeen, mutta eivät poppakuumat. Päiväkin oli lämmin, kuten aina Suomen suvessa.(?)
                              Öljypohja on märkä, sen syyn haluan löytää.

                              Comment


                                #16
                                Koitappa ajaa pitempi lenkki että ne jarrut kuumenisi/jumittaisi, tee kunnon jarrutuksia ja sen jälkeen nosta pyörät ilmaan ja pyöritä. Audin V-moottorit vuotaa aika usein venttiilikopan tiivisteistä öljyä valuu sieltä pakosarjojen päälle, ja sitä kautta kyllä sotkee koko koneen, mutta helpointa nyt olisi että katsot vuotaako se kone yläpäästä vai alapäästä niin saisi suljettua monta vaihtoehtoa pois.

                                Comment


                                • #17
                                  Tänks Brain, juuri näin se menee. Venttiilikopan tiivisteet on näköjään jossain vaiheessa menneet, ja tilalle on laitettu jotain liian kovettuvaa tummansinistä ö-öä.
                                  Öljyä on vuotanut sen verran, että en vielä osaa sanoa kampuran etustefasta.
                                  Eli moottori pesuun, öljykopan tiivisteet vaihtoon, ja jos kampuran stefa vuotaa, seuraavassa nokkahihnan vaihdossa vaihdetaan.
                                  Lämpöä ei siis etupyörissä oikeasti ole, vaan yhdistin näkyvän savun automaattisesti hellepäivän pyörän lämpöön.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Ok, venttiilikopan rikkinäiset tiivisteet oli yritetty liimata jollain massalla paikalleen, ja tietenkin vuosivat kuin seula. Huolestuttavaa on se, että korjauksen oli suorittanut korjaamo (huoltokirjassa leima) 4t km. sitten.
                                    Kyseinen korjaamo sijaitsee Keski-Suomessa, jos ketään kiinnostaa voin laittaa tarkemmat tiedot privana. Itse kiertäisin kyseisen korjaamon kaukaa.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X