Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

19" A4:een?!?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    19" A4:een?!?

    Päivää ja anteeksi.

    Auto on -04 A4 Avant ja nyt olisi tarjolla 19" Alession F1:t renkaineen aikas edulliseen hintaan, huonoa on vaan se ettei noita pääse millään etukäteen autoon testaamaan. Kysymys kuuluukin mahtuuko moiset juntat kiinni ja pyörimään autossani?! Autossa on tehtaan sporttialusta. Onko joku nähnyt ko. vanteita ko. autossa, ovatko minkä näköiset? Onko muutenkaan mitään järkeä laittaa 19" vai muuttuuko kivireeksi koko vekotin? Kertokaa ihmeessä toverit kokemuksianne jos niitä on ettei tulisi taas tehtyä typeryyksiä. Kiitos.

    #2
    19" ja järkeä ei kuulu samaan lauseeseen ;) Voi niitä aikoja, kun 17" oli vielä iso vanne.

    Mut tuleehan siitä hieno. Sitä en osaa sanoa mahtuuko munklaamatta, eli joutuuko sovittamaan.

    Comment


      #3
      Varmaan riippuu aika paljon renkaasta, että mahtuuko.

      Esim. jos alkuperäinen rengaskoko on 195/65 15,
      niin halkasijaltaan "noin" vastaavia renkaita ovat mm. 255/30 19, 225/35 19, 195/40 19, 155/50 19 (mistähän näitä saisi?? ;) )
      255 leveä rengas voi ottaa jo leveyden puolesta kiinni, mutta taas 195/50 19 on juuri samankokoinen ulkomitoiltaa kuin alkuperäinenkin.

      Eli kyllä ne sinne mahtuu! Ulkonäköhän muuttuu paremmaksi, mutta ajo-ominaisuuksista en osaa sanoa mitään.

      Omasta tuli paljon parempi kuin ennen, eli auto on kuin tehty minulle (renkaat 235/40 18 + -40mm alustasarja)! En kyllä uskaltanut ottaa 19", kun renkaan korkeus olisi jäänyt aika pieneksi.

      Comment


        #4
        Vaikka vanteet olisivat edukkaat, kannattaa myös kysäistä renkaan hinta 18" vs 19". Oma kokemus on, että pompsahtaa n 25%. Ja kun ei ole ihan halpa tuossa 18" kohillakaan, niin rengaslasku on tolkuton 19" kanssa. Mutta mitäpä ei tekisi katu-uskottavuuden nimissä. :)

        Comment


        • #5
          Nuo Alession F1:set ovat lähes halvimmat ja yleisimmät vanteet mitä Suomen teillä liikkuu. Mieluummin jotkut erikoisemmat 18"/17" vanteet ja kunnon renkaat. Tuolla voi käydä testaamassa minkälaiset vanteet autoon sopii-> http://www.vanneselain.com/vanneselain.html

          Comment


            #6
            Sen verran mitä on 18":sia soviteltu niin sanoisin että on ihan siinä ja siinä mahtuuko ongelmitta.
            Paljon riippuu tietysti renkaasta ja alustastakin..mutta kokeilematta en ainakaan itse uskaltaisi moisia ostaa (jos nyt ei ihan puoli-ilmaiseksi saa)

            Comment


              #7
              Sori että lainaan sun topiccias.

              Minkälaiset rengastukset sopii A4 B5:iin 18 tuumasilla aluilla ja -40mm alustalla?

              Comment


                #8
                Ei se koko, vaan leveys. Kyllähän se 18" vanne menee melkeen minne vaan, mutta leveydestä se jää kiinni. Ittellä on 7*17 ja menis isompi, ellei takana olisi kaaressa suoraa "pokkausta" Ei leveempi mahdu.

                Comment


                  #9
                  235//35/19 rengas kun on niin mahtuu pyörimään. Riippuu tietenkin vanteen ET luvusta. Mutta vetää urissa ja jyristää enemmän kuin kapeemmat ja korkeemmat renkaat. Mutta taas.... No itse kukainen kuitenkin valitsee ne. Järjellä kun ajattelee niin ei mitään järkeä käyttää 19" autossa mutta mullakaan kun sitä järkee ei ole niin ostin sellaiset ja pienempiin en ainakaan vaihda kuin talveksi :) Ja sekin tippuu vain 1" verran :)

                  Comment


                    #10
                    Ainakin mun kohdalla olis 7x18 ja ET 35. Eli mitkä sopii?

                    Comment


                      #11
                      Nikli, Minkä kokoinen rengas sulla nyt on? 7" vanteelle laitetaan yleensä 215 leveä (ittellä 215/45/17') tai 225 leveä rengas. Suurempaa ei kannata enkä tiedä edes saako laitettua. 195-levyinen on liian kapea. Vanhassa autossani tais kyllä olla 205-leveä rengas, että tiedä sitte tosta 225:sta. Se taitaa olla jo 7,5":n vanteeseen. Mutta, tommosella välillä. Profiili on sitten jo ihan eri asia...

                      Comment


                        #12
                        Joo, siis vanne on ostettu mutta renkaat ei, sitä tässä pähkäilenkin miten ulkonäöllisesti/käytännöllisesti eri rengaskoot sopii. Ite olen miettinyt 215 tai 225 leveyttä. Entäs profiili?

                        Olen päässä laskeskellut että renkaan korkeus on SUUNNILLEEN sama esim. 205/50 ja 225/45 renkaissa. Eli jos 215/45-18 sopii juuri ja juuri, saattaa olla että 225/45-18 ei sovi alle renkaan korkeuden vuoksi. Miten muuten se 225 rengas sitten todellisuudessa sopii 7" vanteen kanssa yhteen?

                        Mikä se nyt sitten on se järkevin vaihtoehto?

                        Comment


                        • #13
                          Auttaako rengas/vannelaskuri?

                          Comment


                            #14
                            Mulla on 7" vanteella 235/45. Yhtään leveempi rengas ei tuohon kyllä sovi. Nyt istuu vielä suht ok eli ei pullistele. Jos saisin valita uudestaan niin 225/45 tai 50 olis valinta. Toi nykynen kun vetelee niin inhotavasti.
                            Tuo laskuri antaa kummia arvoja. Talvirenkailla 225/50/16 mittarivirhe oli noin 5km/h ja nykyisillä 235/45/17 2km/h. Laskurin mukaan pitäisi olla 6km/h.

                            Comment


                            • #15
                              Nikli: Laittasin 215/40/18" On ainakin mun autossa lähes vakiota vastaava koko halkasijaltaan. Omassa on 225 rengas 7" vanteella eli kyl sekin vielä menee.

                              Comment


                                #16
                                Kiitän kaikista kannanotoista!

                                Asun kuitenkin niin huonolla ja pomppuisella tiellä, että korkeutta tarvii renkaassa niin paljon kun mahdollista. Sopiiko 45 profiili beevitoseen vai pitäisikö suosiolla laittaa 40 profiilin renkaat alle?

                                Comment


                                  #17
                                  Jos sulla on jo vanteet niin ota mukaan ja mee rengas liikkeeseen ja sanot, että testaa. Ostat sen mikä mahtuu/on paremman näköinen. Mikä sitten onkaan käyttö tarkoitus.

                                  Itte kun olin vanteita vasta kyselemäs niin yli.innokas myyjä sano heti, et "aja sisähän nii kokeellahan mahtuuko!"

                                  Comment


                                    #18
                                    Paitsi että renkaat maksaa saksassa yli 300 ? vähemmän, ja sinne en viitsis mennä kokeilemaan :)

                                    Comment


                                      #19
                                      http://www.jpautotuning.fi/galleria.php

                                      Tuolla sivuilla olevassa Audi A4 2001 pirssissä on tällä hetkellä 245/35/20 vanteet alla.. ;)

                                      Comment


                                      • #20
                                        SimoP: Ja voin sanoa, että saattaavat painaa ihan hiukan... 30kg/pyörä on mun veikkaus. Jokainen voi meinata mitä se tekee ajettavuudelle...


                                        Kankerous:

                                        Kannattaa muistaa renkaita ostaessa, että kantavuudessa on huomattava ero esim. 17" 215/45 vs. 225/45. Kannattaa siis kiinnittää profiilin lisäksi huomiota renkaiden kantavuuteen, että vältytään myöhemmiltä ongelmilta.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X