Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A6 4F konepelti ei aukea

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A6 4F konepelti ei aukea

    Elikkä profiilin kulkineeseen tuli semmonen ongelma että konepelti ei aukea. Vaijeri kyllä liikkuu ja kuuluu ääni sieltä lukon luota eli todennäköisesti ei ole vaijeri poikki, mutta pelti ei vaan aukea. Haulla ei ko. malliin löytyny oikein vinkkejä.

    Olisko kellään mitään vinkkiä miten sais sen konepellin auki rikkomatta sitä?

    #2
    Ensimmäisenä vois koittaa sellaista, että kaveri vetää avauskahvasta ja menet itse painelemaan ja nostelemaan konepeltiä että josko sillä herkeäisi. Ei ole lukon rakenteeseen tullut toistaiseksi perehdyttyä niin paljoa, että osaisi suoraan sanoa, mutta luultavasti sen jotenkin alakautta voi saada ronkittua auki.

    Comment


      #3
      4F mallissa on esto ettei konepelti aukea ellei vasen etuovi ole auki. Olisiko tuo vikaantunut ?

      Comment


      • #4
        Tuo esto on ihan vaan sillä tavalla mekaaninen, että sitä konepellin avausvipua ei pysty vetämään, jos ovi ei ole auki. Osa siitä vivusta jää ikäänkuin sinne oven etuosan väliin, joten avaaminen ei ole mahdollista, jos ovea ei aukaise.

        Comment


        • #5
          Avaamiseen ensimmäistä kertaa ei tietysti auta, mutta sitten kun on saanut auki kannattaa se tuulihaka rasvata kunnolla, se voi 4F:ssä helposti jumittua auki tai kiinni.

          Comment


          • #6
            Kokeiltu on painaa ja nostaa peltiä samalla kun kaveri nykkii aukasukahvaa, mutta ei auttanu.
            Alakautta yritin ronklia, vaan ku ei ole se lukon rakenne ollenkaan tuttu nii aika toivotonta seki.
            Voisko joku ottaa kuvan siitä lukosta nii tietäs vähä miten ronklia se alakautta?

            Comment


            • #7
              Kävin kattomassa ja melko toivottomalta vaikuttaa yrittää alakautta. Niin täynnä tuo keula on ja lukkomekanismi on siinä flektien päällä. Aika kätilö saa olla, jos edes osuu siihen lukkoon alakautta.

              Huonoja kuvia:



              Comment


              • #8
                Ehkä ihan tyhmä arvaus, mutta se avauskahva, liikkuuko se yhtään niinkuin sivusuunnassa, esim. n.2 milliä?

                Comment


                • #9
                  Toi noi, joskus oli jonkun automerkin ohjeissa sen konepellin "hätäavaus", eli kun vaijeri katkeaa etc., niin vedetään vaijerin suojuksesta ja sesam...
                  Voi olla että se oli jopa Audin senaikainen ohje, nykyisessä ei ollut mitään ohjetta, ehkä marmori sen voisi paljastaa. Siihen vaijerin suojukseen kyllä pääsee kiinni sivu- ja jalkatilan yläsuojan välistä sen jopa löytää sormillaan ja kun vielä avaa sen sulakekotelon niin sen näkeekin ihan selvästi.
                  En tutkinut sitä avauskahvan kiinnitystä sen tarkemmin mutta sekin lienee ihmisten asentama ja irroitettava ja myös se sivuverhous joten sieltä luulisi ainakin asian valkenevan.
                  Se vaijerihan on siellä konehuoneessa auton kulmassa sen luonteisesti kiinnitetty että sen hätäavauksen voisi kuvitella sillä kuorellakin onnistuvan.
                  Auto oli melkein seinässä kiinni joten maskin läpi en voinut katsastaa, josko sieltä saisi jollain soirolla sen avattua...

                  Comment


                  • #10
                    Avauskahva ja sisusta ympäriltä purettu ja koitettu vetää pihteillä vaijerista, vaan pelti ei vaan aukea. Eikai se auta kun alkaa leikkimään gynekologia ja yrittää ronklia se alakautta auki..

                    Comment


                      #11
                      pelli

                      tuosta nypit rosteri ym langalla johon tulee lontoomallissa vaijeri kiinni. väkänen näkyy kuvassa.

                      Comment


                      • #12
                        Audi A6 C6 korimallin konepellin avaus

                        Kävi itsellekin juuri näin että konepelti ei auennut kun kahvasta väänsi. Kokeilein hieman enemmän voimalla ja vastus katosi eli vaijeri poikki tai pallo irronnut jommasta kummasta päästä.

                        Tutkiskelin netistä miten konepellin saisi auki ja vaihtoehtojen kirjo oli melkoinen :). Oli maskin purkua ja painesahalla konepellin metallikoukun sahaamista poikki...

                        No tässä minun vinkkini miten homma hoitui noin alle tunnissa:

                        1. Tarvikkeet
                        - iso ruuvimeisseli auton alla olevan suojamuovin poistamista varten
                        - noin metrin mittainen rautatanko, 5-6 mm paksu. Minulla oli neliskulmainen profiili mutta pyöreäkin käynee. Vasaroit toiseen päähän noin 4 cm pitkän hakasen 90 asteen kulmaan. toiseen päähän mutka, jotta pystyt kääntämään tankoa kunnolla.
                        - valo, että näet konetilan sisään
                        - teleskooppivartinen peili (biltemasta muutamalla eurolla). Tämä ei ole pakollinen mutta helpottaa hommaa tosi paljon.

                        2. työvaiheet
                        - nosta auton keulaa, jotta saat enemmän työtilaa
                        - poista pohjasuoja
                        - laita rautatangon pää lukkomekanismissa olevaan aukoon (on siinä noin pari senttiä alempana kuin luultavasti hahlostaan irronneen vaijerin kuulapää.
                        - käännä rautatankoa niin että mekanismissa oleva rautatankon pää kääntyy apukuskin puoleiseen suuntaan. mekanismi on aika jäykkä joten tarvitsee käyttää kieman voimaa. Minulla auttoi kun rautatangon laittoi hieman vinosti apukuskin puolelta. tällöin tankoa pystyi ikäänkuin vetämään kääntämisen sijasta.
                        - ja naps, konepelti napsahtaa auki. Irronnut vaijerinpää takaisin paikalleen ja taas toimii.

                        3. Vinkkejä
                        - kannattaa tutustua lukkomekanismiin etukäteen ja hahmottaa missä se avausaukko on. Siis vielä kun varsinainen avausmekanismisi toimii! itse en sitä tehnyt mutta onneksi naapurilla myös Audi...
                        - monilla keskustelupalstoilla kommentteja ettei moottorin alta mahdu lukkoa avaamaan. Pötypuhetta. Käsi sinne ei mahdu mutta rautatanko mahtuu. Minulla 4.2l V8 joten onnistuu varmasti myös pienemmillä koneilla.
                        - youtubessa oli kaiketi vain yksi asiallinen video missä tämä helppo tapa näytettiin. Hae hakusanalla:[SIZE=2]
                        'How to open 2006 Audi A4 hood when cable is broken'[/SIZE]

                        Comment

                        Working...
                        X