Niin talvi tekee tuloaan ja autoa pitäisi saada ainakin 5 cm ylös päin.Alla on fk: säädettävä alusta ja sen säätö ei onnistu sitten millään.Säätömutterit ovan niin jumissa ettei miesvoimin saa auki.alimmainen kiristysmutteri kyllä aukesi mutta ylimmäin säätömutteri ei sitten auennut millään, vaikka on jousenkiristimetkin paikassa.Kaikki keinot on melkein kokeiltu ja kaikki mahdolliset crc:t käytetty.Onko jollain hyvää vinkkiä tai onko joku törmännyt samaan ongelmaan.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
fk:n säädettäväalusta jumissa.
Collapse
X
-
Parina vuotena peräkkäin olen entisestä autosta tollasta fk säädettävää alustaa ruuvannut ja sen jälkeen onkin ollut pari viikkoa selkä hajalla kun niitä joutui tuskassa vääntämään. Eipä siinä muu auta kuin puhdistaa kunnolla ja ehkä viimenen mahdollisuus olis hieman lämmittää sitä mutteria. Ne pitäisi aina ssädön jälkeen suojata kunnolla jollain vaseliinilla tai tms. Tai sit ujuttaa siihen kierreosaan joku haitarikummi päälle. Nykyises autos on KW variante ja siinä on paljon harvempi kierre ja vain yks säätölautanen,niin sujui säätäminen huomattavasti helpommin. Kyllä se tietysti noissakin jumitti hieman.
-
Lautasten väliin kertyy hapettumaa ja sit jumittaa. Ainakin täällä suomen oloissa kierteet pitäs suojata erikoisen hyvin hyvin, sit ne toimis niinkuin pitääkin. Toiset on älynneet pitää hyvää huolta ja ne toimii aina kun tarvii, valitettavasti en itse lukeutunut siihen kastiin ekan säädettävän sarjani kanssa...
Entisessä autossani oli fk:n säädettävät tolpat ja joskus oli jumitusongelmaa. Autossa paikallaan ollessa murjoin lautasen aika paskaksi siinä avaus tuoksinassa, eikä se kyllä pyörinyt senkään jälkeen. Sit tolppa ruuvipenkkiin ja isot putkipihdit avuksi, niin jopas alkoi pyöriä. Seuraava jumittava tolppa suosiolla ruuvipenkkiin ja kunnon kaluilla&kunnon työskentelyasennossa puuhailemaan niin pysyi lautaset ehjänä. Oli karmee homma viilailla kierteestä sitä paskaa pois että sai lautaset pyörimään kevyesti.
Comment
Comment