Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

200:ssa jarrupalojen kulumisvaroitinta? & ohjattavuudest

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 200:ssa jarrupalojen kulumisvaroitinta? & ohjattavuudest

    Nii, siinähän se kymysys otsikossa jo tulikin: varottaako palojen loppumisesta valolla vai jarruista kuuluvalla härskillä äänellä?! Kun ei ole suomifinland ohjekirjaa josta asian voisi tarkistaa omatoimisesti.

    Kävin tuossa vähän kikkailemassa & luikastelemassa -suljetulla radalla tietenkin:) - ja muutamassa paniikkijarrutuksessa alkoi oik. etupyörästä kuulua outoa vinkumista. Ei normaalia jarruvinkunaa, vaan isompaa ja karumpaa mekkalaa/sorvausta.
    Ei kuulu normijarrutuksessa. Mahtaisko olla ufoissa palat loppu vai vakavempaa?


    Kuinkas tollasen 200sen pitäis ohjautua/toimia liukkaalla? Nyt joutuu olee matkustajana räkäluisussa heti kun enempi vetää kahvassa. Ihan holtitonta puskemista tai pyörimistä. Alusta on löysä ja eturenkaat ihan lopussa, että meniskö se puhtaasi niiden piikkiin vai onko tuo "oikeesti" tosi puskevaa sorttia jolla mennään niin leveätä linjaa ettei normi-kadussa leveys riitä pysymään ojien välissä?!
    Rengaskaupassa kyllä ajattelin käydä heti kun oikee talvi tulee, ja alustaankin on päivitystä tulossa jossain vaiheessa talvea. Pitäs vissiin ottaa kasko ennenkuin pelti kolisee...

    #2
    Kaksi asiaa on hyvä pitää mielessä quattrolla kahva edellä edetessä:

    1. Rohkeasti kaasua mutkaan.
    2. Mutkasta ulostullessa ei tehdä sitten mitään korjausliikkeitä ratilla. Pyörät vain kohti menosuuntaa. Jos alat tekemään vastaohjausta oikastaksesi auton, niin silloin joudut sellaiseen ikäväntuntuiseen heiluriliikkeeseen, josta ei välttämättä hyvää seuraa.

    Jääradalla noita kantsii harjoitella.

    Comment


      #3
      JariN: Kasko kannattaa.. Lötkön korjaus on kallista..:) Etupaloissa on kulumisvaroitin. Palojahan tuossa yksilössä taisi olla kohtuullisesti.. Tilalle suosittelen Ferodon paloja, ovat orkkiksia edullisempiakin. Orkkikset, Jurid valmisteet ainakin meitin mielestä melkolailla huonot, pölisee, pölisee, ja jää Ferodoilla pidon osalta aika hyvinkin. Samalla kun uusii palat, vois vaihdella satuloihin tiivisteet, eivät paljoa maksaneet VAG tiskillä. ..ja niin, itse ajattelin ko. jumpan jaksaa huomenissa väsätä.

      Ilkan ohjeistukseen ei oikeastaan mitään lisättävää. Alkaa vain pelottamaan mutkassa kun vauhti kasvaa...

      Comment


      • #4
        No mitähän **ttua se sitten sorvaa jos tekniikan pitäis hoitaa homma kotiin...

        Juu sekin on tullut jokusen kerran todennettua että kaasua->luisua->pelottaa ja jalka kaasulta = ojanpenkat raikaa ja auto lepattaa ihan ennlta arvaamattomaan suntaan!
        Pitäs harjotella sitä "luisua=kaasua lisää -taktiikkaa. Siinä hommassa vaan tahtoo vauhti kasvaa niin paljon että sit pusikko pölisee sen takia kun keula hakee (paskojen renkaiden takia?) ihan tolkuttomasti...
        Samoin kuin se vähintään 180sen heittävä heiluri on ollut tuttu kaveri kun tuossa yhellä tehtaan parkkiksella olen käynyt reenaamassa...

        Quattron ajo-ohjeet on melko luonnottomia etuvetoiseen tottuneelta... ...vaikka quattrolla niin perin hauskaa onkin!

        Mielpititeitä michelinin uudesta piikkipyörästä?
        Ite pähkälin homman näin: nastarengas on täsmälleen sama kuin kitka, mutta siinä on nastat. Eli kun nastat lentää huitsin nevadaan, on jäljellä sama kitka kuin olisi ostanut kitkakt. Sen hetken kun nastat on mukana-> turvallisempaa liikkumista.
        Oletuksena siis se, että kaveri on bemarin tiskillä myyjänä ja hoitaa uudet piikitetyt misukat halvemmalla kuin paikallinen rengaspulju myy esim. nokian kakkosia...

        Comment


          #5
          No prkle. Kivi välissä? Joskus moinenkin tullut koettua.. Jos palat loppu, Ferodot luokkaa 70 - 90eur tarvikeputkassa, orkkikset 124e tms muistaakseni. Saa myös EBC palaa, mutta ns. basic mallia, eli EI sitä kehuttua, pitävää Green Stuffia.

          Mulle tuli nastoista "kammo" kun Lötkössä oli hkpl 2:set. Nastat kulahti yllärin nopeaan.. ja muutenkaan ajettavuus ei ollut herkkua ainakaan kun vertaan nyt alla oleviin nokian RSi kitkoihn (205/60/15). Ovat mukavat ajella, ja pitoa tuntuu olevan oikeasti aika hyvinkin.

          Toki siellä "oikeamman" talven alueella nastat saattaa kestääkin, kun ei kuitenkaan kaikki tiet ole aina prkle suolattuja... tai sitten muuten vaan satu olemaan +11 lämmintä :)

          Comment


          • #6
            Ne sun vanhat hkpl2:set on kyllä sen näköset ettei teilläpäin ole talvea ollutkaan :D Täällä savossa kun kuitenkin talvella on "oikeesti" lunta ja luikasta, niin rengasvalinta voi olla toinen kuin teidän etelärannikon "lelutalvella"... On mullakin kitkoja ollut vajaavetoisissa ja hyvin pärjänny, mutta nastojen tarpeellisuus tuli mieleen koska lötkö tuntuu omaavan niin vahvan oman halun suunnan suhten että huh huh...

            Pitää jokupäivä tutkailla palatilannetta ja varmankin ihan varmuuden vuoksi&ennakoivan huollon periaatteella hommailla uusia paloja eteen. Mistäs sellaset Greenstuffit kantsis ostaa ettei joutis ihan kusetetuksi hinnan suhteen?

            Comment


              #7
              ..Eli juuri niitä Green Stuff (tms. pitävämpää palaa) ei siis EBC:ltä saa. Suosittelen siis Ferodoa..

              Comment


                #8
                Ite pähkälin homman näin: nastarengas on täsmälleen sama kuin kitka, mutta siinä on nastat. Eli kun nastat lentää huitsin nevadaan, on jäljellä sama kitka kuin olisi ostanut kitkakt. Sen hetken kun nastat on mukana-> turvallisempaa liikkumista.
                Taitaa kitkoissa ja nastarenkaissa olla kuitenkin melkolailla erilainen rakenne ja erilaiset kumiseokset. Eli nastarenkaista ei tule kitkoja nastat poistamalla.

                Comment


                • #9
                  Tuotapa en tullut ajatelleeksi. Katottiin vaan että lamellien koko&määrä on sama, toisessa piikit ja toisessa ei...

                  Comment

                  Working...
                  X