Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Typ89 quattron apurungon mitat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Typ89 quattron apurungon mitat

    Olisiko kellään tiedossa/muistissa/mahdollinen katsoa typ89 quattron etuapurungosta kiinnityskohtien keskinäiset etäisyydet?
    Kyseessä siis vitoskoneisen apurunko, vaikka taitaa olla perusrunko sama myös neloskoneisissa.
    En ole varma onko omani täysin suora, eli jos voisi mittaamalla todeta suoruuden niin ei tarvi turhaan ostaa purkuosaa.

  • #2
    Eikös sen saa ihan ristimitoilla katottuu onko suora

    Comment


    • #3
      Ai, onko näin? Kiinnityskohdat siis on symmetrisesti?
      En nyt siitä mittoja itse vielä ottanut, eli täytyy jokatapauksessa tuo vielä kerran jumpata auki.

      Comment


        #4
        Kyllä se minunkin käsittääkseni symmetrisesti on. Mitatkin mulla jossain lapulla on, mutta lappu näyttäis olevan hukassa.

        Comment


        • #5
          Mittailin tuon, ja 6mm heitto oli ristimitassa.
          856mm ja 850mm reikien keskeltä keskelle. Eli kierossa ilmeisesti on.

          Lähtötilanne oli siis se että vasen pyörä oli oikeaa n. 15mm edempänä kaaresta mitattuna. Apurunkoa kääntämällä sain pyörät 1-2 mm toleranssiin kaarista.
          Onko valistuneita arvauksia saisiko tuolla viellä säädettyä pyöränkulmat kohdilleen?

          Tuossa olisi 45km päässä saatavilla neloskoneisen quattron apurunko, jossa siis on moottorinkannakkeet. Eli ne pitäisi leikata irti ja hitsata tästä vanhasta vakaajan kiinnikkeet. Onko tietoa onko tuo muuten sama mitoiltaan?
          Viimeksi muokannut Winter; 4.8.2013, 13:37.

          Comment


          • #6
            Kuulostaa melko pieneltä heitolta ja jos kääntämällä menee noin lähelle kohilleen ni en kyllä näkis tarvetta vaihtaa.

            Comment


              #7
              Joo, ei tuollainen parin millin heitto tunnu missään. Eipä sitä tiedä onko ne kaaretkaan ihan justiin tasan molemmin puolin.

              Comment


              • #8
                Kiitos kommenteista.
                Eipä tosiaan tuo mittaaminenkaan kaarista/helmasta niin absoluuttisen tarkka toimitus ole.
                Varovasti muutaman millin väänsin apurunkoa prässillä, nyt on melkolailla ristimitassa. Istuikin jo aavistuksen paremmin kiinnityskohtiin. En tietysti tiedä onko tuo nyt niin hyvien remonttitapojen mukaista, mutta tuskin se nyt ainakaan paljon huonommaksi meni.
                Joka tapauksessa ensi viikolla katsellaan auto suoraksi kokonaisuudessaan, niin sitten näkee mikä tilanne.

                Comment


                  #9
                  En näkisi mitään ongelmaa siinä jos prässillä saa nätisti painettua. Kunhan ei ole halkeamia tai säröjä missään kohtaa niin kiinni vaan ja kovaa ajoa.

                  Comment

                  Working...
                  X