Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C5 avant kerää vettä takaluukun valopaneelin sisään

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

C5 avant kerää vettä takaluukun valopaneelin sisään

Mistäköhän se vesi sinne pakki-/takasumuvalon takana olevan paneelin sisään menee? Luukkua avatessa tai laskiessa loiske kuuluu ja veden pinta näkyy paneelin läpi, luukun ollessa yläasennossaan auki, liruttaa vettä jostain verhoilun välistä. Molemmat rekisterikilven valojen pohjat olivat hapettuneet rikki eli märkää on ollut jo jonkun aikaa.

Tutkin tuota joskus itse, en nyt muista mihin tulokseen tulin. Olisiko saumat niin huonot. Vesi pääsee verhoilun alle pellin takapuolelle sumuvalon polttimon reiästä, kun luukku on auki. Sumuvalon liittiomet oli myös hapettuneet ja lämmöstä sulaneet. Piti tilata kokonaan uusi polttimon pohja, onneksi ei kallis. Pieni korjaus on porata poistoreiät muoviin alas minne vesi kertyy.

Comment

Itse tutkiskelin samanlaista paneelia, jossa oli vastaavasti hiekkaa sisällä. Siinä oli se yläreunan kirkkaan muovin ja pohjan välinen sauma murtunut ja sieltä luultavasti päässyt. Sulla vois olla sama, kun luukun auki ollessa paneeli on jo vähän ylösalaisin, niin sieltä sitten liruttaisi.

Comment

Vika poistettu. Purin takaluukun verhoilut ja rekisterikilven taustapaneelin. Näkyis olevan liimalla se kilven taustan tausta kiinni loppupaneelissa ja sieltä saumojen välistä pääsee vesi sinne kirkkaan paneelin sisään. Porasin 2mm terällä pienet reiät alanurkkiin takapuolelle ja vesi valui pois. Reiät jäävät kontin sisäpuolelle josta niitä ei näe ennen kuin ottaa valopaneelin seuraavan kerran käteensä.

Comment

Itse tein aivan samanlaisen ratkaisun. Pelkäsin kyllä talvella että ne lähtee halkeemaan, mutta eihän ne mihinkää lähteny.

Comment

Jettaan tuo toimenpide oli vakioratkaisu, siis pikkupikku reikien poraaminen. Toimi.

Comment

Working...
            X