Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UFO:tko almitoitetut

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • UFO:tko almitoitetut

    Törmäsin toteamukseen, että ufo -jarrut ovat alimitoitetut S4 -kokoiseen autoon.

    Koska levy (310x25) ei kuitenkaan ole merkittävästi pienempi kuin esim. S6 (314x30) levy, niin mikä tekee ufojarruista teholtaan niin paljon heikommat kuin S6 -jarrut?

  • #2
    Kait ne rajuissa jarrutuksissa yli 200km/h ovat jotenkin huonommat, ohjaus menee tavallaan puuromaiseksi jarruttaessa? (vai onko ne kädet, kun Stau:ssa perävalot vaan lähestyy? ; ) Tai noin mulle joku joskus selitti. Ehkä lämpö ei poistu niinkuin oli kuviteltu?

    Comment


    • #3
      Kyllähän se tuo onneton jäähdytys niistä huonot tekee...
      Tein extreme kokeilun jarrupäivityksen yhteydessä, toisella puolella HP2+323x30mm ja toisella orggis ufo_setti. Muutama jarrutus ja lämpöjen kokeilua levyistä, päivityspaketti lämmin, kun taas ufot tulikuumat.
      Tuo ufojen kiinnitystapakin taitaa olla yksi miinus... menevät käyräksi todella helposti.

      Idea ufoissa on loistava, toteutus vaan ontuu.

      Comment


      • #4
        Autojen vakiojarrut on yleensä todettu viranomaisten puolesta riittävän tehokkaiksi normaaliin ajoon. Autohan ei muuten saisi läpäistä edes tyyppikatsastusta. Hipo-jarruja tarvitsee yleensä vasta rata-ajossa. Toki tehokkaat jarrut on kivat normiajossakin.

        Ufojen suurin ongelma lienee varaosien hinnoittelu - osat on kalliita. Levytkin noissa tuntuvat kieroutuvan jostain syystä melko helposti. Liekö syy siihen ufojen omintakeinen rakenne, joka sallii suuren levykoon "pienen" vanteen kanssa. Varmaan jotain tekemistä tolla levyjen kieroutumisella jarrulevyjen jäähtymisen kanssa. Ehkä toi ufo-rakenne tahtoo vetää levyjä kieroon jarrujen lämpenemisen/jäähtymisen yhteydessä.

        Comment


        • #5
          Paksummat levyt, enemmän massaa, vähemmän (tai hitaampaa) lämpenemistä? Toisaalta UFO-levyt voi sen rakenteen takia päästä aika lähelle samaa. Mikä sitten on satulan massojen ero, tuskin merkittävä sekään. Yksi tekijä voi olla se, että palat asettuvat UFOissa sisäkehän reunaan ja HP2:ssa ulkoreunaan. Tuossa se neljän millin halkaisijaero saattaa kasvaa. Onko palojen pinta-alassa paljonkin eroa, en tiedä. Ja sitten tietty jo mainittu huonompi jäähdytys, joka varmaan se pääsyy on. Kylmiltään ekassa jarrutuksessa ei eroa ainakaan paljon ole, mutta lyhyenkin ratakierroksen päätteeksi sitä jo on.

          Kun moottoritienopeuksista täysjarrutuksella UFOillakin sai ABS:t rutisemaan, niin pitohan loppuu silloin renkaan ja tien välistä. Eli kyllä ne UFOt noissa normaalioloissa ihan riittävät on. Ihan samalla lailla ABSit mulla rutisee noilla B5 Ässän jarruillakin.

          Comment

          Working...
          X