Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi a6 jarru lukkoon vauhdissa?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi a6 jarru lukkoon vauhdissa?

    Autona on audi a6 2.4 -02 quattro tiptronic.

    Elikkä veti oikeanpuolen jarrun lukkoon vauhdissa kaksi kertaa. Asfalttiin jäi pari noin metrin mittaista mustaa viivaa väliä viivoilla oli muutama metri. Nykäisi todennäköisesti kaksi kertaa eli joko etu tai takarengas meni pari kertaa lukkoon.

    Onko muilla ollu vastaavia ongelmia?

    Jarrupalojen valo on palanut viikon verran(tuskin vaikuttanee mitään) ja vaihdelaatikko on rakennettu uusiksi pari kuukautta sitten...

    Onko tiedossa mitäään yleistä vikaa vai hävitänkö rahareiän alehintaan. Alle vuoden ikäistä muksua en ainakaan laita audin kyytiin ennenkuin vika on tiedossa/korjattu...

  • #2
    No, yks mahis olisi että sieltä on lähtenyt kitkapinta irti ja kiilannut johonkin väliin, ei sen muuten pitäis moista tehä jos ei ESP tai muita varoituksia ole näkynyt.
    Itsellä aiemmasta Audista teki samantapaisen, tosin vauhtia ei ollut kuin alle 50 ja perä pomppas ilkeesti, eli oli takajarrusta kyse. Tuntuis että etupään toisenpuolen jarrutus noin vahvasti kyllä vetäs kohti ojaa.
    Mutta otappa se oikea takapyörä irti ja katsasta palan kunto, se sisäpala yleensä kuluu pikemmin...

    Comment


    • #3
      Pyöränlaakeri?

      Moinen ilmiö tuli moisesta syystä kerran havaituksi.

      Comment


      • #4
        ESP voi tehdä ton, jos pyöränanturilta tulee väärä signaali. Muistaakseni foorumilaisella Ziree kävi samalla tavalla S8:ssa.

        Comment


        • #5
          vikaa tutkittu ja löydetty seuraavaa:
          oikean etujarrulevy kulunut puhki...
          noin 10mm halkaisjija oleva reikä... Aika ontot on noi levyt kun reunoissa silmämääräisesti noin 7mm rautaa. no aamulla uusia jarrukilkkeitä hakemaan. kauhea rahasyöppö toi pa***... Yhden vian kun saa korjattua niin kaks ilmenee samantien...

          Comment


          • #6
            Kun miettii muita ketjussa ehdotettuja mahdollisia vikoja niin halvin tuo jarrulaikkojen uusinta taitaa olla. Onko puhkikulunut jarrulevy sitten vika vai huollon laiminlyöntiä... :)

            Comment


            • #7
              voi olla laiminlyöntiäkin mutta kun on puolessa vuodessa mennyt yli 3000 remppoihin(itsetehtynä) ja jakoåää edessä ens viikolla, niin jotenkin olettais että toi "auto" toimis edes pari viikkoa ilman yhtään vikaa... no auto on taas huomenna ainakin hetken kunnossa jos vaan lauantaina saa jostain löydettyä osat :D

              Comment


              • #8
                Hyvä asenne ainakin tolulla jos jarrupalojenkuluneisuuden merkkivalo palaa viikon verran. Kersat kyytiin ja hanaa. "Tuskin vaikuttanee mitään". Ei ne varoitusvalot varmaan ihan omistajan kiusaksi syty kojetauluun?

                Comment


                • #9
                  Valohan syttyy jo silloin kun pala on noin puolessa välissä eli palalla voi silloin ajaa vielä tuhansia km. ja jos viikon on palanut ja meidän ajoilla max 150km tullut niin ei ole vaaraa! Jarrut on tarkastettu silmämääräisesti vähän aika sitten. levyt että palat on tasaisesti kuluneet jaa levyn reunassa on paksuutta vaikka kuinka paljon. tuli vähän yllätyksenä että levy on oikeasti noin ontto...

                  Comment


                  • #10
                    Kannattaisi "tolun" katsastaa myös ne takajarrut vaikka ihan harjoitustyönä koska näyttää ettei niistä jarruista juuri ole huolta pidetty. En oikein jaksa uskoa että sen reiän takia on ne jarrut jumittanut, eli pidän vieläkin mahdollisena että kitkapinnasta on pala lähtenyt ja kiilannut väliin ja niitähän ei päällisin puolin katsomalla näe vaan jarru on avattava.

                    Ei se valokaan syty ihan puolessa välissä, noin 5 milliä on sisäkehällä pintaa kun langanpäät koskee levyyn, toki ulkokehällä voi olla vielä 10 milliä kun on oikein viturallaan olevat jarruasetelmat ja levyt noin kuluneet kuin ovat olleet.

                    Aloituksesta kun ei selvinnyt menikö jarru lukkoon jarrutuksessa vai "vauhdissa" kuten kerrottiin...

                    Comment


                    • #11
                      katsoin ja avasin myös takajarrut eilen. kitkapinnat ovat kiinni ja kunnossa. pintaa noin 7-8 mm molemmin puolin. emäntä ajoi autoa renkaan lukkiutuessa. tiessä oli silloin mutka että tod. on painanut hieman jarrua...

                      Comment


                      • #12
                        jarruja ei ole laiminlyöty! rälläköin äsken levyn auki ja sieltä löytyi valmistusvirhe. Muualla on vähintään 5-6mm pintaa mutta yhteen kohtaa on valmistaessa jäänyt onkalo mistä nyt kului läpi. laadukkaat levyt joku ostanut... varmaa audi laatua :D

                        Comment


                        • #13
                          Ennenkuin pistetään Audi-laadun piikkiin olisi selvitettävä onko levyssä Audi-logot ja kuinka paljon matkaa on takana yleensäkään autolla, jos on alkuperäiset levyt on melko vähällä ajolla ollut.
                          Edullisia varaosia täälläkin on kaupattu, liekö nuo olleet sellaiset.
                          Kuten aiemmin sanoin, en usko vieläkään että siitä onkaloreiästä tuo jumitus johtui, mutta voin olla väärässä kuten aina ennenkin.
                          Jarrulevyissähän on jopa stanssattu (muisteleisin että sellaiset orggislevyt olen joskus asentanut, tai mitta oli mukana tulevissa ohjeissa) montako mm se saa olla kulunut, ellen ole ihan metsässä se olisi 2 mm kieppeillä kokonaisvahvuudesta.

                          Comment


                          • #14
                            Ohhoh, aika erikoinen vika. No jarrulevyt nyt on sellainen artikkeli että hyvin harvoin tarvii samaan autoon saman omistajan uusia. Kestävät normaalisti sen pari- kolmesataa tuhatta kilometriä. Audin kanssa niillä levyillä ei varmaan mitään tekemistä sitten olekaan, kiinantytölle on vaan sattunut materiaalivika.

                            Comment


                            • #15
                              Alkuperäinen kirjoittaja tolu Näytä viesti
                              jarruja ei ole laiminlyöty! rälläköin äsken levyn auki ja sieltä löytyi valmistusvirhe. Muualla on vähintään 5-6mm pintaa mutta yhteen kohtaa on valmistaessa jäänyt onkalo mistä nyt kului läpi. laadukkaat levyt joku ostanut... varmaa audi laatua :D
                              Laitahan kuvaa tuosta valmistusvirheestä.

                              Comment


                              • #16
                                http://imageshack.us/photo/my-images/69/3byo.jpg/
                                Viimeksi muokannut tolu; 29.6.2013, 14:24.

                                Comment


                                • #17
                                  Ainoastaan ACF-jäsenet pystyvät laittamaan forumin serveriin omat kuvat.
                                  Joudut käyttämään ulkopuolista kuvapalvelua, aijaa.com, dropbox, picasa,jne..

                                  Comment


                                  • #18
                                    levyillä on ajettu huoltokirjan mukaan noin 80000km.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Tuon mukaan siinä on ollut reikä jo paikalleen laittaessa, mutta edelleenkin olen sitä mieltä ettei se lukkiutuminen voinut johtua tuosta, vaan mahdollisesti ESP/abs häiriöstä...

                                      Comment


                                      • #20
                                        no mistä tota abs/esp vikaa kannattais lähteä tutkimaan?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eipä siinä oikein muuta voi kuin lukaista vikakoodit jos olis jäänyt jotain muistiin, ellei niin seurailla tilannetta ja toivoa että se sittenkin johtui siitä reiästä...

                                          Tuo että oli kaksi mustaa jälkeä voisi sopia siihen hypoteesiin että etu- ja takapyörä olisi kumpikin nypännyt kun ESP olisi kuvitellut oltavan pahasti luisussa...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Omassa A4 B5 audissa oli toisen etupyörän abs anturi jotenkin huonosti ja se lukitteli sitä rengasta asfaltilla. Niin kauan kunnes syttyi abs valo ja absit olivat sen jälkeen pois pelistä.

                                            Comment

                                            Working...
                                            X