Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 jarrutusravistelu vm.2005

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 jarrutusravistelu vm.2005

    Pikkuhiljaa lisääntynyt etujarrujen ravistaminen pelottaapi.. Lisäksi kuuluu vas. etupuolelta kohinaa.. Voiko olla jokin muu syy kuin jarrulevyn/levyjen kierous, esim. laakeri tm.. Tämä ravistaminen tuntuu heti pintajarrutuksessa, kovaa jarruttaessa ei niinkään...
    Levyt maksaa about 200€ pari? ? Motonetkin myy näköjään ihan ok tavaraa kunhan ei halvinta ostele..
    Auto on vm. 2005 2.0 tdi avant

  • #2
    90% todennäköisyydellä kiero levy ja / tai palat lopussa. Etualatukivarsien nivelet kannattaa varmuudeksi tarkistaa myös.

    Comment


    • #3
      Ite vaihdoin aikanaa 2 kpl tarvikelevyjä oikealle eteen ja tietty uusilla paloilla. MOlemmat meni soikeax aika äkkiä, sit vaihdoin uudemmasta kiulusta jarrusatulan sylintereineen ja brembo jarrulevyn ja sekin on mennyt soikeax. Ois kiva tietää et mikä sen tekee.Vesi vai talvi

      Comment


      • #4
        Lämmin levy pitkän jarrutuksen jälkeen ja iso vesilammikko saattaa jo tämän lämpölaajenemisesta aiheutuvan kieroitumisen tehdä. Laadukas levy kestää paremmin, käsitykseni mukaan kumminkin Brembon merkillä myytävät tarvikelevyt olleet hyviä. Saatat myös pestä heti ajon jälkeen autosi, jos alumiinivanteeseen suihkuttelet painepesurilla kylmää vettä, voi olla homma jo selvä!

        Comment


        • #5
          Ei oo tullu pestyä, mut se tässä ihmetyttää ku kaikki 3 levyä o menny pelkääjän puolelta

          Comment


          • #6
            Ootko varma ettei jarru laahaa sinulla autossa? Levy on sillon jatkuvasti kuuma. Ajappa vaikka kaupungissa 30 minuuttia ja kokeile sen jälkeen jokainen vanne erikseen kädellä, jos tuo sinun mainitsemasi puoli on lämpimämpi, niin sillon jarru laahaa päälle. Yleisin ongelma on se, että jarrusatulan männän suojakumi halkeaa, kosteus pääsee männän ja satulan väliin ja korroosio jumittaa männän. Vanhaa mäntää voi herkistellä jarrunesteen avulla, kumminkin jos kumi on murtunut pitää vanha satula huoltaa tai vaihtaa uusi tilalle.

            Comment


            • #7
              Niin siis viimex vaihdoin jarrusatulan kokonaisuudessaan ja tod oli kumit ehjät. Mut jos paskan möivät :)

              Comment


              • #8
                Tuleehan sinulla tasainen jarruvoima jokaiselle jarrusatulalle poljinta painaessa?

                Comment


                • #9
                  Ei toi ainakaa puolla mihkää suuntaa ja just kävi päristelee ja molemmat etulevyt kyllä o yhtä lämpöset mielestäni. Voihan se olla että joka keväinen ongelma ollut. Jospa sohjoa lentäny aina samalle puolelle

                  Comment


                  • #10
                    Huonot jarrupalatkin saattavat tuon aiheuttaa, kannattaa vaikkapa ne nyt ensimmäisenä vaihdella. Samalla saa kumitkin tarkistettua satuloista! Samalla kannattaa etupään nivelet tarkistaa, jos on paljon väljää saattaa myös noin käydä.

                    Comment


                    • #11
                      Nii no palat on kyllä bilteman paskaa ja nivelet on vaihdettu viime syksyn jälkeen eteen jokainen, ja leimalla käytetty kk sit moitteetta. Palat vois kyl hommata iha varulta

                      Comment


                      • #12
                        Itselläni 2000 vuoden A6 ravistutti jarruttaessa ja vika tuntui pahenevan. Epäilin ensiksi jarruja itsessään, mutta vika oli lopulta väljä pallonivel. Autoon vaihdettiin alatukivarret ja joitain puslia, ravistaminen hävisi täysin ja jarruihin ei koskettu.

                        Comment


                        • #13
                          Kaikki etualanivelet on just vaihdettu reilu kk sit oem laatuset, ja se ravistus ei muuttunut mihkään. Ravistaa hiljases vauhdisssa enemmän ku kovassa, mut täytyy vaihtaa ne palat kuhan kerkeän

                          Comment


                          • #14
                            Ei ehkä liity ravisteluun jarruttaessa, mutta mulla kitisi ja kohisi etupäässä...kädellä kokeiltaessa toisella puolella oli melkoisen kuuma vanne. Syyksi paljastui jarruletkut...ovat sisäpuolelta jotenkin "purkautuneet" ja siten jätti paineen päälle. Eivätpä edes Pörhön merkkihuollossa löytäneet vikaa (tosin veinkin auto korjattavaksi arvauksella rikkinäisistä pyöränlaakereista), jotain olemattomia pintapuolisia "herkistelyitä" olivat tehneet ja turhasta tuli taas maksettua sinne. Onneks "luottonyrkkipaja" sai homman kuntoon :)

                            Comment


                            • #15
                              Niin vai autto kun vaihdoin trw jarrupalat ja herkistin satulan. Ei ravista enää

                              Comment

                              Working...
                              X