Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B5 RS4 Jarrupalavaihtoehdot

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• B5 RS4 Jarrupalavaihtoehdot

Mitäs palavaihtoehtoja B5 RS4 (360x32mm) etujarrusatuloille löytyy?

EBC:ltä löytyy useampaakin laatua ja edellisten levyjen kanssa käytinkin RedStuffia. Tuttavapiirissä on kuitenkin ollut tässä viime aikoina jonkin verran ongelmia kyseisen valmistajan palojen kanssa, joten kiinnostaisi tietää, mitä vaihtoehtoja noihin jarruihin on?

Orkkis palojen koodi on 8D0 689 151 D ja tiettävästi ainakin R32 Golf käyttää samaa palaa. Ilmeisesti myös V6-versio TT:stä (2004-2006), vaikka ETKAn mukaan siinä on 8N0-alkuinen (mutta muuten sama) koodi.

Koitin googletella Ferodolta ja Brembolta, eikä ainakaan ihan pikku selailulla sattunut silmään sopivia paloja.

Edit: tämmöistä löytyi, onko kellään kokemusta?
    http://www.nolimitmotorsport.com/prod/HAW-HB497Z-776
    Viimeksi muokannut kenax; 27.5.2013, 22:58.

Tähänkö ei foorumin b5-risamiehillä ole mitään lisättävää?

Onko ainoa vaihtoehto orkkisten tilalle siis EBC?

Comment

Ei noissa EBC:n paloissa pahaa sanottavaa ole,kunhan käyttää näissä tonnikeijuissa keltaisia versioita. Punaiset ei toiminut itselläkään, keltaiset sen jälkeen kyllä.

Comment

Mulla oli punaiset aiemmin ja toimivat kyllä aivan mainiosti. Uusien levyjen kaveriksi ostin keltaiset. Ongelma vain on siinä, että tiedän nyt viisi tapausta, joissa EBC:n paloista on irronnut kitkapinta kokonaan, enkä pidä tätä enää kovinkaan turvallisena sattumana...

En edes halua ajatella, mitä tapahtuu lentokenttävedon päätteeksi, kun jarrupala sanoo sopimuksen irti..

Nuo Yellowstuffit eivät tästä syystä ole menossa alle.

Edit, mainittakoon nyt vielä, että nuo irtoamiset on tapahtuneet monen eri automerkin paloista, ainoana yhteisenä tekijänä jarrupalojen merkki. Tämä kielii siitä, että EBC:llä on tuotteissaan todella suuria ongelmia. Myös internet tietää aiheesta, joten kyse ei ole mistään pienestä jutusta.

http://www.motoringalliance.com/foru...#axzz2ppLzsArx

http://www.xrv.org.uk/forums/mechani...-failures.html

jne.

Vasta tuossa kuukausi takaperin kaveri otti Subarunsa ajoon ja sitä säädettäessä takajarrut alkoivat parin jarrutuksen jälkeen kirkumaan aivan älyttömästi. Kysyin ihan vitsillä, että liekö sillä EBC:n palat, johon ei silloin osannut vastata. Myöhemmin purki pyörän pois, niin EBC:thän sieltä löytyi ja kitkapinta irronnut siististi palan rungosta. Myös mm. MrCrossfirellähän taisi käydä näin viime keväänä. Näiden lisäksi tiedän kolme muuta keissiä aiheesta.
        Viimeksi muokannut kenax; 8.1.2014, 19:04.

Comment

Eli melko tuoreilla paloilla tapahtunut tuo kitkapintojen irtoaminen? Pitäisikö ne sisäänajaa huolellisemmin? Ja mitkä muiden valmistajien palat vastaa ominaisuuksiltaan "ehjiä" yellowstuffeja, jos ei redstuffeja halua laittaa?

Comment

Kyllä ne on kaikissa tietämissäni tapauksissa olleet käytetyt palat. Ei siis Subarussakaan suinkaan aivan uudet. Hieman ehkä epäselvästi ilmaisin asian.

Comment

Ja sama ongelma näyttäisi olevan mopo-puolella. Pitänee vaihtaa pärrän etujarruista EBC:t joihinkin joihin voi luottaa myös tiukassa tilanteessa.

Comment

Joo mulla lähti punaisista pinnat kahdesta eri sarjasta, siksi sanoin kokemuksesta, että keltaiset on hyvät. Niitä mennyt ehjänä monta sarjaa jo ihan loppuun asti ajettuna ja mulla kuitenkin tuo ratakäyttö normi pulliaiseen verrattuna suht enemmän.

Valmistaja vastasi reklamaatioon, ettei suosittele punaisia mun tyypin autoon, keltaiset toimii ja kestää myös valmistajan ohjeen mukaan. Syytä en tiedä mutta noin se todellakin on. Ja tuli keltaiset lopulta tilalle valmistajalta korvauksena.

Mutta onhan näitä erilaisia juttuja netti pullollaan :)

Comment

Vihreitä ja punasia on noi feilanneet olleet mun tietääkseni.

Sinä sanoisit, että keltaiset kestäis?

Comment

Enkös minä juuri niin sanonut :)

Mulla kun on noi possun jarrut nykyään, niin aluksi tuli possun omat palat. Vaihtui seuraavaksi heti keltaisiin, todellakin eroa keltaisien hyväksi radalla. Normiajossa suht sama, tosin keltaiset ei irrottele paloja punaisien tapaan ;)

Comment

Jos laitan yellowstuffit alle, niin lupaatko olla siivoustalkoissa, kun meikäläistä harjataan paskimman sattuessa kentän pinnasta? :D

Comment

Ei ole keltaisista täälläkään pinnat irtoilleet. Kolmas sarja menossa. Ratapäivillä ym. niitä on kiusattu oikein urakalla tuolla tonnikeijulla.

Comment

Jos laitan yellowstuffit alle, niin lupaatko olla siivoustalkoissa, kun meikäläistä harjataan paskimman sattuessa kentän pinnasta? :D
                          Jos lupaat ajaa ne kunnolla sisään, eikä ensimmäistä kertaa kentällä :)

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja vayne Näytä viesti
                            Jos lupaat ajaa ne kunnolla sisään, eikä ensimmäistä kertaa kentällä :)
                            Kyllä mä näissä jutuissa sen verran varman päälle pelaan, että ajan varmasti. =)

Comment

Nin jotenkin muistelen et olen keltaisia suositellut pitkän aikaa aina.
                              Viisaammat on vain punaista tai muuta palaa laittaneet vain alle.

Comment

Täälläkin on nyt kolmesta eri setistä punasia lähteny kitkapinnat irti. Tällä hetkellä keltaiset alla. Josko noi kestäis jopa yli vuoden.

Comment

Working...
                                X