Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kuskin puolen takajarru laahaa / kiire

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kuskin puolen takajarru laahaa / kiire

    Kohta pitäisi lähteä tien päälle ja kuskin puolen takajarru on juminut reippaasti laahaamaan. Käsijarru on puoliväliin ihan löysä. Olen koittanut lyödä rengasavaimella satulaa muttei auta. Ei myöskään kovat jarrutukset.

    Ei uskaltaisi kauheasti ajaa kun kuumuu niin pirusti. Onko jotain pikaniksiä?
    Aloituspostauksen auto siis A4 B5 1.9 tdiq.
    Viimeksi muokannut juuhok; 16.8.2016, 10:49.

    #2
    Rengas pois(jos ei ilman onnistu), väännä jollakin työkalulla käkkäri mekanismi takas, äläkä enää käytä käsijarrua ennen oikeaa korjausta.

    Comment


      #3
      Onko vinkkejä miten tuo tapahtuu? Hupaisaahan tässä on, että kaikki työkalut ja tunkki on anoppilassa 15 km päässä..

      Edit: taisin löytää oikean kohdan mistä naputella. Onneksi on avarat vanteet.. Nyt ei taida enää laahata ja käsijarruun palautui tunto. Pitää nyt olla käyttämättä sitä. Kiitos!
      Viimeksi muokannut juuhok; 22.5.2013, 18:23.

      Comment


        #4
        Älyät miten se tapahtuu kun näet mekanismin mihin vaijeri kiinnittyy. Kyseinen mekanismi pitää pakottaa takaisin lepoasentoon.

        Comment


          #5
          Juu pukkasin sen takaisin sisään. Pitänee viikonloppuna katsoa saako tuota jotenkin rasvattua tms.
          On niin kovasti iskostunut takaraivoon tuo käsijarrun vetäminen aina parkkiin laittaessa, että väkisin meinaa käsi hapuilla kahvaa.

          Comment


            #6
            Laita vaikka hanska sen kahvan päälle, niin aina kun tartut kahvaan, niin muistat jotakin ;=).

            Comment


            • #7
              Isän Passatista kuukausi sitte elvytin molemmat satulat. Hommasin pihdit just sitä varten. Noilla koko satulan purkaminen oli helppoa. Puukolla ja santapaperilla ruosteet pois ja uusien kumien kans läjään. Näki kyllä selvästi mistä jumittaminen johtu.

              Pihtien pienet kärjet ei tosin kestäny ku kaks puristusta ku toinen jo katkes. Ei muuta ku katkasin toisenki ja viilailin sitte päät sopiviks. Hyvin pelitti :)

              Comment


              • #8
                Itse tein saman homman kahdella moottorisahan teräketjuviilalla. Terävät päät upposivat lukkorenkaan reikiin juuri sopivasti ja sitten vain vähän kun puikoilla söisi. :)

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja VilleP Näytä viesti
                  Älyät miten se tapahtuu kun näet mekanismin mihin vaijeri kiinnittyy. Kyseinen mekanismi pitää pakottaa takaisin lepoasentoon.
                  Ei olisi tarkempia ohjeita, kuvaa tms.? 50 km lähimpään huoltoon ja vanne lämpiää, käkättimessä löysää.

                  Comment


                    #10
                    Tässä. Eli tuo kakkosella numeroitu vipu pitää kääntää ylös asti stoppariinsa. Onnistuu ilman tunkkiakin jos on joku työkalu ja ahtaa pään ja käden renkaan taakse. Kannattaa toki parkkeerata auto niin että ei vahingossakaan lähde valumaan taakse päin:) Kun käkkärille ei voi jättää.

                    Comment


                      #11
                      Onko tuo satulan sisäpuolinen mekanismi jarruneesteessä vai mikä siellä jumeja aiheuttaa?
                      CAC takasatulat alkanut kans jumitella hieman ja tuntuu, että mäntäkin saataa jäädä jumittamaan.
                      Samaa ongelmaa on Caddy takasatuloissa. Siinä käsijarrumekanismit on pohjassa ja silti vanne välillä kuumenee toiselta puolelta. Kässäri kyllä takkuaakin, mutta sen saa kopisteltua pohjaan. Tuntuu, että mäntä jumittelisi aina sillon tällöin, vaan ei koko ajan.
                      Voiko syy olla jarrunesteessä? ei ole vaihdeltu pariin kolmeen vuoteen. Ennen tuppasi meneen vaihtamatta, mutta onku uudet nesteet "paskoja" eikä kestä oikeasti enään?

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja helmi Näytä viesti
                        Ei olisi tarkempia ohjeita, kuvaa tms.? 50 km lähimpään huoltoon ja vanne lämpiää, käkättimessä löysää.
                        Herkistelty, rasvattu, KKK (käsijarrun käyttökielto). Mitä siitä satulasta pitää uusia vai koko paketti?

                        Comment


                        • #13
                          Audi a6 4f kuskin puolen takajarru vaikuttaisi laahaavan, tai ainakin vanne kuumuu ajossa. Ongelma alkoi kun vaihdettiin uudet levyt ja palat autoon. Autoon vaihdettu uusi satula, mutta ei ratkaissut ongelmaa. Mikähän siinä vielä voisi olla? Tarviaako sähköinen käsijarru jotain sopeutusta tai säätöä levyn ja palojen jälkeen?

                          Edit: pajalla oli jäänyt huomaamatta, että toinen liukutappi oli vääntynyt. Ongelma korjaantui uuden tapin laitolla.
                          Viimeksi muokannut MSalmi; 26.7.2019, 13:03.

                          Comment

                          Working...
                          X