Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Passatin ohjaus

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Passatin ohjaus

    Voisko joku viisaampi sanoa että kuuluuko passatissa puoltaa aina ohjaus johonki suuntaa. Etupään kaikki tukivarret ja raidetangon nivelet o vaihdettu viimesyksyn ja tän kevään aikana uusiin ja käytetty leimalla 2 viikkoa sitten ja nelipistesuuntauksessa viime viikolla ja silti vetelee urissa mihin sattuu ja millon sattuu. Renkaat on 205/55 16 otteen mukasesti. Onko renkaitte vaihto kapeampii nyt ainoa vaihtoehto

    #2
    Mitkä renkaat, uudet/vanhat ? Renkailla voi olla ISO vaikutus vaeltaako vai ei.

    Comment


    • #3
      Eikä tuo 205/55 ole omasta mielestäni niin jäätävän leveä vielä?

      Comment


      • #4
        Olikos se nyt niin, että myös perän väljät tukikumit/-varret vaikuttaa tuohon vakauteen? Jos keulassa on kaikki kunnossa, niin nuo olisi kai seuraavana tarkistuslistalla.

        Renkaiden leveys tuskin vaikuttaa...

        Comment


          #5
          Onko vanteiden ET sama kuin mitä alunperin on 3B:ssä ollut? Nimittäin omasta C5:sta tuli aivan käsittämätön uratutka kun vanteiden ET- luku pieneni 5:llä.

          Comment


          • #6
            Renkaat ja vanteet oli autossa kun ostin 2 vuotta sitten. Renkaat ei ole uudet, ja pintaa keskel ehkäpä 4 milliä ja reunoilla 2-3 milliä. Katsastus mieheltä kysyin kun auto vetelee urissa ja se katto kaikki tukivarret että kunnossa on ja käski viiä säätöihin kun olen niitä vaihdellut. Kaippa se olisi nähnyt jos takana olisi ollu väljää jossain.

            Comment


              #7
              Hakee ne uudetkin autot jonkun verran urissa.
              Vähän riippuut tietysti mimmoset urat tiessä on. Tuo C4 A6:nen matalilla renkailla ampuu välillä ihan mielenkiintosesti puolelta toisella. Katsotaan auttaako uudet alatukivarret ja uusi raidetangon pää yhtään.

              Comment


              • #8
                Ex audissa oli oli hieman samaa ongelmaa mutta vaihdoin pykälää kapeammat renkaat ni autto kummasti. Varmaa sama tehtävä tähänki romuun

                Comment


                  #9
                  Ei kyllä pitäisi 3B passatin paljon vedellä orkkis levyisillä renkailla. Renkaissa on uraherkkyyden suhteen eroja vaikka koko pysyisi samana.

                  Comment


                    #10
                    En tiedä onko tuentaa pienesti muutettu 3BG:ssä mutta isukin auto menee niin ku juna ja renkaina on Nokian Hakka Greenit 205/55/16.

                    e: kannattaa takapään väljyydet kattoa. Takapään väljyys vaikuttaa ajettavuuteen enemmän kuin etupään väljyys.
                    Viimeksi muokannut horch; 20.5.2013, 16:14.

                    Comment


                    • #11
                      Empähä ala kattelee enää mitään väljyyksiä kun ei katsastusmieskää niitä 2 viikkoa sitten löytäny. Ja jos nyt olis väljää niin pitäisi vaihtaa jotain ja uudestaa maksaa nelipyöräsuuntaus. Ei kiitos, ei kestä työttömän perse niitä hintoja. Hommais kapeammat renkaat kun rikastun :)

                      Comment


                      • #12
                        Mites caster? Onko eturenkaat samalla viivalla?

                        Comment


                        • #13
                          Kuskin eturenkaan camber on 0.08% ohi ohjearvon ja ne ei alkanu sitä säätämään ku ei ollut kunnon laitetta tai jtn . Muut ohjearvot sanoivat saaneensa kuntoon.

                          Comment


                            #14
                            Joo, mut kysyttiin casteria :)

                            Comment


                            • #15
                              sain työn tulosteena ja myös sanottiin että yx arvo ei ole kohillaa ja se on toi camber. en tiiä onko ees katottu casteria. eli en tiiä onko kohillaa vai ei. Kuuluukos sitä ees siinä samalla kattoa.. Hups se camper oliki pielessä vain 0.03%

                              Comment


                                #16
                                Siinä vaiheessa kun katsastuksessa löytyy välystä, niin nivel tai pusla on jo totaalisen loppu. Vaikuttavat ajettavuuteen jo paaaljon aikaisemmin. Olen kahdella eri kerralla pyytänyt katsuria etsimään väljät nivelet kun siellä selvä välys ajettaessa tuntuu. Molemmilla kerroilla ei mitään ole löytynyt. Ja molemmilla kerroilla etupäästä löytyi selvästi väljiä niveliä.

                                Samoin takapään puslien vaihto vaikutti todella paljon ajettavuuteen, vaikka sieltäkään mitään sanottavaa katsastuksessa löytynyt.

                                Comment


                                • #17
                                  Kai niillä renkaillakin merkistystä on.
                                  Mulla ei 205/55/16 (Good Yearit) kyllä vedellyt ja oli muutenkin hyvät ja hiljaiset ajella.
                                  Olenkin vähän harmitellut kun täksi kesäksi ostin ihan uuden setin kokoa 225/45/17 Kumhon KU39 renkailla.

                                  Tulipa ihan karmea ajettava. Vetelee ja tuntuu, että saa koko ajan ohjata, ihan kuin renkaat harittais huolella.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Miulla taas toisessa autossa nankangit ja ei vetele. Toisessa champirot ja vetelee kun ajokoira. Molemmissa kulmat vasta säädetty ja kohdillaan. Puslatkin on vaihdettu kaikki. Eli audi ei vetele ja bmw vetelee, johtuuko sit merkistä ;) Yks vaihtoehto voi tietysti olla se että renkaat on LIIAN suorassa, ei pureudu kunnolla tiehen ja sen takia uraherkkä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ennen ja jälkeen nelipistesuuntauksen auto edelleen puoltaa lähes kokoajan kohtalaisesti oikealle. Varsinkin jos tie on yhtään vinossa, jos enemmän ni joutuu oikein jänkäämään keskemmälle että menee suoraan. Melkonen romu en voi muuta sanoa

                                      Comment


                                        #20
                                        Mulla on C5 quattrossa vähän samanlainen vika. Auto ei mene käytännössä suoraan ollenkaan vaan tien kaltevuuden mukaan joko mennään vasemmalle tai oikealle. Eli jos ajan suoraa tietä niin joudun tekemään ohjausliikkeitä jatkuvasti ees taas. Kyseessä ei ole urissa vetely.

                                        Etupäähän vaihdeltu repullinen osia, katsastuksessa pyydetty erikseen tarkastamaan takapää huolellisesti ja suuntauksessakin on kahdesti käyty. Ei mitään apua.

                                        Kuten joku jo mainitsiki, ratkaisu tähän saattaa löytyä takapään puslista siitäkin huolimatta ettei katsastuksessa löydetty mitään vikaa. Otin sorkkaraudan käteen, takapää ylös ja vääntelemään puslia. Ainakin olka-akselin puslat oli sekä silmämääräisesti että jouston osalta ihan finaalissa. Liitteenä kuva paskana olevista ja uusista.

                                        Valitettavasti en voi vielä sanoa oliko takapään puslituksesta apua kun vaihdoin vasemman puolen puslat viikonloppuna ja oikean puolen puslat ajattelin vaihtaa tällä viikolla :)

                                        Artolle tiedoksi että A6 C5 q ja tuo 3B syncro on alustan puolesta about identtiset.
                                        Attached Files

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tota saako noi puslat vaihettua iha kotikonstein ettei tarvi esim prässiä

                                          Comment


                                            #22
                                            Alkuperäinen kirjoittaja A6tonen Näytä viesti
                                            Kai niillä renkaillakin merkistystä on.
                                            Mulla ei 205/55/16 (Good Yearit) kyllä vedellyt ja oli muutenkin hyvät ja hiljaiset ajella.
                                            Olenkin vähän harmitellut kun täksi kesäksi ostin ihan uuden setin kokoa 225/45/17 Kumhon KU39 renkailla.

                                            Tulipa ihan karmea ajettava. Vetelee ja tuntuu, että saa koko ajan ohjata, ihan kuin renkaat harittais huolella.
                                            Amen, brother!

                                            Itse tein tuon samaisen virheen, rengasmerkki ja -malli ei muuttunut, mutta koko muuttui juurikin 205/55/16 -> 225/45/17. Niin ja samalla se ET pieneni 5:llä. Ja lopputuloksena aivan hirveä ajettava jos tiessä on vähänkään kulumisuria. Auto vaelsi ja tempoi puolelta toiselle, eli siitä tuli todellakin ajettava auto.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Vaikka autoni oli 4 pistesuuntauksessa viikko sitten ja nyt mittasin molemmilta puolilta vanteitten etäisyyden toisistaan niin heittoa on puol senttiä. Ei varmaankaan ole normaalia

                                              Comment


                                                #24
                                                No viittais aika hyvin siihen et takapäästä ois pusla(t) väsähtäny.

                                                Comment

                                                Working...
                                                X