Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi Cabrioletin talvikäyttö ja katon kestävyys.

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Audi Cabrioletin talvikäyttö ja katon kestävyys.

Onkos käyttäjillä kokemuksia tuommoisen -90 luvun alkupuolen Cabrioiden ympärivuotisesta käytöstä? Lähinnä kiinnostaa rätin ja tiivisteiden kestävyys talvella ja kuinka paljon uusi rätti ja tiivisteet maksaa, sekä mistä näitä saa. Ilmeisesti kangasta ja tiivisteitä kannattaa hoitaa jollain aineilla, mitä suosittelette? (kaverin puolesta kyselen kun ei malttanut odottaa oman tunnuksensa aktivointia =)
    btw.Saakos noihin rätin päälle laitettavaa kovaa kattoa? samanlaista kuin esim. mb ja bmw cabeissa?

Tuohon kankaan hoitoon taisi olla ainakin Autoglymillä aine, mitä olen kuullut kehuttavan.

Comment

Alkuperäinen kestää hyvin Espoon talven, ja lämmintäkin on tarpeeksi.
      Tapiolan autoverhoilu laittoi vakuutusyhtiölle 1800e laskun uudesta katosta asennettuna (joka on todella hyvän näköinen) kun puukkomiehet kävi autossa. Kesto nähdään vasta tulevana talvena.
      Audi ei valmista kovaa kattoa 80cabrioon mutta SGI-onlinesta löytyy naapurin malli Ingolstadtista.

Comment

- uusia kattoja saa esim ebay:stä noin 1300 - 1500 ?
        - käytettyjä alumiinikattoja löytyy samasta paikasta hinnat noin samaa luokkaa, kuljetus onkin sitten vähän hankalampi juttu koska katot useimmiten ovat jossain keskieuroopassa, yleensä saksassa.
        - Kovakatto on tosi hyvännäköinen ja testien mukaan talvikäyttöön sopiva. Useimmissa on jopa takalasin lämmitys. Ilmeisesti cabrion takalasin puhaltimen johdot kytketään vastuksiin, tästä en ole aivan varma
        - itse olen ajellut oman autoni rättikattoineen muutaman kerran pehmoharjakoneestakin läpi koska ohjekirjaa antaa luvan. Ei tullut muuten pisaraakaan vettä sisälle mutta arvaa hirvittikö !! Vahapesussa katto tulee muuten jotenkin käsitellyn näköiseksi. Toisaalta jos kerran kestää ajaa rankkasateessa 212 km/h (testin mukaan huiput) niin miksei kestäis konepesuakin.
        - autoglymillä on hoitosarja jossa puhdistusaine ja kyllästeaine ja sieni (maksoi muistaaksen 26? suoraan edustajalta). Näin talvisaikaan tarvitaan lämmin talli jossa käsittely hoidetaan
        - itse en jättäisi rättikattoa märkänä pakkaseen. Auto on meillä yöt tallissa ja vaimo käyttää työpaikalla puolipeitettä talvella.
        - lämpimin talviauto mitä minulla koskaan on ollut,

Comment

Vahvistettujen tietojen mukaan rättikatto on, eristettynä sellaisena, lämpimämpi kuin normi pellikatto..

Comment

Sattuipa löytymään kovakatto ja vieläpä auton värinen eli musta. Mukana tulivat myös kiinnikesarja ja alkuperäinen saksan kielinen käyttöohjekirja.

Asennus on helppo mutta 2 hlöä tarvitaan:
            1) rättikatto ajetaan sähköllä puoleen väliin siten että läppä jää pystyyn
            2) sen jälkeen haeskellaan takalasin lämppärin plugi esille
            3) rättikatto painetaan käsin alas ja jätetään läppä vielä auki.
            4) ruuvataan takakiinnikkeet paikoilleen.
            5) painetaan läppä käsin kiinni
            6) nostetaan kovakatto päälle ja kytketään takalasinlämppärin plugi katon vasemmalla puolella olevaan vastaavaan plugiin
            7) pyöräytetään kahta 11 mm mutteria takaa ja kahta (isoa) ruuvia edessä (kunnes lukittuu)
            8) Takakiinnikkeiden suojapehmusteet paikoilleen
            9) Etukiinnikeruuvien kumitulpat paikoilleen

Kovakatto on tullut ilmeisesti markkinoille -97 ja cabrioni on vuosimallia -94. Ilmeisesti tästä johtuen en löytänyt takalasin lämmittimen plugia ainakaan ohjekirjan ilmoittamasta paikasta. Takalasin puhallin toimii normaalisti joten taidanpa haeskella plugia joskus paremmalla ajalla.
            Minulla on myös Audin alkuperäinen esite kovasta katosta vuodelta -97 jos vaikka joku kaipailee lisätietoa aiheesta.

Comment

Working...
            X