Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käsijarruongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Käsijarruongelma

    Kyseessä vuoden -92 2,2l piristetty S2:nen jossa mysteerinen käsijarru ongelma.

    Ajaessa tuntuu siltä kuin käsijarru olisi päällä, vaikkei se nappaa kiinni ollenkaan. Käsijarrukahvasta lähtee pieni metallitanko, joka yhdistyy vaijeriin. Tanko hieman heiluu joka suuntaan. Satulat ei ole jumissa ja vaijeriakin ollaan kiristetty.

    Osaako joku neuvoa, mitä pitää tehdä? Katsastus olisi vajaan kuukauden päästä ja rupeaa pikkuhiljaa tulemaan kiirus tuon kanssa..

  • #2
    Kokeile varovasti ajon jälkeen onko takalevyt kuumat. Näiden tyyppivikoihin kuuluu jumiva takasatulan käsijarrumekanismi, eli vaikka satula nomijarrutuksissa toimisikin, niin käsijarru jää laahaamaan. Jos vaijeria olet jo kiristänyt, niin todennäköisesti se kyseinen mekanismi on jumissa. Vaijeria ei nimittäin toimivassa systeemissä pitäisi kiristää ollenkaan. Toinen vaihtoehto on että levyt ja palat on jo liian uraisia/ruosteisia, että vaikka mekanismi liikkuisi hyvin, ei palat vastaa enää levyyn ja syntyy "tyhjää" keppiin. Varmista siis että mekanismi, johon käsijarruvaijeri tulee, liikkuu liikeratansa laidasta laitaan, eikä jää vapaana kantamaan puolimatkaan.

    Tässä tarkempaa infoa: http://www.ffp.fi/index.php?mid=2&pid=132

    Itse suosittelen uusien satuloiden hankkimista jos vaan vahat siinä kunnossa, tuo huolto on aika paska tehdä ilman sopivia työkaluja ja vie aikaa.

    Comment

    Working...
    X