Onko mitään erityistä (erkoistyökaluja tms.) mitä pitää huomioida jos vaihtaa Audi A6 (F4) taakse jarrupalat. Esim miten sähköinen käsijarru, vaikuttaako se levynkautta vai onko se rumpujarrutyyppinen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Audi A6 4F jarruremppa
Collapse
X
-
-
Audi A6 4F jarruremppa
Pitäisi tehdä Avantiin jarruremppa, mutta ei ole pahemmin tietoa mitä kaikkia osia pitäisi hommailla. Jarrunesteet tulee muuta kautta, joten lähinnä kiinnostaa, pitääkö hommata muuta kuin levyt ja palat?
Sopiiko kaikki palat kaiken kokoisiin levyihin?
Etujarrut on remppamiehen mittausten mukaan 347mm ja takana 302mm.
Todennäköisintä on, että tilaan Mister-auto.fi:stä hyvien tarjousten ja toimituskokemusten vuoksi, joten jos osaatte suositella suoraan sieltä jotain osia niin suurkiitokset tästä etukäteen.
Jos vastaava aihe on jo olemassa, voi tähän laittaa linkin sinne ja sulkea tämän. Itse en muutaman päivän selaamisen ja etsimisen aikana sellaista löytänyt.
Comment
-
Kannattaa varmaan tarkistaa, että ne uudet palat sitten ihan oikeesti mahtuu liikkumaan paikallaan. Ei olisi ensimmäinen kerta kun (myös) originaaliosapalat juuttuilee puhdistetuissakin satuloissa...
Ainakin pariin kertaan on korjaamolla rälläköity/hiottu paloja liukupinnoilta sopivammaksi.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja perrier Näytä viestiHuomio myös sähköinenkäsijärru. Tarvitset VCDS:n tai vastaavan takapään kanssa. Itse laitoin black diamond setin alle. Hintaa pikkuisen enemmän kuin normaalilla, mutta ero on kuitenkin sen verran pieni ja hyöty on paljon suurempi.
Comment
-
minä kuulin joltaki audin merkkiliikkeen entiseltä mekaanikolta ettei tarvi takajarruihin vcds:ää vaan voi ajaa männän sisälle ihan pelkästään jollakin akulla. laittaa vaan sille sähkömoottorille menevät piuhat akun napoihin ja jos alkaa mäntä työntyy ulos niin vaihtaa vaan piuhojen paikkaa ja täts it. En oo ite kokeillu vielä mutta kuulemma toimii...
Comment
-
Kannattaa varmistaa että etupaloissa on ne peltihärpäkkeet, mihin satuloissa olevat jouset kiinnittyvät. Itselle tarvikeliike toimitti aluksi mukamas aakutoseen sopivat palat ilman jousikiinnikkeitä ja korjaamo laittoi ne paikoilleen... ja sitten keräiltiin jousia tien pientareelta.
Comment
-
Morjes,
Alottelija kyselee: Takajarrupaloja / levyjä vaihtaessa (A6 vm. 2005, eli ilm. tämä 4f :) ?) tarvitseeko tuon sähköisen kässärin kanssa kikkailla??
Kun esim. tässä [ame]http://www.youtube.com/watch?v=y4qggD6zLls[/ame] ohjevideossa ei semmoisesta kikkailusta puhuta mitään. Onko se a) siitä johtuvaa että tuossa videossa ropataan vanhempaa A6:sta? vai b) eikö sitä vaan tosiaan tarvitse 12v virralla tai VAGcomilla ropata?
Tyhmä maalainen kun ajattelee, että jos se sähk. käsijarru ei ole kytketty päälle, niin tarvitseeko sitä avata :) ? (teen jarrurempat korjaamonosturilla, joten luisumisesta ei ole pelkoa...)
Jos sitä mäntää tarvitsee painaa sisään, onnistuuko se ilman 12v kikkailua tai VAGcomia? Esim. painamalla ruuvipuristimella tmv. männän sisään?
Comment
-
Tarvit VAG-Comin/VCDS:n, seisontajarru kuuluu kytkeä pois päältä jolloin sähkömoottori ajaa itsensä täysin sisään. Ja joissain (ehkä kaikissa) malleissa tarvii autolle kertoa että nyt on uudet palat asennettu, näin ollen auto ei rupea herjaamaan vähäisistä jarrupaloilta.
Ja video on tosiaan C5 korisen kanssa tehty ja siinä ei ole sähköistä seisontajarrua. Hauska video, kertoo miten homma sujuu kun on ennen kuvausta herkistelty kaikki paikat ;)
Comment
-
Kiitos vastauksesta! Ja vielä kysyn, löytääkö mistään tietoa minkäkokoiset levyt tuossa on oletuksena edessä / takana? Esim. nuo takalevyt niitä kun saa sekä 302 että 330 halkaisijalla. Onko ainoa vaihtoehto mitata? Audi A6 2.4 sedan vm. 2005 siis.
VagComin ostosta: Näkyy ainakin ebayssä olevan sekä jotain 400eur laitteita tuolla hakusanalla, sekä myös piuha+softa-cd -yhdistelmiä (usbilla kii läppäriin, siis?) . Kaipa tuollainen edullisempikin yhdistelmä ajaa saman asian, ettei tarvitse 400eur salkkua ostaa että saa takajarrut vapautettua remppaa varten...?
Mistä ois hyvä ostaa, ebay vai joku muu nettikauppa? Vinkkejä?Viimeksi muokannut Herra Jii; 20.6.2013, 20:15.
Comment
-
Nonnih.
Vaihdoinpas takajarrupalat.
Pienellä taistelulla sain männänkin painettua niin syvälle, että palat mahtui väliin (VCDS:llä ei ajanut tarpeeksi syvälle, niin ajoin akulla moottoria käsin ).
Nyt nuo mokomat on kuitenkin mykät.
Vikakoodina:
02433 - Supply Voltage for Right Parking Brake Motor (V283)
02432 - Supply Voltage for Left Parking Brake Motor (V282)
Sulakkeet on ehjät, vikakoodit nollattu, mutta nuo koodit palaa takaisin heti.
Ei nyt jaksa enää säätää tänään, mutta olisiko kenelläkään ajatuksia ??
Comment
-
Ensimmäinen ohjehan on että laturi kytketään ensin päälle ettei jännite laske liian alas. Nythän olisi niin ettei niitä tarvitse enempää ajaa kuin itse ajavat, vaan se mäntä painetaan sitten vaikka ruuvipuristimella sisään. Moottorit ovat kyllä auki rajallaan.
Kun uudet palat on paikallaan täytyy se aktivoida eli sulkea, perusasetukset -04 ja ryhmä 006 ON/OFF/seuraava ja sen jälkeen output testi, eli mennään takaisin perusasetuksiin - 04 ryhmä 010 ja aktivoidaan ON/OFF/seuraava niin jarrut avautuvat ja sulkeutuvat 3 kertaa, kun homma hiljenee odota 30 sek ja sitten Valmis ja poistu modulista.
Eli menettelitkö noin, tuntuu että tuo "manuaalikäyttö" on tehnyt hallaa elleivät ne tottele.
Jos ne ovat täysin mykät, lienevät kyrvähtäneet...
Ei tuohon paljoa ole VCDS Wikilläkään sanottavaa: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/02433
Kannattaa ainakin jarrupolkimella painaa männät ensin kiinni levyihin ja näyttäähän tuo suosittavan että käyttää sulaketta auki hetken...
Comment
-
Lainaan aihetta. Potilas siis -03 A8 / D3. Onko jarrupalojen kuluneisuudesta kertova merkkivalo yhteinen etu- ja takajarruille? Vaihdettiin edestä levyt ja palat ja valo sen kuin loimottaa. VCDS:ltä kun kyselee auton kuulumisia, niin saa herjan "parking brake pads" ja mittaristossa palaa jonkun hetken erilainen kuvake jossa "P" ja viiva yli ja se normi keltainen kuvatus siinä taustalla.
Kysymys kuuluu liekö takapalat sen verran kuluneet, että saan tuon herjan mittaristoon. Tuo käsijarruherja ei tosiaan tule kuin tietokoneella auttamalla?
Comment
-
-
Kysymys kuuluu liekö takapalat sen verran kuluneet, että saan tuon herjan mittaristoon.
Adaptation
Channel 006: Pad Thickness
Enter the measured thickness of the new pads (excl. back panel), round down to the next lowest integer.
Range: 3 - 14 mm
Comment
Comment