Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 D3 alustan ongelmia ja VCDS ihmettelyä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 D3 alustan ongelmia ja VCDS ihmettelyä

    Olen jo pidempään yrittänyt itse etsiä ratkaisua ja apua ongelman selvittämisessä, mutta kun ei tunnu onnistuvan niin kirjoitampa tänne mikä on tilanne.

    Auto on A8 vuodelta 2004 3,7-moottorilla. Taitaa olla monelle tuttu yksilö MAFIA8 -nimellä. Autoa on ilmeisesti madallettu modaamalla niitä korkeudensäätöantureita entisen omistajan toimesta. Tämän lisäksi alustaa on huijattu alaspäin myös VCDS:llä alustan kalibroinnissa.

    Tällä hetkellä mittaristossa palaa jatkuvalla syötöllä alustan keltainen häiriövalo. Luin alustan vikakoodit VCDS:llä sieltä Level Control kohdasta ja antoi kaksi koodia: "01769 - Sensor for Vehicle Leveling; Front Right (G289)" ja "01577 - Turn-Off due to Over-Temp".

    No ruuvailin sitten tuon oikean puoleisen anturin edestä irti, putsailin sen jne. ja se näytti ulkosesti ihan ehjältä. Voikohan ton anturin toimivuutta kokeilla mitenkään järkevästi? Se taitaa lähettää jotain tiettyä taajuutta tietyssä asennossa, eli sitä ei voi esim vastusmittarilla mittailla pinneistä.. Oikean puoleinen eturengas on kuitenkin ollut aina suunnilleen samalla korkeudella toisen eturenkaan kanssa, niin tuntuu oudolta etteikö se anturi muka toimisi ollenkaan?

    Itse ongelma ei kuitenkaan vielä tullut ilmi. Eli alusta toimii todella vaihtelevasti mutta todella harvoin se toimii oikein. Välillä se vetää itsensä Dynamic -asentoon, jonka jälkeen kaikki muut korkeusasennot muuttuvat näytöllä harmaiksi, eikä niitä voi valita. Tätä voi kestää kymmeniä kilometrejä, kunnes yhtäkkiä sen saakin taas nostettua ylemmäksi. Joskus taas auto saattaa olla comfort asennossa eikä se ala säätämään itseänsä mihinkään suuntaan, vaikka valitsisi näytöltä Dynamic tai Lift.

    Olen yrittänyt VCDS:llä kalibroida sen alustan oikeaan korkeuteen, mutta se kalibrointikaan ei tunnut toimivan. Aluksi oli ongelmana kun auto käynnissä yritin syöttää sitä security access -koodia, niin se ei hyväksynyt sitä. Vasta kun auton sammutti ja laitto sytytysvirrat päälle, se hyväksyi sen koodin. Toisella kertaa se taas saatto hyväksyä sen koodin vaikka auto oli käynnissä, niinkuin sen tietääkseni pitäisikin olla?

    Joka tapauksessa kun olin saanut koodin asetettua, avasin kalibrointivälilehden(adaptive joku?) ja asetin kanavaksi 01 eli vasen etukulma. Siinä välilehdellä vasempaan yläkulmaan ilmestyi WAIT teksti ja tässä vaiheessahan alustan pitäisi säätää itsensä johonkin asentoon? Näin ei kuitenkaan käynyt vaan se WAIT luki sielä jatkuvasti eikä mitään tapahtunut.

    Mikähän tässä auttaisi? Olisi tarkotus saada säädettyä alusta sille korkeudelle että se toimisi normaalisti eikä pääsisi niin matalaksi, että se menee vikatilaan niinkuin siinä ilmeisesti käy.

  • #2
    Onko siinä lyhyemmät anturien tangot? Ne voisi ihan alkuun vaihtaa vakioiksi.

    Voikohan ton anturin toimivuutta kokeilla mitenkään järkevästi? Se taitaa lähettää jotain tiettyä taajuutta tietyssä asennossa, eli sitä ei voi esim vastusmittarilla mittailla pinneistä..
    Tuleeko sieltä PWM-signaalia? Sitä voi mitata oskilloskoopilla.

    Comment


    • #3
      Tangot on vaihdettu entisen omistajan toimesta, mutta alkuperäisiä ei tietenkään ole tallella. Saakohan noita jostain järkevään hintaan?

      Mitataanko se signaali sieltä ohjausboxin päästä vai miten?

      Comment


      • #4
        Signaalin voi mitata sieltä mihin väliin saat skoopin parhaiten kytkettyä. Helpointa se varmaankin on mitata siitä anturilta, kunhan vaan saat ujuttettua sinne liitttimen väliin johdot.

        Comment


        • #5
          Okei kiitoksia. Koitan saada jostain oskilloskoopin käsiini niin selviäisi edes tuo.

          Comment


          • #6
            Tuo "wait" tulee mm jos ratti ei ole aivan millilleen keskiasennossa... Silmämääräisesti ei voi sitä nähdä vaan VCDS kertoo sitten ready kun hieman sitä kääntelet... Alkuun ihmettelin itsekin sitä...

            Comment


            • #7
              Jos ei heti täältä saa apua, niin kannattaa kasimiehenä käydä vieraileen ainakin Audiworldin puolella: :D

              http://forums.audiworld.com/forumdisplay.php?f=60

              Comment


              • #8
                Ahaa kiitoksia täytyykin kokeilla jospa toi auttais! Missään ei kerrotukaan että ratin pitää olla juuri keskiasennossa.

                Comment


                • #9
                  Se on oikeesti aika saatanan tarkka siitä asennosta... Ja jos kalibroinnin aikana kerrankin käy ns. eri asennossa niin ei suostu jatkaan... Nimimerkillä parin tunnin pikakalibrointi...

                  Teki mieli vetää laatikko originaalia kun ei meinannu onnistua.. Eikä oikein tosiaan missään kerrottu et pitää se ratti olla jonkun promillen tarkkuudella suoras... Itellä on noi säädettävät tangot odottamassa kesää... Nyt autoa on VCDS llä madallettu edestä 25mm ja takaa 15mm. Alkuun mietin et toi ei hyväksy takapään ja etupään eron takia kalibrointia, mut samoillakaan arvoilla ei suostunut jatkaan.

                  Asennon kans tarkkana niin varmasti sujuu... ;)

                  Comment


                    #10
                    Olen säätänyt tämän auton alustaa taannoin "kohdilleen"

                    Nyt vaikuttaa siltä että et tiedä mitä olet tekemässä ja miten.

                    Tuo alustan säätäminen on yksinkertainen mutta silti vaativa homma saada kohdilleen. Voit saada koko alustan todella kivaan vikatilaan jos et tiedä mitä teet.

                    Aivan ensiksi ennenkuin menet tekemään mitään, koko toimituksen ajan sulla pitää olla:
                    1. Kaikki ovet kiinni
                    2. Auto käynnissä
                    3. Vaihde P:llä.
                    4. Ratti suorassa
                    5. Auto tasaisella maastolla

                    Security code on 31564

                    Jos haluat "huijaustilan" pois niin sinun pitää ottaa mitat kaaresta vanteen keskiöön ja kalibroida alusta niillä vakioksi.

                    Comment


                    • #11
                      +1 Asiaa :)
                      Viimeksi muokannut okkim; 30.4.2013, 20:35. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

                      Comment


                      • #12
                        Jep kiitoksia, muuten oli kyllä tiedossa miten kyseinen toimitus vaatii, mutta tuosta ei ollut tietoa, että ratin tarvii olla suorassa.

                        Taidan säätää tuon alustan nyt aluksi vakiokorkeudelle ja alkaa siitä madaltaan pikkuhiljaa sen verran että alusta ei mene kuitenkaan vikatilaan.

                        Comment

                        Working...
                        X