Kyseisen kaverin tai miksei muidenkin apua kaivataan!!Päivät lyhenee..eikä valoja.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kenellä jälkiasennetut alkuperäiset Xenon+ umpiot A4 8E??
Collapse
X
-
-
Ihan tyhmä kysymys: Onhan sulla se boksi, joka nostaa jännitteen huomattavasti 12 ylemmäksi, paikoillaan?
Sori mahdollinen aliarviointi, mutta tyvestä puuhun. Moinen ei välttämättä kuulu umpion toimitukseen.
Comment
-
Ethän pahastu kovinkaan paljon kuvien käytöstä.Mulla ei tähän hätään ollu mitään muuta faktaa.Korkeussäätöhän pitäisi olla xenoneissa automaattinen joka taas kysyy paljon lisää pelimerkkejä.
Mutta täytyyhän valot saada PALAMAAN ilman sitä.Ohjainkeskuksen koodia on yritetty muuttaa mutta ilman tulosta.
Comment
-
-
Halojen tilalle on siis laitettu xenon+ ajovalot.
Sähkökaavio näyttää että sekä lyhyille että pitkille valoille virta tulee samoista liittimen paikoista,oli kyseessä xenon tai halo.Ainot ero että halossa 7 tinniä(8. tyhjä) ja xenonissa 8.
Yritän saada skannattua kaavioita koneelle jossain vaiheessa.
Comment
-
Ei onnistu ihan helposti. Tarvit tuon 4vant mainitseman ohjainlaitteen + johdotuksen. Lisäksi Korkeustasotunnistimet etu- ja taka-akselille. Jos tasotieto puuttuu ohjainlaitteelta niin valot näyttää n. metrin päähän. Mahdollisesti tarvit uuden sähkökeskuksen jos vanhaa ei voi koodata.
Homma kyllä onnistuu mutta vaatii paljon muutakin kuin umpiot ja sähkökeskuksen koodauksen.
Comment
-
Kävin paikallisella VAG-konsernin pajalla ja yritettiin toisilla koodeilla mutta ei ainakaan vielä onnistunu.Alkuperäinen koodi oli muistaakseni tyyliin 00002 ja sinne kokeiltiin 00012 ja muita vastaavia. Lisäksi ohjelma kysyi että onko xenon vai halo,ja xenon valittiin mutta ei auttanu.
Niin tosiaan, kaikki muut valot toimii kuitenkin niinku pitää.
Comment
-
4vant: Tuo automaattinen tasonsäätö on lain vaatimus, ei valmistajan. Kaasuvalot on tunnetusti haloja paljon kirkkaammat ja niiden on oltava oikein suunnattu kaikissa tilanteissa jotta ei sokaista vastaantulevaa.
Beiza: Sähkökeskuksen koodaus näköjään onnistuu, ei tarvi vaihtaa. Lähteekö keskukselta johdotusta kaavion mukaan valoille?
Comment
-
Korkeussäätö vaatimus on kyllä tiedossa mutta ei ole tulossa ainakaan tässä vaiheessa.Maksaa vaan saman verran ku setti umpioita.
Ohjauskeskukselta lähtee samat johdotukset oli kyseessä sitten xenon tai halo.Ainoa ero on korkeudensäätömoottorin johdotuksessa.Ilmeisesti johdotus on sama normi xenonissa ja xenon+:ssa koska ohjelma ei erikseen maininnut plussaa.
Comment
-
Uskon siis, että jos valot vaihtava tekee perussuuntauksen huolellisesti, ei tuosta tasonsäädön puutteesta ole haittaa muulle liikenteelle. Hajavaloahan noista OE-xenon+ umpioista juurikaan tule.
Comment
-
Beiza kysyy miksei xenonit syty ja kaikki kirjoittaa korkeuden säädöstä.. Voin tällä viestillä vahvistaa että ne ovat toisistaan riippumattomat! Itsellään on jälkikäteen asennetut alkuperäiset Xenon umpiot/valot B6:ssa ja ne menivät heittämällä. Toisaankin halogeenissa on 7 "karvaa" ja xenonissa 8 käytössä..tämä juuri korkeussäädöstä johtuen. Lamppujen johdatus on kuitenkin aivan samassa järjestyksessä eli sinunkin (Beiza) xenojen olisi pitänyt syttyä jos kaikki materiaalisi on ehjänä. Epäilen, että joko umpioiden sisällä johdot/liittimet ovat irti, polttimot vialliset/puuttuvat tai sitten sytytinyksiköt kytkemättömät..
Jos asut pääkaupunkiseudulla, voit tulla kokeilee mun umpiot, jotka toimivat..
Comment
-
hartar
Moi.
Rob-s.(myös muut tietenkin saa vastata) Sinulla on B6 Audissasi jälkiasennetut alkuperäiset xenonvalot.Umpiothan menee kytkentöineen ilmeisesti heittämällä,mutta mites korkeudensäätö?Oletkos vaihtanut vanhojen umpioiden moottorit vai miten olet toteuttanut korkeudensäädön?Itse olen haaveillut jos se jälkiasennus xenon valojen automaattinen korkeussäätö sarjan asentaisin niinhin umpioihin (www.xenonautovalot.fi).En tiedä et toimiikos niinkuin pitää,mut olis helpompi asentaa kuin alkuperäinen automaattinen korkeudensäätö.Mitenköhän Bi-xenon umpioiden asennus.Onkos samalainen operaatio kuin normaalit alkuperäiset jos umpion kaikki vermeet mukana(ilman korkeudensäätöä).
Tervesin Harri
Comment
-
Mikä on tämän osan virallinen nimi ja varaosakoodi oikealle puolelle? Tuon mokkulan ylä- ja alapuolella oli kaikenlaisia numerosarjoja, auttavatko ne asiaa?
Kuvassa se nuolen osoittama mokkula, sori kuvan lainaamisesta :)
Mulla tuo nuolen osoittama mokkula pimeä, toisen puolen valon mokkulalla testaten kaikki toimi, joten mitähän tuokin maksaa...?Viimeksi muokannut Olmi; 23.11.2008, 08:20.
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Olmi Näytä viestiMikä on tämän osan virallinen nimi ja varaosakoodi oikealle puolelle? Tuon mokkulan ylä- ja alapuolella oli kaikenlaisia numerosarjoja, auttavatko ne asiaa?
Kuvassa se nuolen osoittama mokkula, sori kuvan lainaamisesta :)
Mulla tuo nuolen osoittama mokkula pimeä, toisen puolen valon mokkulalla testaten kaikki toimi, joten mitähän tuokin maksaa...?
Niin ja se hinta. Kallis. Mikäli en ihan väärin katsonut, niin tiskillä ~430eur ja klubin varaosakanavan kautta ei-jäsenelle ~365eur. Huomattavasti halvemmalla voit saada ebaysta koko umpion sähköosineen.
Comment
Comment