Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

s6 (c4) ravistaa??

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • s6 (c4) ravistaa??

    ravistaa rattia noin 85-90km/h vauhdissa,renkaita tasapainoitettu,uudet tukivarret,kumipuslat,raidepäät,etuiskarit ja jarrulevyt/palat ja ravistaa edelleen,ravistaa myös kyseisessä nopeudessa myös jarruttaessa ja renkaat on sitten oikealla tiukkudella joten MIKÄ MÄTTÄÄ?? mennee toi hermo kohta jos vikaa ei löydy.

    #2
    Onko pyörät suunnattu?

    Comment


    • #3
      on tehty nelipistesuuntaus

      Comment


      • #4
        pyöränlaakerit ja uudet renkaat varmaan seuraava vaihtoehto.. tekeekö kesä ja talvi renkailla saman?

        Comment


          #5
          tyhmä ajatus mutta renkaita pyöräytetty vanteella? Olisiko painoheittoa.

          Comment


          • #6
            on kokeiltu eri renkaita kaikki uusia ja sama homma,ei auta? pyöränlaakereita ei ole vaihdettu johtuisko niistä?

            Comment


              #7
              Oletkos kellottanut että uudet jarrulevyt varmaan suorat,.minä ainakin saanut tarvikeupasta valmiiksi kieroja levyjä aikanaan. Toki luulen että Zimmerman(Saksa) sinun Audisi uusien levyjen valmistaja ja kuulu hyvästä laadustaan. Laakerivikaa en usko syyksi,.jos ne niin kuluneet että aiheuttavat tärinää on jurinan oltava melkoinen.

              Comment


              • #8
                Kaverilla oli samanlaista ongelmaa Volvossa, kaikki paikatkin laitettu uusiksi. Syyksi loppujen lopuksi paljastui jarrusylinterin mäntä, joka kyllä liikkui, muttei riittävän kevyesti

                tai:

                Napa kiero; saanut iskun joskus?

                Comment


                • #9
                  Renkaat voivat olla tasapainossa, mutta onko jossakin vanteessa/renkaassa heittoa? Kannattaa kokeilla vaihtaa edestä taakse.

                  Comment


                  • #10
                    Onko spacerit pelissä kiinni? Mä revin murjotut spacerit pois edestä ja jo loppui ravistus. Jos on, niin kokeile ilman.

                    Comment


                    • #11
                      Aika usein kyllä syy löytyy vanne/rengas-osastolta.

                      Comment


                      • #12
                        Sanoit vaihtaneesi kumipuslat. Tarkoitatko kumipuslia alatukivarren/kallistuksenvakaajan läpimenossa?
                        Todennäköisesti tarkoitat niitä vulganoituja kumipuslia, jotka ovat alatukivarren kiinnityksessä (apurunkoon). Nämä olettamuksella, että ässässä on samanlainen pyöräntuenta kun samanikäisessä 2,5 TDI:ssä. Vetarit etc. on ainakin samaa rautaa.
                        Yksi vaihtoehto saattaa olla jo mainittu jarrusylinterin ryytyminen->jarrun kihnuttaminen+levyn vääntyminen vikkelästi.
                        Suosittelisin tarkastamaan kallistuksenvakaajan runkokiinnityspuslienkin kunnon. Saattaa myös aiheuttaa ravistusta...varsinkin jarruttaessa.

                        Itsellä on ollut hiukkasen samanlaista oirehdintaa. Pieni ravistus on kyllä poistunut talvirenkaisiin siirtymisen myötä. Olen vaihtanut paljon rautaa alustaan (pyöränlaakerit, yläpuslat, alatukivarret, raidetanfon päät, iskarit+jouset etc.) ....alla Saksan tuliainen. Muuten ihan jees peli, mutta kyllä sen huomaa että autobaana syö laakereita etc. eri tavalla kun Suomen monttuiset nilkutuspikikset.
                        Sen mitä voi sanoa selkeäksi plussaksi on että pultit lähtee AUKI ilman, että tarttee vetää joka osaa punahehkuiseks. AH, TIESUOLA, TUO KAIKKIEN AUTONKORJAAJIEN ONNI !

                        Comment


                          #13
                          Ettei olisi sama vika kuin niiiin monessa ford focuksessa joilla on ajettu 50-100tkm. Tyyppi vikana vetarit. En väitä että autosi olisi fooorti mutta ilmeni ainakin ukon autossa 80-90km/h vauhdissa tärinänä... kiihdytyksissä varsinkin vittumainen... eli vetarit...

                          Comment

                          Working...
                          X