Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Eibach Pro-Street alusta A3:seen > puslat/vakaajat vaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Eibach Pro-Street alusta A3:seen > puslat/vakaajat vaihto

    Alusta tuli saksanmaalta ja odottelee kevättä ja alle laittoa.

    Ajatuksena madaltaa kesäksi vielä noin 20mm. Nythän alla tehtaan sport-alusta, mikä madaltaa n. 20mm eli alkuperäiseen verrattuna madallusta tulee 40-45mm. Aiheuttaako madaltaminen sen, että vetarit ottavat joissain tilanteissa (radalla/tiukoissa kaarroksissa) kallistuksenvakaajaan kiinni? Ja jos ottaa niin paraneeko tilanne jäykemmillä vakaajilla?

    Kannattaako alustan vaihdon yhteydessä uusia myös puslat jäykempiin esim. powerflex:in tuotteisiin.

    Etuvakaajaan vaihtuu uudet alkuperäispuslat (henkselit) ensi viikonloppuna. Etupää rupesi kolisemaan kun mittarissa oli n. 70tkm. Mielestäni kyllä aika erikoista, että noilla kilometreillä jo puslat väljänä. No toisaalta kumiosathan vanhenee vaikkei tulisi paljon kilometrejäkään.

    Kokemukset, Neuvot, ohjeet ja mielipiteet ovat erittäin tervetulleita ja kiitos niistä jo etukäteen!

  • #2
    Alla KW:n säädettävä alusta ja vetarien kanssa ei ole ollut ongelmia. Maavaraa nyt lain vaatimat ~8cm, joten madallusta lienee noin 50mm (~31-32cm kaaresta renkaan keskiöön). Radalla en ole ajanut tuolla alustalla, mutta kadullakin on tullut ajettua erittäin aggressiivisesti.

    Kun hain säätöjä alustaan, kokeilin huvikseni ihan älytöntä madallusta (60mm++), ja silloin vetarit tykkäsivät huonoa :)

    Comment


      #3
      Tehtaan sport alusta on 2cm matalampi kuin vakio, mutta pitääkö tuo paikkansa, että pro-street madaltaa _tuostakin_ vielä sen 2cm?

      Comment


      • #4
        Paketissa lukee että madalluksen säätövara edessä 30-60mm ja takana 20-60mm. Nuo mitat tarkoittavat madallusmahdollisuuksia vakioalustaan verrattuna.

        Tehtaalta on saanut käsittääkseni joko 20mm tai 40mm madaltavaa sport alustaa tohon 8L-malliin. Tossa mun autossa on tuo 20mm madaltava versio.

        Eli korkeimmissa säädöissä Eibach Pro Street alusta on miltei yhtä korkealla kun tehtaan -20mm sport alusta. Maksimissaan tiputtelee siihen verrattuna 40mm. Ihan mukavasti säätövaraa.. Luulenkin, että tuo tieliikennelain raja tulee ennemmin vastaan jos niin alas on tarvetta mennä...

        Comment


          #5
          Kannattaa todellakin vaihtaa kaikki puslat Powerflexeihin samalla. Iskarin yläpäähän kanssa vaihtaa Supersportin kumit niin ei tartte niistäkään murehtia sitten.
          Reilu madallus rikkoo ne alkuperäiset alatukivarren takimmaiset puslat. Ja jäykkä alusta taas rikkoo yläpään kumin.
          Vaihtaa noi kaikki kerralla niin ei tartte pyöränkulmia montaa kertaa suunnata.

          Comment


          • #6
            Kyselin noita powerflexin puslia US-Partsilta mutta ei kuulemma quattroon löydy. Luulisi, että eroja olisi lähinnä takapäässä etuvetoiseen sisareen verrattuna ja että etupäät samanlaiset??

            Mistä kannattaa puslat ja yläpään kumit etsiskellä??

            Comment


            • #7
              Klubia selatessa törmäsin tämmöseen puljuun futurez.
              Näytti mainostavan ainakin superflexejä, sekä powerflexejä. Tarkemmin en katsellu.

              Mitäs tuo paketti kustansi yhteensä?

              Comment


              • #8
                Ostin alustan ebay.de:n kautta. Posti toi paketin eteiseen asti ja hintaa tuli melko tarkasti 700? postikuluineen, mitkä olivat hämmästyttävät 32?!!

                Toi mun Pro Street paketti ei ole sitä rosteritolppaista mallia vaan on se vanhempi versio. Onneksi! Sillä halusin nimenomaan sen vanhemman version koska siinä etutolpat upsidedown-periaatteella. Tuota vanhaa mallia vaan on niin pirun vaikea löytää..

                Comment


                • #9
                  No niin! Alustan modifoiminen alkaa siis ym. alustasarjan asentamisella. Samalla vaihtuu etuiskareiden yläpään kumit jäykempiin ja 10mm madaltaviin Supersportin tuotteisiin. Myös yläpään laakerit vaihdetaan. Nämä on niitä lähes pakollisia toimenpiteitä alustasarjaa vaihdettaessa.

                  Alustan puslat pysyvät sitävastoin alkuperäisinä, koska madallus tulee olemaan maltillinen noin 40mm. Suurin rasitus alustan puslille alustasarjan vaihdon jälkeen kohdistuu etupään kallistuksenvakaajan kumeihin. Nämä onkin juuri vaihdettu uusiin alkuperäistuotteisiin, ja niillä lähdetään liikenteeseen.

                  Kiitän ohjeista ja neuvoista tässä asiassa. Pistän vaikka kommenttia alustan toimivuudesta kunhan kevätaurinko alkaa paistaa ja alusta saadaan asennettua!!

                  Onko kellään foorumilaisella muuten kokemuksia säädettävän alustan säätämisestä? Itse aioin säätää ne lähinnä tönäriä käyttämällä, koska kyseessä vain korkeussäädettävä setti..

                  Comment

                  Working...
                  X