Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 takavalon irroitus

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• A3 takavalon irroitus

Minulla on A3 3.2 aut q 2005. Takavalo on palanut. Ohjekirjan mukaan takavalo irroitetaan vetämällä muovisen lukitusmutterin irroittamisen jälkeen suoraan taaksepäin. No, mutteri irtoaa helposti, mutta lokasuojan puoleiset kiinnikkeet eivät irtoa millään? En oikein uskalla siihen pellin ja lampun väliinkään kovin hirmuiseti ruuvitalttaa laittaa, ettei tule vaurioita. Onko olemassa jotain hyvää käytännön kikkaa, millä takavalo on helppo irroittaa? En tunnu oikein älykkäältä mennä merkkiliikkeeseenkään vaihdattamaan 1€ polttimoa! Hinta töineen on varmasti järjetön? Kiitos

Onko autosi Sportback vai CC? SB:ssä takavalo on kiinni lokasuojassa niin, että valoa pitää vetää tai kammeta ulospäin sivusuunnassa, ei siis suoraan taaksepäin. Hyvänä apuna voi toimia vaikka muovinen paistinlasta.

Comment

Kuulostaa samanlaiselta kuin A6 umpion irrotus. Sinne lampun ja lokarin väliin vain jotai muovia, vaikka pankkikortti tms. Jos sillä ei saa tarpeeksi vääntövoimaa niin lampun ja sen muovin välistä auttaa meisselillä, samalla kun hieman nitkuttaa umpiota. Googlettamalla kyllä löytyi kuvalliset irrotus ohjeet kutoseen.

Comment

Kiitos vastauksista! Mun auto on kaksiovinen. Lokasuojan ja valaisimen väliin jää todella vähän tilaa? Näin semmoiset ohjeet jossa oli meisseli suojattu pyyhkeellä. Minun tapauksessa se ei oikein toiminut. en saanut kiinnikeitä irti? Hankala kysymys

Comment

Olikos tässä yksiosainen takavalo? Mulla lähti (vm2004) irroittamalla kontista se muovinen mutteri ja vetämällä takavaloa auton keulanpuoleisesta päädystä sivulle ja samalla vetää hiukan taakse. Mulla oli kaksi pientä nystyrää siellä päässä mikä taittuu auton kylkeen. Vaikea selittää toivottavasti ymmärsit.

En tarvinnu mitään työkaluja mutta aika jäykkä se on irroittaa. Parit kerrat irroittanu molemmat valot.
          Attached Files
          Viimeksi muokannut skige; 9.4.2013, 19:28. Perustelu: Epäselvä kirjoitus, kuva kertoo tuhat sanaa

Comment

Joskus aikanaan kun vaihdoin 2005 CC:n takavalon, niin muistaakseni takaa just se muovinen ruuvi irti (peräkontista) ja sit vaan veti "kynsillä" sen umpion irti. Oli muistaakseni semmosilla pallopäisillä tapeilla paikoillaan.

Comment

Edelliseen viitaten ne on sellaiset pallopäiset tapit, tarkoitin noilla nystyröillä juurikin niitä pallopäisiä tappeja.

Comment

joo just sama kutosessakin. Ite laitin siimapakkauksen muovi kotelon(aika ohut) sinne väliin suojaksi ja sitten avitin ohut päisellä meisselillä. Oli se aika tiukassa.

Comment

Ok. Kiitos vastauksista! Mun lasi on tuollainen yksiosainen. Umpion vetäminen ulospäin/taaksepäin taitaa olla aika hankalaa. Nuo umpion kiinnikkeet vain pitää saada irtoamaan? Millä siitä saa otteen? No, täytyy yrittää varovasti! Kiitos vielä.

Comment

Jos ei irtoa niin ilmottele niin otan oman valon irti ja laitan sulle kuvan niin näät sen kiinnitys systeemin.

Comment

Working...
                    X