Elikkä tämä ilmeisesti vanha tuttu kysymys mutta kun aika vaihtelevasti löytyi vastauksia ja suurin osa vanhoihin "pommi"-järjestelmiin viittaavia tai erillisten alipainepumppujen ongelmiin.
Autona on A6 Avant 2.8-V6 '00.
Ongelmana siis, että jarrupoljin painuu HITAASTI ja kevyesti (normijarrutus) painettaessa liki lattiaan asti eikä jarruta nimeksikään. Tätä tapahtui ensin vuorokauden verran vain moottorin käydessä ja ajon aikana, pumppaamalla sai jarrutehoa pidettyä yllä. Kone sammuksissa pari kolme pumppausta ja pedaali pysyi ylhäällä kovana. Eilisestä asti poljin painunu lattiaan myös moottori sammuksissa kun esim. tehostin ei ole käytössä, eikä pumppaamallakaan saa enää jäämään ylös napakaks.
Kun poljinta painaa ajon aikana NOPEASTI ja voimakkaasti niin jarrut kyllä ottaa napakasti, pedaali pysähtyy normaalilla liikkumavaralla, liukkaalla absit hakkaa normaalisti yms. ja jarruteho pysyy normaalisti... kunnes auto on kokonaan pysähtynyt ja siinä vaiheessa pedaali taas vajuu lattiaan. Vaan kun tuo äkkijarrutus ei sovi normiliikenteeseen.
Jarrunestettä oli hävinnyt suht reipas määrä, ei onneksi kuitenkaan säiliötä tyhjäksi. Missään alustan alla tai pyörien lähettyvillä ei vuotoja näy poljinta painellessa. Jostain jarrupääsylinterin lähettyviltä kuuluu auton sammuttamisen jälkeen aina suhinaa muutaman sekunnin.
Kysymys kuuluu, että voisko tässä olla jarrupääsylinterissä vuotoa vai...? Itsellä aika nihkeät mahikset alkaa korjailemaan yhtään mitään niin yritän vähän rajata mahdollisuuksia etteivät huollossa kuseta 6-0.
Autona on A6 Avant 2.8-V6 '00.
Ongelmana siis, että jarrupoljin painuu HITAASTI ja kevyesti (normijarrutus) painettaessa liki lattiaan asti eikä jarruta nimeksikään. Tätä tapahtui ensin vuorokauden verran vain moottorin käydessä ja ajon aikana, pumppaamalla sai jarrutehoa pidettyä yllä. Kone sammuksissa pari kolme pumppausta ja pedaali pysyi ylhäällä kovana. Eilisestä asti poljin painunu lattiaan myös moottori sammuksissa kun esim. tehostin ei ole käytössä, eikä pumppaamallakaan saa enää jäämään ylös napakaks.
Kun poljinta painaa ajon aikana NOPEASTI ja voimakkaasti niin jarrut kyllä ottaa napakasti, pedaali pysähtyy normaalilla liikkumavaralla, liukkaalla absit hakkaa normaalisti yms. ja jarruteho pysyy normaalisti... kunnes auto on kokonaan pysähtynyt ja siinä vaiheessa pedaali taas vajuu lattiaan. Vaan kun tuo äkkijarrutus ei sovi normiliikenteeseen.
Jarrunestettä oli hävinnyt suht reipas määrä, ei onneksi kuitenkaan säiliötä tyhjäksi. Missään alustan alla tai pyörien lähettyvillä ei vuotoja näy poljinta painellessa. Jostain jarrupääsylinterin lähettyviltä kuuluu auton sammuttamisen jälkeen aina suhinaa muutaman sekunnin.
Kysymys kuuluu, että voisko tässä olla jarrupääsylinterissä vuotoa vai...? Itsellä aika nihkeät mahikset alkaa korjailemaan yhtään mitään niin yritän vähän rajata mahdollisuuksia etteivät huollossa kuseta 6-0.
Comment