Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B8 Maalinlohkeilu ym

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Mulle ehdotettujen remppatoimenpiteiden johdosta ymmärsin, että joutuu tiimalasin kääntelemään ylös-alas moneen kertaan...joten pidä avokkis hyvin hoidettuna, saatat tarvita primeraa pitempäänkin :-)
    Muuten, Eerikkalan kenttä Tervossa ehti tulla tutuksi useana vuotena...

Comment

• Haasteita saattaa lähinnä tulla siinä, kun avokki käy töissä Tervossa ja minä Kuopiossa. Tiettyinä aamuina siis olen jo aamuviiden aikaan liikenteessä, ja vuoron jälkeen joutuu vaimoke odottelemaan minua sitten pari tuntia, että päristelen Tervoon.

Mullehan se kuskausvastuu siis lankeaa :)

No, toivotaan, että hoituu nopeasti, muttei huolimattomasti.

Comment

• No siitähän saa varalaskupaikalta jo hyvän alkuvauhdin Tervosta lähties, ja tulles avata samoilla paikkeilla jarruvarjon niin pysähtyy ennen siltaa...

Comment

Alkanut kiinnostamaan B8. Paljon näitä maaliongelmia tuntuu olevan. Mites on tilanne jo maalipinnalta jo korjattujen yksilöiden kohdalla. Onko maalit pysyneet paikallaan vai joutuuko tämän auton kanssa loputtomaan lokasuojien maalipinnnan korjauskierteeseen?
          Viimeksi muokannut Ilkka L; 12.9.2014, 10:35.

Comment

• Ihan riippuu siitä miten korjaus on tehty. Omaan entiseen BeeKasiin jouduin maalauttamana lokarien reunat uusiksi kun jo kertaalleen tehty korjaus alkoi kuplia. Voi olla, että meikäläisen autoon oli tehty korjaus 2011 ennen kuin ns. virallinen ohje siihen tuli Audilta ja oli siksi mennyt pieleen.

Comment

• Sama juttu minulla kuin "turbokiisselin" B8:n kohdalla: olivat jossain vaihees fiksailleet toises merkkikorjaamossa tätä lohkeilujuttua niin, että liimaa levitettiin vain osalle matkaa (yläreunaan) ja muu osa lokasuojasta jäi silleen. kolarikorjauksen yhteydessä tämän kertoivat ja nyt on sitten uudelleen laitettavana.

Comment

• Itse yritän ensi tiistaina mennä näyttämään omaa Treelle kun on vapaa päivä. Saas nähdä mitä sanoo vaikka auto on treeltä ostettu ja siellä huollettu!

Comment

Itse vein oman B8:n tänään ylivieskan roikolle tutkittavaksi ja kuvattavaksi. Kontinluukusta molemmista etulokareista ja vasemmasta takakaaresta löytyi ruostetta ja auto jäi heti korjaukselle mutta takakaari ja etulokarit on joskus aikaisemmin maalattu niin roikolla sanoivat että ei enää mene takuuseen. Millä konstilla muut täällä on saanut etulokarit useammankerran takuuseen?

Comment

A4 B8 Maalinlohkeilu ym

Mulla korjattiin eka kerran mutta ei korjattu oikein vaan laitettiin ihan samalla tavalla kuin alkuperäinenkin. No maalit alkoi kuplia aika pian uudestaan ja menin näyttämään siinä vaiheessa kun takalokareistakin alkoi maali tippua. Kaveri kuvasi kaikki lokarit ja aika varattiin samantien. Ei tarvinnut edes keskustella. Eka ja toka kerran välillä oli varmaan lähemmäs 3v.

Edit: Ai niin unohdin. Noiden kahden korjauksen välissähän toista etulokaria kolhittiin pakun toimesta parkkipaikalla ja se korjattiin vastapuolen vakuutuksesta. Se alkoi kuplia pian. Tämä toinen korjaus mulla oli reilun puolen vuoden kuluttua tuosta kolhinnasta. Nyt näyttää kaaret hyvin tehdyiltä.
                    Viimeksi muokannut buzz; 18.9.2014, 07:36.

Comment

Mulle ne sano samantien että ei mene takuusen koska maalattu joskus aikaisemmin. etusisälokarit on huopaa ja muutenkin näyttää siltä että on samanlaiset kuin tehtaalta lähtöisin oleva versio eli ei ole "päivitetty" sisälokareita ja tätä pokkauksen suojaa vai millä nimellä siittä nyt puhutaankaan. Pitäisikö olla itese maahantuojaan yhteydessä vai soittaa roikolle että se on korjattava?
                      Mietin myös sitä että joillakin täällä on kestänyt useamman viikon että on saanut päätöksen maahantuojalta ja minulle se kontinluukun korjauspäätös tuli heti. onkohan näin että roikolta ei olla edes kysytty maahantuojalta mitään?

Comment

Isä kävi näyttämässä myös omaansa ja siinä sama tuomio, ei korjata etulokareita, koska maalattu aikaisemminkin (vanhan maalipinnan päälle uusi königillä).

Comment

Tuntuu kyllä melko oudolta jos osa menee takuuseen vaikka maalattu aikaisemmin ja osa ei

Comment

A4 B8 Maalinlohkeilu ym

Joo mulla on joka kerta korjattu samalla merkkipajalla, eli omia tekosiaan korjailivat. Eka kerralla vaihdettiin lokarit mutta homma tehtiin samalla tavalla kuin se oli alunperinkin ja sehän ei siis kauaa kestänyt. Silloin tuo epidemia ei ollut vielä näin laaja, se oli joskus 2010. Todennäköisesti mun auto oli ihan ensimmäisiä johon lokatit fiksattiin. Silloin ei ollut vielä olemassa tuota virallista tehtaan korjausohjetta. Eihän siihen heti suostuttu vaan tuli vastalauseita että on lähtenyt kiveniskemistä jne ja jopa väärää vanteiden ET:tä kerrottiin syyksi. Kyllä siihen sitten suostuttiin lopulta.
                            Toinen kerta oli vuosi sitten kesällä. Silloin laitettiin se massa sinne ja sisälokarit vaihdettiin joihinkin päivitettyihin malleihin. Ne uudetkin sisälokarit on huopaa kyllä.

Comment

• Onko uusi fiksaus saatu takuuseen kokonaan vai onko porukka joutunut sitä maksamaan, vaikka osan? mulle tuli tänään soitto, että toinen loksu pitäis itse kustantaa. Aika paksua, kun asiasta keskusteltiin heinäkuussa, ja sovittiin nyt meneillään olevasta korjauksesta niin sanoin silloin, että sopikaa tämä korvausasia edellisen (Espoo) merkkikorjaamon kans, sanoi kaveri Tre:lla että joo. No hyvässä uskossa vein auton uudelleen fiksattavaksi ja nyt sitten oltais osittaista laskua tarjoamas...Alkaa tulla mitta täyteen.

Comment

Mulla meni toinenkin kokonaan takuuseen.

Comment

• Senpä takia kyselin, koska aikaisempi fiksaus tehty AC:n merkkikorjaamolla Espoossa ja nyt sitten Treen Laakkosen korjaamo olis kyselmäs kustannusten perään kun eivät ole saaneet em. liikkeet keskenään sovittua kumpi niistä olis kustannusvelvollinen...hohhoijaa

Comment

• Kyselin omani perään tänään, ja sain vastauksen, että aikaisintaan keskiviikkona saan autoni takaisin. Oli kuulemma ilmennyt lisähommia.

Ainakin sivuhelmojen korjauksesta ja jostain muustakin ylimääräisestä työstä puhelimessa puhui. Hyvä vaan kun laittavat kerralla kuntoon, toivottavasti.

Comment

Tänään kävin oman hakeen roikolta ja kontinluukku oli korjattu ihan hyvin. Sävyeroa en juurikaan huomannut mutta sieltä takavalojen kulmista mistä se ruostuu oli vähän rumasti jätetty massat maalin alle mutta eipä nuita näe jos ei ole kontti auki ja jospa se nyt pysyisi ruosteettomana. Etulokareista ottivat uudet kuvat ja aikoivat lähettää maahantuojalle jos ne saisi vielä takuuseen

Comment

• Soitanpa maanantaina ja varmistan, että onhan myös peräpää tutkittu kunnolla.

Comment

• Jännä jos tuli korjaamolle yllätyksenä helmat. Se on ihan vakio että läpät kun irrottaa niin alta paljastuu ruosteen takia kuoriutuvat massat.

Comment

• Jänniä yleensäkin nämä lokarienvaihtokertomukset, kun tuntuu tulevan jos jonkinlaisia päätöksiä korjauksista.

Comment

Jos on aiemmin korjattu marmorilla ja nyt kukkii, niin tottakai se menee tehneen korjaamon takuuseen tai tehtaalle, riippuen minkä ohjeen mukaan tehty. Ei pitäisi olla Laakkosellekkaan mitään epäselvää. Jos taas rane ja pena on jotain tehnyt, niin se on ei mittä takkuu.

Comment

• Maalinlohkeilun takuu

Tänään tuli autosta valmis - ilmoitus ja oli ainakin näin pikaisesti erittäin hienoa toimintaa Espoon VW:llä (Audin korikorjaamo heillä).

Laatu hieno ja en löydä ainakaan mitään moitittavaa ja miksi olisi, jos kyseessä alan ammattilainen :)

Kesto huollossa 10 pv, arvioitu aikataulu piti täydellisesti :)

Ilman näitä teidän kirjoituksia olisin ihmetellyt vikaa ja vaihtanut auton heti toiseen (tod näk Q5), mutta kiitos kaikille "tyyppivikojen" kirjoittajille!

Säästitte näin minulta n 15 k eur rahaa :) (jos olisin ajanut auton vaihtoon vastaavaan Q5:teen) :)

Auto pysynee nyt pihassa pari vuotta :)

Comment

• Niinpä, EI PITÄISI olla Laakkosellekaan epäselvää, mutta kun tuntui vaan jostain syystä olemaan. Tuntui tosi härskiltä vedätykseltä, kun vielä ilkesivät moisen perään soitella, vaik Espoon merkkiliike sen 1. fiksauksen oli hoitanut, ei rane eikä pena. Pokkana ilmoitti Treen Laakkosen korjaamo, että uusi loksu olis sitten maalattuna viis hunttia, joopa joo, ja "ettei ne ala näitä maksamaan kun Espoo kieltäytyi, kuulemma joutuis sitten makselemaan vaikka mitä, jos tähän alkaa".

Comment

• Olisiko kuluttaja-asiamiehellä näihin mitään sanomista?

Comment

• Miten kauan siitä kiistanalaisesta korjauksesta on sitten?

Comment

• Korjaus menossa parhaillaan, ketjussa aik. mainitsinkin, että nyt soittelivat kesken korjausprojektin etsien maksumiestä. Treen Laakkonen kun ilmoitti, että Espoon (merkkikorjaamo) virkaveli ei maksa, niin ei hekään näitä kaikkia ala makselemaan ,
                                                        Espoon Laakkosella/AC tekivät siis eka rempan vanhoilla ohjeillla. 500 eurosta siis kysymys, jolla pitäisi kustantaa oikea etulokari maalauksineen.
                                                        Kuluttajan eli tässä tapaukses mun kannaltahan tämä näyttää jo siltä, että viidakon lait ovat jo todellisuutta, kuluttaja on ainoastaan maksava asiakas ilman oikeuksia, ei mitään muuta.
                                                        Oli viime kevättalvella jo kokemusta kuluttajaan suhtautumisessa AC:lla riittämiin, kun männät ja kiertokanget vaihdettiin, ja niiden maksua selviteltiin...

Comment

• Noista takuista... Kilpailevan merkin takuupäällikkö että vaikka varaosilla ja korjauksilla on muuten kahden vuoden takuu, niin maalauksella on 6 kk "käsityöläistakuu", joka on normaali käytäntö. Voisin kuvitella että joku Laakkonen/AC yrittää tämän perusteella venkoilla omista töistään.

Comment

• Näissä tyyppiviaksi katsotuissa maalinlohkeiluissa lokarien kaarissa kyseessä jostain muusta kuin kilpailevan merkin takuupäällikön mielipiteistä...näitä on fiksailtu vielä vuosienkin kuluttua ensimmäisen, tehtaan ohjeistamattoman fiksauksen jälkeen, yleensä oikealla tavalla maahantuojan/merkkiliikkeen kustantamana.

Comment

Ei ole käsityötakuuta, 2v kuten muissakin töissä.

Comment

Working...
                                                              X