Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 100 1990 raidetangon pää

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 100 1990 raidetangon pää

    Alamutteri on irroitettu ja raidetangon alapää irroitettu kartiosta, ja lukkomutteri raidetangossa on löysätty. Ongelma on se, ettei raidetangon pää irtoa.
    Olisiko kenelläkään vinkkiä, millä tuon saisi avattua? Uskallanko laittaa raidetangon pään tappiin pitkän putken, ja vääntää? Tai joku muu tapa, mikä? CRCssä on uitettu, ei ainakaan vielä ole auttanut...

  • #2
    Lämpö? Jos on esim. grillipullo, niin siihen toho päähän ja sillä reilusti lämpöä. Näillä keleillä voi vaikka sen jälkeen heittää lunta päälle, että saa vähän muodonmuutoksia. Kuumana pitäisi kyllä lähteä.
    Voi toki putkellakin vääntää, kunhan katsoo, ettei väännä propeliksi koko tankoa vaan tarkkailee, että kierteestä aukeaa.

    Comment


      #3
      Ym. pitkä putki yhdessä putkipihtien kanssa jolla tukee raidetankoa voi auttaa. Helpompi ehkä ottaa koko tanko irti ja ruuvipenkissä irroittaa lämmön kanssa.

      ... tai sitten käy hakemassa uuden tangon päineen kaikkineen.

      Comment


      • #4
        Tänks Ugemi! Harmi kyllä ainoat lämmönlähteet on tavallinen kuumailmapuhallin (sähköinen, semmoinen "fööni") ja keittiössä pieni "toho" jolla voi ruskistaa kreem bryleen (?), butaanitoiminen. Mahtaako noista riittää hönkää? No ei kun kokeilemaan!

        Comment


        • #5
          Tänks myös Matrikkel, otetaan kokeiluun.

          Comment


            #6
            Olihan nyt se lukkomutterin alla oleva kartioholkki jo lyöty irti rt-pään kartiosta?

            Comment


            • #7
              Mr. Crossfire, jep oli, eihän rt-päätä muuten voi yrittää pyörittää (jos ymmärsin kysymyksen). Tosin en hakannut sitä ulos (tai yritin kyllä), vaan laitoin tunkilla ja puupalikalla siihen vetoa, ja lämmitin olkavarren ja jengan yhtymäkohtaa. Vinkki kaikille, toimi hyvin.
              Kiitos jälleen kerran kaikille, vei pullon butaania ja kolme pulloa olutta, ja puolen metrin varrella rt-pää suvaitsi pikkusen kääntyä. Sitten CRC ja edestakaisin jumppaamista, ja lähti pyörimään. Vanhat konstit olivat taas parempia kuin pussillinen uusia, uusien hakemisen jätän vastedes muille.

              Comment


                #8
                Samalla rahallahan olisi jo vaihtanut koko varren :)

                Comment


                • #9
                  Iteltä jää aina ostamatta kuparitahnaa.. Olisi tulevaisuudessa aina helpompaa.
                  =)

                  Comment


                    #10
                    Omiin kokemuksiini perustuen kuparitahna ei ole parasta mahdollista tuossa välissä. Tuppaa kuivumaan ja liekö kuravesi pääsee pesemään sen pois. Parempaa on esimerkiksi se punainen, kalsiumpohjainen vaseliini eli nk. "jeesusrasva". Myös vetarirasvat tai muut vaseliinit toiminevat kohtuudella.

                    Tuohon rt-pään kartion poksauttamiseen irti joustintuen ohjausvarresta on erinomainen työkalu esim. motonetista saatava VATA-merkkinen ulosvetäjä. Maksoi muistaakseni n. 15e.

                    1:1 allaolevan linkin kuvan mukainen, mutta paljon halvempi. Noita myydään vissiin monellakin eri merkillä:
                    http://www.atoy.fi/verkkokauppa/beta...-p-121076-306/

                    Useita kymmeniä niveliä olen tuolla poksauttanut auki eikä näytä väsymisen merkkejä. Biltemasta saatava vastaavansorttinen missä ei ole tuota kierreosaa, on sen sijaan huono. Tai toimii tietysti jännitykselle painamisessa, mutta avattua sillä ei saa. Tuolla Vatan ulosvetäjällä voi rohkeasti ruuvata niin pitkälle että poksahtaa auki.

                    Comment


                      #11
                      Sprayterva on ylivoimaisesti parasta.

                      Ulosvetäjä on kyllä aika ehdoton, ellei halua nuijia kierteiden päätä aina muusiksi. Itse olen kyllä aina joutunut vähän lekaa näyttämään ulkopuolelle, jotta sen raidetangon pään saa irti. Pelkällä pulttipyssyllä ulosvetäjää paukuttamalla saa kyllä sen ulosvetäjän tai raidetangon pään rikki.

                      Ainoa ongelma noissa on, että useammin vain ne siroimmat mahtuvat sopivasti paikoilleen.

                      Comment

                      Working...
                      X